Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3387961
Lonaa schreef: ma 14 okt 2019, 08:10 Woah! Omdat bench = miepen heeft ze vannacht gewoon op de bank geslapen. Ik heb d'r niet gehoord, er is niks stuk en geen ongelukjes binnen!

Zo een knap kind!
Wat goed! :D

Ging hier ook zo met Bella, die kroop tegen haar grote zus aan op de bank en sliep heerlijk de nacht door :)

Ik heb nog nooit een hond gehad die in een bench wilde verblijven. Wel geoefend hoor, en in een vari kennel met de deur eruit lagen ze heerlijk, maar opgesloten, nee...
En slechts 1 van de 4 heeft de meubels opgevreten terwijl ze alleen (nou ja, met haar grote broer) thuis was :o ::)
Door Lonaa
#3387962
Vannacht weer een goede nacht! Ik vond d'r wel in een hoekje tussen de kast, koelkast en plantentafeltje. Geen idee hoe lang ze daar al zat. Heb t d'r net nog een keer zien doen en ze kan daar wel zelf ook weer uit, dus ik neem aan dat ze niet 'vast' gezeten heeft. Maar misschien toch wat behoefte aan een kleinere ruimte? De bench is wat groot voor d'r, dus er komt vandaag ook nog een doos.

Ze heeft lekker op d'r bullepees gekauwd in de bench, dan mag het deurtje open en dicht. Geen probleem, maar er gewoon in liggen om te slapen. Neh. Op de bank, of in de zon.

De KVV vindt ze heeeeeeeerlijk en ik overweeg zelfs weer te gaan BARFen. Vind dat toch..leuker. En door de wirwar aan keuzes in de KVV word ik wat onzeker ofzo? Ik snap BARF, dan heb ik controle, weet ik precies wat er in de muppet gaat en wat de verhoudingen zijn.
Zo kwam ik er gisteren achter dat ik wel 6 diersoorten aan KVV heb, maar dat er maar 1 nier bevat. Denk ik, want konijnenorgaan. De rest zijn vogels en die hebben geen noemenswaardige nieren. En ze zijn ook niet extra toegevoegd. Mijn paardKVV bevat alleen hart en lever.
Door Eef+Stippels
#3387965
Top!

Als ze zelf uit het hoekje kan, zal ze hopelijk niet vastgezeten hebben..?
Misschien vindt ze het fijn als je een deken over de bench legt, zodat het een wat besloten plekje is?
Dat deed ik bij de Vari kennel.

Met barfen heb je wel veel meer controle inderdaad.
Door Lonaa
#3387967
Eef+doggies schreef: di 15 okt 2019, 12:55 Top!

Als ze zelf uit het hoekje kan, zal ze hopelijk niet vastgezeten hebben..?
Misschien vindt ze het fijn als je een deken over de bench legt, zodat het een wat besloten plekje is?
Dat deed ik bij de Vari kennel.

Met barfen heb je wel veel meer controle inderdaad.
Er ligt inderdaad een deken over de bench.

Ja, ik weet het niet. Ze heeft geen kabaal gemaakt iig, daar was ik, ga ik van uit, wakker van geworden.
Door zurca
#3387971
Hier is het andersom...wij willen wel van de bench af maar de hond niet ::) ;D

Fijn dat het zo goed gaat met haar....vind het wel weer tijd voor een nieuwe foto hoor! :biggrin2: ;)
Door Eef+Stippels
#3387974
zurca schreef: di 15 okt 2019, 13:47 Hier is het andersom...wij willen wel van de bench af maar de hond niet ::) ;D

Fijn dat het zo goed gaat met haar....vind het wel weer tijd voor een nieuwe foto hoor! :biggrin2: ;)
;D ;D
Nou hier wilden ze ook niet van de Vari kennel af, maar ik heb hem als ontaarde hondenmoeder uiteindelijk toch op zolder gezet ::) ;D
Ze hebben ook nog een kussen waar ik vanaf wil :P want die geeft veel was en Xindy is soms incontinent, maar goed, ze zijn er zo gek mee... Ik vind manden van kunstleer veel handiger :biggrin2:

Jaaaaaa, nieuwe foto's! :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3387978
Daar gaat je beetje nier. ::) ;D

Sorry. :-[ ;)
Ik zou ook lekker gaan barfen. Ik kan me ook niet voorstellen ooit langer dan een paar weken kvv te voeren. Gewoon stukken in een bak is toch veel leuker.

