Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3388662
Omdat iedereen zo enthousiast is over een Magimix ;) , ben ik maar eens gaan googlen.... kwam ook de 5200 tegen..... alleen, ook al is ie in de aanbieding, ik geloof dat ie voor ons een beetje veel te duur is :-\ :-[ .... dat wordt een 10 jaren-plan dan :???: .... heb dr hier ook geen plaats voor; ook zoiets als een te klein aanrecht (we hebben al de waterkoker en senseo moeten verplaatsen zodat ik meer ruimte had ;D )......
Maar idd, kan begrijpen dat ie graag gekocht wordt ;) ....
#3388666
Anne in Zweden schreef: ma 28 okt 2019, 17:19 Afbeelding

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een absolute keukengereifetisjist en zou graag een Magimix bezitten, maar de laatste jaren doe ik juist weer veel met de hand, om niet helemaal vast te roesten op deze gevorderde leeftijd. Bakken met bevroren barf voor vier honden draag ik ook weer van de schuur het huis binnen (meter of 30 lopen) ipv met de kruiwagen, juist omdat het goed is voor het lichaam om te worden gebruikt. Natuurlijk moet je dat niet doen als je al ergens pijn hebt, maar zolang een mens het kan, is het best goed karweitjes met de hand/het hele lichaam te doen, ipv het leven lichter te maken dmv hulpstukken. Sprak oma Anne. :biggrin2:

Je visie wordt gedeeld :biggrin2:



Ik heb een magimix blender, erg blij mee en een paar goede keukenmessen. Ook wel mooi ;)
Door Elf
#3388667
Ik heb een Magimix 5200 XL en ik heb er wat gemengde gevoelens bij ::). Met name het schoonmaken vind ik een heel gedoe. Ik betrap mezelf erop dat ik vaak snel even de Nutribulletblender of de handmixer pak voor klusjes waar ik eigenlijk de Magimix voor heb gekocht...
Gebruikersavatar
Door koekje
#3388668
Ja Anne, had jij niet een heel huis vol keukenaccessoires? :D


Ik denk dat de gemiddelde hondenmens hier op BP minder tot misschien geen risico loopt tot vastroesten. Er wordt nogal wat gewandeld en voor 3+ honden barf samenstellen en portioneren is ook wel meer fysieke activiteit dan een zak brokken thuis laten bezorgen.

Nu zouden Pop en ik als die-hard kattenvrouwtjes wel meer risico lopen op vastroesten, maar wij hebben jonge kinderen, ieder 3. Het is lang geleden dat ik een hele dag lui op mijn reet heb gezeten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3388669
Hier ook een magimix standby :D Een 4200. Voor de groentenmix voor drie honden was hij wel wat aan de kleine kant, maar goed, het was wel te doen. En voor ons zelf is hij echt wel groot genoeg.
Patatjes heb ik overigens altijd met de hand gesneden, dat gaat net zo vlot (maar ik hoef dan ook maar voor 2 personen te snijden.
Van de schijven gebruik ik eigenlijk altijd de grove, dat hele fijne hoeft voor mij niet zo. Dat kan altijd nog als ik oud en tandenloos ben :biggrin2: Ik ook een schijf voor het fijnmalen van harde (b. italiaanse) kaas, die vind ik echt super.
Extra onderdelen zoals de citruspers en de sapmaker vond ik drie keer niks. De citruspers vond ik maar zozo, was ook snel stuk en de sapmaker was een drama, telkens moest je de boel leeghalen want het zat snel verstopt met pulp en schoonmaken was werkelijk één grote ellende. Dus die is snel afgeschaft. Maar ik heb nooit spijt gehad van de aankoop van de magimix. Hij draait hier nu ongeveer een jaar of 12-13.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3388670
Ow, ik vind de citruspers juist erg fijn! Nog nooit zo snel veel sinaasappels geperst.
Ik was hem overigens in de vaatwasser af. Meestal op de glazenstand, maar geregeld ook op het gewone programma (50 graden ofzo?).
Gebruikersavatar
Door sam28
#3388676
Siberienne schreef: ma 28 okt 2019, 20:33 Je visie wordt gedeeld :biggrin2:



