Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3388553
En een bedrag af te tikken bij de kassa waar een boer de hik van krijgt! Maar dat mag het plezier niet drukken (doet het wel een beetje hoor).

Vandaag kwamen we uit R'dam, ik had zo'n hoofdpijn dat ik er niks voor voelde om de Ap nog in te gaan, we moesten nog rauwe melk kefir (ja ja, ik weet het, is ook nep kefir aldus de Keuringsdienst van Waren) voor de hondjes bij de Ekoplaza dus daar hebben we onze boodschappen gedaan. Heerlijke verse groenten voor de honden, verse groenten voor de pasta-saus voor onszelf, rauwe melk kefir, klein stukje kaas in de reclame, Demeter eitjes en Leo kon zich niet beheersen ( :biggrin2: ): een zak rauwe noten. Serieus waar €63,- aftikken :o

Maarrrrrrr!!!!!!!!!! Ik koop bij de Ap ook zoveel mogelijk bio groenten voor de honden. Toch, deze groenten was zo heerlijk vers, de hele keuken rook echt naar groenten en de mix is heerlijk geworden! En normaal heb ik echt een afvalbakje vol plastic afval van alle groenten (ook al is het bio) van de Ap. Nu niks. Nul. Nada! Daar word ik dan blij van!

IMG_20191026_164321[1].jpg
IMG_20191026_164321[1].jpg (3.4 MiB) 2074 keer bekeken
Kijk die kleuren dan! Ik word daar spontaan blij van (en krijg spontaan trek!):
IMG_20191026_164325[1].jpg
IMG_20191026_164325[1].jpg (4.1 MiB) 2074 keer bekeken
Het eindresultaat:
IMG_20191026_165936[1].jpg
IMG_20191026_165936[1].jpg (4.59 MiB) 2074 keer bekeken
En hup de vriezer in, voor 18 dagen groentenmix:
IMG_20191026_171134[1].jpg
IMG_20191026_171134[1].jpg (4.38 MiB) 2074 keer bekeken







Zo. En dan neemt mama nu zelf een slokje.

Afbeelding
#3388556
Ziet er goed uit, heerlijk verse groenten!
Ik bestel tegenwoordig de bio boodschappen bij Hofweb, kraakverse groenten rechtstreeks van de boer en voordeliger dan bij de Ekoplaza.
Boeren krijgen beter betaald voor hun groenten en echt verser kun je ze niet krijgen.
Het wordt zoveel mogelijk los in de krat gedaan dus geen onnodige verpakkingen en...ze hebben ook wijn ;-)

www.hofweb.nl
Laatst gewijzigd door Basilicum op za 26 okt 2019, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#3388564
Brave mama, vooral dat wijntje ;)

Knap van jou hoor... Ik werd vandaag gek in de Albert Heijn, ff een wortel kopen.... Er zit, serieus, gewoon plastic om een wortel :o :???:
Ik kocht er maar ééntje, want maandag uit mijn werk ga ik wel weer langs de groenteboer... Daar kan ik kiezen, zonder aarde €0,85 de kilo of met aarde, voor slechts 50 cent :cool: En zonder plastic..... ::) :biggrin2:
#3388567
Toen we nog in Rotterdam woonden kreeg ik biologische groente en fruit thuisbezorgd door BeterBio. Eenmaal in Drenthe ook nog even maar toen gingen ze op in Ekoplaza en de kwaliteit, die al niet echt goed was, werd nog slechter. Misschien is in de winkels van Ekoplaza alles mooi, maar wat je bezorgd krijgt zeker niet.
Nu bestel ik alles bij De Ekonoom en die is echt geweldig, wat een prachtige verse spullen krijg ik tegenwoordig!
#3388572
Ja, ik denk ook dat de versheid er alles mee te maken heeft, de smaak en de geur. Het kwam net aan in de winkel (veel van de producten) en alles zag er even kraakvers uit. Ik zal mijn licht weer eens op gaan steken om te gaan shoppen direct van de boer (wel bio) want ik erger me echt kapot aan de Albert Heijn. Om veel dingen hoor, niet alleen de smakeloze groenten. Het gaat 'm gewoon niet worden tussen mij en supermarkten (want Ap vind ik nog niet eens de ergste). Schaft Ap eerst deuren aan om voor de koelruimtes te hangen. Goed idee. Vervolgens schaft Ap een dry misting systeem aan. Blijft de groenen nog langer vers:

Afbeelding

Wat doen de knuppeltjes in Zoetermeer? Die zetten ook hun bakjes gedroogd fruit eronder ::) . Daar heb ik natuurlijk wel wat van gezegd. Maar het staat er nog steeds. Zoek het uit ::) . Maar goed, de plastic groenten die daar onder ligt, onder dat systeem: profiteert er ook echt van hoor, van dit systeem ::) . En de glazen deuren van de koelruimtes rondom de groenten afdeling: zeik en zeik nat en beslagen. Kun je er niet meer doorheen kijken. Dus iedereen gooit nu die deuren open om te kijken what on earth er achter ligt. Ja, het werkt allemaal zo efficiënt ::)