Fijn dat ze zich al thuis voelt. Lijkt me ook dat ze behoefte heeft aan een donker klein plekje waar ze kan 'verdwijnen'.
Door Lizzy
#3387979
Ik heb echt nog nooit een hond gehad die problemen had met de bench. Ze gingen en gaan er allemaal echt probleemloos in. Wat gek he, de een of de andere hond?!

Jaaaaaaaaa, ik ging lekker BARF'en! Volgens mij kan ze dat prima aan en jij zeker :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3387980
Misschien vindt ze een hoekje wel een veilig plekje? Jakkie heeft zijn hele leven een voorkeur voor krappe, donkere hoekjes gehad. Nog steeds (hij is nu 14+) staat zijn mand in het meeste verweg hoekje van de kamer. Persoonlijk vind ik dat minder, maar hij vindt dat zelf erg prettig.
Toen we hier 3 jaar geleden kwamen wonen was ik hem kwijt. Zoeken, zoeken, en we vonden hem in een kast in de gang waarvan een van de twee deuren open stond. Een heerlijk veilig en donker hoekje. En een bench vindt hij het helemaal geweldig. Die zijn ook super veilig naar zijn idee.
Lizzy schreef:Ik heb echt nog nooit een hond gehad die problemen had met de bench. Ze gingen en gaan er allemaal echt probleemloos in. Wat gek he, de een of de andere hond?!
Ik denk niet dat dat gek is. Maar als ze er als pupje mee opgroeien zijn ze het gewend en weten niet beter. Alle drie mijn Fauven zijn opgegroeid met de bench. Tot een periode van 8 tot 14 maanden hebben ze daarin "gewoond". En ook al gingen die benches op een gegeven moment de kamer uit, zodra er een te voorschijn werd gehaald stonden ze te dringen om er in te kunnen :D
Door Lonaa
#3387983
Er staat nu een doos, die is meer haar formaat. Vanavond zet ik m waar ik dr vanochtend vond. :)

Gewoon overdag ligt ze het liefst op de bank. Of in de zon opde grond.

Oh, as I type, is ze d;r nieuwe doos opnieuw aan het inrichten. Ik had t niet goed gedaan. ;D
Het kussen is nu een kwartslag gedraaid.

Ja, BARF ik ga eens een menuutje in elkaar draaien. :D
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3387997
Lizzy schreef: di 15 okt 2019, 17:55 Ik heb echt nog nooit een hond gehad die problemen had met de bench. Ze gingen en gaan er allemaal echt probleemloos in. Wat gek he, de een of de andere hond?!
Wij hadden ook 3 probleemloze “bench-gangers” voordat Atz kwam. Dus het hetzelfde aangepakt als met de andere 3, en dat wilde dus echt niet. Hij haat het. En ik moet zeggen, Atz was ons braafste pupje ooit qua slopen. Hij heeft nog geen kussentje van de bank gehaald. Hopelijk is ooit een volgende pup wel weer wat makkelijker met de bench, vind het toch wel praktisch met een jonge hond.
Door Eef+Stippels
#3388046
Lonaa schreef: di 15 okt 2019, 18:25 Er staat nu een doos, die is meer haar formaat. Vanavond zet ik m waar ik dr vanochtend vond. :)
En.., waar vond je haar vanochtend?
Door Lonaa
#3388077
Eef+Stippels schreef: wo 16 okt 2019, 14:21 En.., waar vond je haar vanochtend?
Onderaan de trap want ze had me gehoord. De bank was iets warm nog ;)

De stofzuiger is niet heel eng trouwens, das mooi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door