Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3390026
>:(
Lonaa schreef: wo 20 nov 2019, 17:42 Dat duurt wel altijd even want als je zelf gegeten hebt zijn de katten nog aan het eten en die laten misschien wel wat liggen. Daar moet je goed op letten, het liefst door tegen de deur te blaffen.

Daarna eerst nog even katten opjagen, mits ze beneden blijven. Daarna nog even balen dat ik niet wil spelen en ook blaffen. Dan even blaffen om het blaffen. Nog even miemelen over alles, potentieel nog even op een botje kauwen, dan slapen.

Ze heeft een klein beetje moeite met 'nu is het klaar ga slapen' ::)
;D ;D ;D
Lekker ding is het :biggrin2:

Fijn dat ze de laatste tand ook kwijt is! :)
Door Lonaa
#3390886
Aquillo schreef: wo 04 dec 2019, 14:25 wat een leuk hondje is dat.. net zulke grote oren als de podenco heeft
En net zo bruin. En er komt een witte vlek op d'r borst. :D

Ik krijg ook regelmatig de vraag of er Podenco in zit. Ze heeft weinig interesse in konijnen (wel in keutels maar welke hond niet?). Wel een ENORME interesse in vogels. Vogels zijn fantastisch. Ze kijkt ze na in de lucht, ze gaat stilstaan om naar ze te kijken als ze ergens op zitten en ze besluipt ze als ze op de grond zitten. :biggrin2:

Verder zit ze goed in d'r vel volgens de dierenarts (vind ik ook), is eten nog steeds FANTASTISCH, net als alle andere honden. :biggrin2:

Ze raakt wel een beetje puppy-af, heb ik het idee. Zo is ze begonnen met een lip op trekken als een reu te veel interesse heeft of te lang wil snuffelen en wordt ze af en toe door een teef gecorrigeerd omdat ze net ff iets te heftig aan komt bonjouren.

Lastig hoor, dat opgroeien. :cool: ::)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3390925
Lonaa schreef: wo 04 dec 2019, 15:10 En net zo bruin. En er komt een witte vlek op d'r borst. :D

Ik krijg ook regelmatig de vraag of er Podenco in zit. Ze heeft weinig interesse in konijnen (wel in keutels maar welke hond niet?). Wel een ENORME interesse in vogels. Vogels zijn fantastisch. Ze kijkt ze na in de lucht, ze gaat stilstaan om naar ze te kijken als ze ergens op zitten en ze besluipt ze als ze op de grond zitten. :biggrin2:

Verder zit ze goed in d'r vel volgens de dierenarts (vind ik ook), is eten nog steeds FANTASTISCH, net als alle andere honden. :biggrin2:

Ze raakt wel een beetje puppy-af, heb ik het idee. Zo is ze begonnen met een lip op trekken als een reu te veel interesse heeft of te lang wil snuffelen en wordt ze af en toe door een teef gecorrigeerd omdat ze net ff iets te heftig aan komt bonjouren.

Lastig hoor, dat opgroeien. :cool: ::)
Podenco´s heb je in vele kleuren en maten en ook in verschillende haartypes. Je hebt in ieder geval een oertypetje. Nu er steeds meer over de herkomst en het verspreidingsgebied over de podenco bekend wordt Is het zelfs heel goed mogelijk dat in de tijd van de VOC podenco´s zijn meegenomen op de Koopvaardijschepen. Misschien om de ratten en muizen samen met meegenomen katten te bestrijden. Immers was dat ongedierte niet welkom omdat ze de voedselvoorraden van maande aanvraten en ook ziektes verspreiden. Er was in die tijd ook een levendige handel ontstaan in en specerijen, maar ook om slaven te vervoeren naar de inmiddels gekolonialiseerde gebieden waar ook de Caribische eilanden onder vielen. ;)
En dan ook nog een leuk idee.geen dag het zelfde met zelfstandige honden die Podenco´s en eigenlijk ook alle oertypes zijn. Ja daar kan een heel sterk jachtinstinct bij horen, hoewel er heel veel podenco´s zijn die niet echt jagen. ;) Wat ook wel lekker kan zijn, omdat ze dan op meer plekken los kunnen zonder direct op jacht te gaan. ;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3390928
groetjes van mijn groot oor blaffertjes Osiris, Shed
20191110_132506.jpg
20191110_132506.jpg (7.11 MiB) 1437 keer bekeken
en stokoude Aquillo
20191025_134106.jpg
20191025_134106.jpg (5.57 MiB) 1437 keer bekeken
Door Lonaa
#3390959
Aquillo schreef: wo 04 dec 2019, 23:46 Podenco´s heb je in vele kleuren en maten en ook in verschillende haartypes. Je hebt in ieder geval een oertypetje. Nu er steeds meer over de herkomst en het verspreidingsgebied over de podenco bekend wordt Is het zelfs heel goed mogelijk dat in de tijd van de VOC podenco´s zijn meegenomen op de Koopvaardijschepen. Misschien om de ratten en muizen samen met meegenomen katten te bestrijden. Immers was dat ongedierte niet welkom omdat ze de voedselvoorraden van maande aanvraten en ook ziektes verspreiden. Er was in die tijd ook een levendige handel ontstaan in en specerijen, maar ook om slaven te vervoeren naar de inmiddels gekolonialiseerde gebieden waar ook de Caribische eilanden onder vielen. ;)
En dan ook nog een leuk idee.geen dag het zelfde met zelfstandige honden die Podenco´s en eigenlijk ook alle oertypes zijn. Ja daar kan een heel sterk jachtinstinct bij horen, hoewel er heel veel podenco´s zijn die niet echt jagen. ;) Wat ook wel lekker kan zijn, omdat ze dan op meer plekken los kunnen zonder direct op jacht te gaan. ;D
Ik heb ook echt een zwak voor die oertypes. :D