Had ik geld genoeg: kwam ik nooit meer bij de Ap en ging ik direct naar de boer of bio-winkels. Waar er inderdaad nog smerige klei wortels voor weinig in de bak liggen. Waar de prijzen van de appels meebewegen op hoe de oogst in NL was. Vorig jaar was de oogst van de appels slecht. Door de droogte. Dus Ap verhoogd de prijs van de bio appels naar 4 euro de kilo (ja, je leest het goed! We hebben het hele jaar maar gewoon buitenbeentjes-appels gegeten). De oogst van dit jaar was goed. Maar dat mag de prijs niet drukken hoor, Ap laat ze lekker liggen voor 4 euro de kilo! Terwijl je bij de Ekoplaza nu regelmatig voor ruim onder de 3 euro een kilo appels haalt. En de vega happen naast de Halal happen neer leggen in de koelvitrines... Dan heb je toch ook iets echt niet begrepen, of zie ik dat nou verkeerd? Het ligt tussen de Halal-happen en de kip-happen in. De pest voor de echte vegetariërs, laat die de rambam maar krijgen, wij mikken op de vlees-etende-consument-die-af-en-toe-eens-een-dagje-milieu-bewust-en-dier-vriendelijk-wil-doen-met-een-vega-happie. Bleh.
#3388580
Lizzy schreef: zo 27 okt 2019, 06:56 Had ik geld genoeg: kwam ik nooit meer bij de Ap en ging ik direct naar de boer of bio-winkels. Waar er inderdaad nog smerige klei wortels voor weinig in de bak liggen. Waar de prijzen van de appels meebewegen op hoe de oogst in NL was. Vorig jaar was de oogst van de appels slecht. Door de droogte. Dus Ap verhoogd de prijs van de bio appels naar 4 euro de kilo (ja, je leest het goed! We hebben het hele jaar maar gewoon buitenbeentjes-appels gegeten). De oogst van dit jaar was goed. Maar dat mag de prijs niet drukken hoor, Ap laat ze lekker liggen voor 4 euro de kilo! Terwijl je bij de Ekoplaza nu regelmatig voor ruim onder de 3 euro een kilo appels haalt. En de vega happen naast de Halal happen neer leggen in de koelvitrines... Dan heb je toch ook iets echt niet begrepen, of zie ik dat nou verkeerd? Het ligt tussen de Halal-happen en de kip-happen in. De pest voor de echte vegetariërs, laat die de rambam maar krijgen, wij mikken op de vlees-etende-consument-die-af-en-toe-eens-een-dagje-milieu-bewust-en-dier-vriendelijk-wil-doen-met-een-vega-happie. Bleh.
Je mag het zien hoe jij het wilt, maar ik (en mijn al meer dan 20 jaar vega wederhelft) zie het probleem niet. Die halal en kip happen worden verkocht bij de supermarkt en vega happen ook. Wat kan het dan schelen wat waar ligt. Supermarkten liggen van voor tot achter vol met vlees, zuivel en eieren, het ligt altijd wel in de buurt van iets.
#3388582
Kaela schreef: zo 27 okt 2019, 08:26 Je mag het zien hoe jij het wilt, maar ik (en mijn al meer dan 20 jaar vega wederhelft) zie het probleem niet. Die halal en kip happen worden verkocht bij de supermarkt en vega happen ook. Wat kan het dan schelen wat waar ligt. Supermarkten liggen van voor tot achter vol met vlees, zuivel en eieren, het ligt altijd wel in de buurt van iets.
Maar wat is het voor moeite om het bij de groenten te leggen? Ik ben echt niet de enige niet-vlees-eter die er moeite mee heeft dat het vega-spul tegen het halal-vlees aan ligt.... (ik eet al 45 jaar vegetarisch maar zie niet zo in wat de lengte er toe doet maar misschien mis ik iets?).
#3388584
Angelique schreef: zo 27 okt 2019, 08:34 Hier bij de Jumbo zijn de vegahappen bij het vlees weggehaald....klachten van de vleeseter...ze zouden zich maar zo kunnen vergissen, vooral omdat er het misleidende “hamburger” opstaat. Nou dat wil je als carnivoor natuurlijk niet dat je per ongeluk een dooie sojaboon opeet :biggrin2:
Ja, dat is nog veel erger natuurlijk ;D ;D ;D ;D
#3388586
Lizzy schreef: zo 27 okt 2019, 08:33 Wat is het voor moeite om het bij de groenten te leggen?

Geen. Alleen het zijn vleesvervangers en logischerwijs zullen mensen die toch bij het vlees gaan zoeken. En als ze bij het vlees liggen bereiken ze ook het vleesetende publiek die dan misschien toch eerder geneigd is een pakje te proberen.
Hier bij de jumbo liggen ze dus naast de hutspot en de pizza,s. Dat is dan nog wel vlak naast de vleeskoeling.
#3388588
Angelique schreef: zo 27 okt 2019, 08:37 Geen. Alleen het zijn vleesvervangers en logischerwijs zullen mensen die toch bij het vlees gaan zoeken. En als ze bij het vlees liggen bereiken ze ook het vleesetende publiek die dan misschien toch eerder geneigd is een pakje te proberen.
Hier bij de jumbo liggen ze dus naast de hutspot en de pizza,s. Dat is dan nog wel vlak naast de vleeskoeling.
Nou ja, dit dus. En het is ook maar net welke vestiging je inloopt. Bij de ene AH hier liegt het vrijwel direct na de groenteafdeling, bij de andere ligt het aan de andere kant van de winkel. Bij de Jumbo is het een aparte koeling, wat apart van de vleesafdeling op de kop van gangpaden. En wat ligt er direct in die gangpaden? Rookworsten en knakworsten.
#3388589
Ik denk dat jij geluk had dat de groente zo vers was. Wij doen al jaren de boodschappen bij ekoplaza, maar onze ervaring is dat de groente er meestal juist niet vers is. Wij gaan inmiddels liever naar een boerderijwinkel hier niet ver vandaan. Die verkopen biologisch en ook nog eens van lokale bioboeren! Er is niet alleen verschil met ekoplaza qua versheid, maar ook qua prijs én kwaliteit. Enige nadeel is, dat hun assortiment erg beperkt is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door