Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3390882
Hij kwam in september onverwacht als loge voor een maand een opvanghond van een opvanggezin dat een maand zonder hond op vakantie ging. Geen logeerplek anders in een pension. Dit was de oproep tijdens de jaarlijkse podencowandeling van Podencoworld, waar mijn Osiris vandaan komt. Aleen deze hond was van een andere stichting. Hij speelde tijdens de wandeling voortdurend met Osiris met zwarte Podenco. Dus ik dacht.. als hij met Aquillo mijn hoogbejaarde man op kan schieten, mag hij komen logeren. Zo gezegd zo gedaan. Ook dat klikte. Zo kwam Shed Maät in mijn leventje. Wat ik niet bedacht had gebeurde.. Hij en Osiris waren meteen al een team. Osiris werd uitgedaagd om te spelen (iets wat Osiris nog niet makkelijk deed met mij vanwege zijn rugzakje) in 3 weken tijd groeide de band tussen hem en Osiris en ik begon me ook aan Shed te hechten. In de laatste week besloten om hem dan maar een forever home te bieden. Aquillo met zijn 15 1/2 jaar een hond van de dag. Hij mag van mij nog lang blijven, maar daarna zou ik weer op zoek moeten naar een maatje voor Osiris. Dus de keus.. dan maar nu alvast. Dit is m. Shed Maät die zijn leven lang vanaf zijn puppietijd ca 4 jaar in het asiel heeft geleefd van af pup af. Een zwart witte ruwharige Podenco Ibicenco x . Zo lief zo speels en geen trauma. heerlijk weer.. ook zo fijn een leeftijdsgenootje voor Osiris.
20191110_132602 twee .jpg
20191110_132602 twee .jpg (5.48 MiB) 1567 keer bekeken
#3390924
Siberienne schreef: wo 04 dec 2019, 21:25 Maar waar ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar ben; heeft de bijzondere naam nog een betekenis?

Ja. Shed is de Egyptische god uit de oudheid http://goden.egypte-alles-over.nl/Shed.html- Osiris had in de Egyptische mythologie een broer die Seth heette. Ik wilde deze naam niet omdat in de mythologie Seth zijn broer Osiris doodde. Hij luisterde echter beter naar de klanken met s en e dus ben gaan zoeken op internet en vond deze in de bijgaande link. Ik vond die naam ook veel beter bij hem passen omdat .. sinds hij er is Osiris minder belaagd werd door andere honden. .. Shed gaat er tussen staan. Zo mooi. en Maät is een Egytische godin die oa voor gerechtigheid en evenwicht staat. http://goden.egypte-alles-over.nl/Maat.html

Shed is in mijn ogen ook een beetje sierlijke man met een hele zachte uitstraling dus vond ik deze tweede naam bij hem wel kunnen en ook bij zijn karakter.

Ik heb eigenlijk al mijn podenco´s in hun namen een verwijzing naar de oudheid gegeven omdat dit oertype in het oude Egypte is ontstaan en door de Feniciërs naar de Balearen, Malta en nog wat mediterraanse gebieden zijn meegenomen.

Zijn asielnaam was Lord.. en in het opvanggezin noemden ze hem Floyd dat paste niet bij hem en hij reageerde daar niet echt op.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door