En ik had gezien dat je een derde bij hebt! Wat een leuk ding!
Door Lonaa
#3391804
Steady groeit ze nog steeds, 4 kg erbij sinds half oktober. Da's best flink om nu iets meer dan 11 kg. Het is zo'n leuk ding. Zo goed en lief met al het andere dat leeft.

;D
Door - pien -
#3391835
Lonaa schreef: vr 20 dec 2019, 10:47 Steady groeit ze nog steeds, 4 kg erbij sinds half oktober. Da's best flink om nu iets meer dan 11 kg. Het is zo'n leuk ding. Zo goed en lief met al het andere dat leeft.

;D
Wat heerlijk :smitten:
Door Eef+Stippels
#3392074
Lonaa schreef: vr 20 dec 2019, 10:47 Steady groeit ze nog steeds, 4 kg erbij sinds half oktober. Da's best flink om nu iets meer dan 11 kg. Het is zo'n leuk ding. Zo goed en lief met al het andere dat leeft.

;D
Wat een lekker ding :-*

En zo leuk als ze lief zijn met alles dat leeft! Xindy heeft dat ook, die kan zo een passerende eend of een pony zoenen, heerlijk :)
Door Lonaa
#3392075
Eenden en andere vogels gaat inmiddels niet meer. :biggrin2: ::) DIE MOETEN VLIEGEN.

Vandaag gaan we naar de DA, ze heeft een prutoog en een vreemd plekje/bultje op haar achterpoot. Ik denk een wondje dat gek geneest, maar toch even naar laten kijken.

Tot nu toe doet ze het ook prima met vuurwerk. Ze kijkt wel op, want 'hu gek?!', kijkt mij dan aan, ik doe niks en dan is het na een tijdje wel weer prima.
Door Siberienne
#3392083
Lonaa schreef: vr 27 dec 2019, 09:56 Eenden en andere vogels gaat inmiddels niet meer. :biggrin2: ::) DIE MOETEN VLIEGEN.

Vandaag gaan we naar de DA, ze heeft een prutoog en een vreemd plekje/bultje op haar achterpoot. Ik denk een wondje dat gek geneest, maar toch even naar laten kijken.

Tot nu toe doet ze het ook prima met vuurwerk. Ze kijkt wel op, want 'hu gek?!', kijkt mij dan aan, ik doe niks en dan is het na een tijdje wel weer prima.

Ga je op oudejaarsavond nog wat doen? Toen mijn meneren nog pup waren reageerden ze ook zo maar mijn oudste hond toen was wat bangig, ik heb ze toen rond kwart voor twaalf een snuffeldoos met lekkers gegeven zodat ze heel druk bezig waren en ze ook niet doorhadden dat Janoukje in mij kroop. Of het daardoor kwam of niet, ze blijven het steeds goed doen rond oud en nieuw en geven niet veel om het geknal.
Door Lonaa
#3392085
Siberienne schreef: vr 27 dec 2019, 11:53 Ga je op oudejaarsavond nog wat doen? Toen mijn meneren nog pup waren reageerden ze ook zo maar mijn oudste hond toen was wat bangig, ik heb ze toen rond kwart voor twaalf een snuffeldoos met lekkers gegeven zodat ze heel druk bezig waren en ze ook niet doorhadden dat Janoukje in mij kroop. Of het daardoor kwam of niet, ze blijven het steeds goed doen rond oud en nieuw en geven niet veel om het geknal.
Wij blijven in ieder geval gewoon thuis, ook na middernacht. Ik ga d'r wel lekker wat te doen geven. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door