Ik heb een magimix blender, erg blij mee en een paar goede keukenmessen. Ook wel mooi ;)
Goed punt hoor. Met Ziva haalde ik makkelijk de 15.000 stappen per dag. Ik heb de laatste weken gemerkt dat dat een uitdaging is en ik blij moet zijn als ik de 10.000 red. Ik voel me zoveel inactiever ondanks dat ik vrijwel dagelijks 6km hardloop en probeer de dingen lopend te doen.
Maar goed, de mensen met honden zullen minder moeite hebben om actief te zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3388677
Ik heb ook prima messen en daar doe ik ook heel veel mee!
Maar bijv spiraal snijden kan ik niet met de hand, raspen gaat ook niet goed. Een beetje wel maar meer niet. Ook veel julliene snijden lukt niet. Meer dan 1 sinasappel persen is ook geen hobby ;)
Heb regelmatig pijn aan de handen en zeker zulke bewegingen lukken niet, die fijne repeterende, sporten enzo dus wel.
Maar ik zou geen reuma hebben willen niet verder kijken dan een bloedtest, ben er wat klaar mee geloof ik ::) :-X
Ga vanmiddag mijn magimix ophalen :D :D :D :D
#3388678
koekje schreef: ma 28 okt 2019, 23:45 Ow, ik vind de citruspers juist erg fijn! Nog nooit zo snel veel sinaasappels geperst.
Ik was hem overigens in de vaatwasser af. Meestal op de glazenstand, maar geregeld ook op het gewone programma (50 graden ofzo?).
Die gebruik ik nooit, net als die sapmaker, ook werkeloos hier. Wel ooit eens gebruikt hoor, maar wat Pike ook al zei, loopt te snel vol met pulp en is een crime om goed schoon te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3388682
Ik heb zojuist mijn budget uitgegeven aan nieuwe wandelschoenen dus aan de beweging wordt gewerkt.
Als ik al 15 jaar zonder een magimix kan doen dan heb ik hem toch minder nodig dan mijn hebberige ik dacht.
Koken is niet mijn hobby en als je geen afwasmachine hebt dan maak je zo min mogelijk spullen smerig.
Nu mijn hebberige ik er nog van overtuigen dat een instant pot ook niet erg fijn zou zijn :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
#3388689
koekje schreef: ma 28 okt 2019, 21:25 Ja Anne, had jij niet een heel huis vol keukenaccessoires? :D


Ik denk dat de gemiddelde hondenmens hier op BP minder tot misschien geen risico loopt tot vastroesten. Er wordt nogal wat gewandeld en voor 3+ honden barf samenstellen en portioneren is ook wel meer fysieke activiteit dan een zak brokken thuis laten bezorgen.

Nu zouden Pop en ik als die-hard kattenvrouwtjes wel meer risico lopen op vastroesten, maar wij hebben jonge kinderen, ieder 3. Het is lang geleden dat ik een hele dag lui op mijn reet heb gezeten.
Ja, dat ben ik ja, die met het hele huis vol keukenspullen. :biggrin2: En ik ga straks even zoeken naar die mandoline die net werd genoemd. ;D

Maar verder is wat jij schrijft precies wat ik bedoel. Wanneer we jong zijn, gebruiken we ons lichaam veel meer, zeker als je een stuk of wat kinderen te jongleren hebt. Boodschappen, huishoudelijk werk, (vermoedelijk) meer interesse in zelf sporten ipv zelf sport kijken. En dan nog de hond waarmee wordt gewandeld, inderdaad.
Maar als je dus een flink eind in de veertig bent (of zoals ik, een klein eindje uit de veertig) :biggrin2: , dan is de kans ook groot dat je een hoop spullen om je heen hebt verzameld die het leven makkelijker maken. En terwijl je lichaam daardoor minder zwaar wordt belast, heeft het juist op deze leeftijd extra beweging nodig om soepel te blijven. Drie keer daags met de hond wandelen is dan gewoon niet genoeg, is mijn ervaring (en dan woon ik nog zodanig dat ik veel bergop en bergaf loop, over soms lastig terrein, en niet alleen rechtuit en op een egale ondergrond). Vandaar dat ik tegenwoordig niet meer 2-3 kisten barf à tien kilo op de kruiwagen zet om ze in één keer naar het huis te rijden, maar de kisten à tien kilo een voor een van de schuur naar het huis draag (zoals gezegd, een meter of dertig enkele reis). Natuurlijk moet je daar ook de tijd voor hebben, enz. enz. enz., maar die heb ik, en dus doe ik het nu zo, zolang ik kan. En dus rasp ik de wortels voor de salade met de hand, hoewel ik diverse mogelijkheden met een stekker heb om het raspen makkelijker te maken. Nou hoef ik natuurlijk ook maar voor twee mensen salade te maken; ik heb er alle begrip voor dat jij als moeder van drie daar geen puf voor of zin in hebt.

Maar een mandoline vereist ook lichamelijke beweging, dus ik ben effe goegelen. :biggrin2:
#3388708
Als iemand interesse heeft in de sapcentrifuge, de citruspers, smoothie/pureer tool of een bakblik die in de kom past, ik heb ze hier werkloos staan en ze mogen best voor een zacht prijsje verhuizen :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door