Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3466261
Bobbie was ook niet te doen toen hij hier kwam, geen pup natuurlijk, maar qua verzorging hebben wij alles heel erg langzaam opgebouwd. En hij had echt lange nagels toen hij kwam.
Hoe wij het nu uiteindelijk doen en dat hebben we natuurlijk heel erg langzaam opgebouwd; Meneer tilt Bobbie op schoot, Bobbie met zijn rug tegen de borst van meneer aan, dus pootjes richting mij want ik zit ervoor. En zo kan ik pootje voor pootje de nagels knippen terwijl hij lekker tegen baasje aan kroelt. Dit hebben we echt heel langzaam opgebouwd, maar het werkt echt perfect.
Maar je moet het dan wel altijd met zijn tweeën doen. En let wel, Bobbie beet echt als je richting nagels kwam.
Succes!
Gebruikersavatar
Door pike
#3466262
Charlie Angel schreef: di 26 dec 2023, 19:22 Bobbie was ook niet te doen toen hij hier kwam, geen pup natuurlijk, maar qua verzorging hebben wij alles heel erg langzaam opgebouwd. En hij had echt lange nagels toen hij kwam.
Hoe wij het nu uiteindelijk doen en dat hebben we natuurlijk heel erg langzaam opgebouwd; Meneer tilt Bobbie op schoot, Bobbie met zijn rug tegen de borst van meneer aan, dus pootjes richting mij want ik zit ervoor. En zo kan ik pootje voor pootje de nagels knippen terwijl hij lekker tegen baasje aan kroelt. Dit hebben we echt heel langzaam opgebouwd, maar het werkt echt perfect.
Maar je moet het dan wel altijd met zijn tweeën doen. En let wel, Bobbie beet echt als je richting nagels kwam.
Succes!
Dat geeft de burger moed!
Door Cathelijn
#3466268
Ik.doe het met Ollie nu ongeveer als met Ilan. Eerst geleerd dat een koekje dat je ziet pas opgegeten mag worden als je toestemming krijgt. Dat kun je oefenen met je hand: je legt een koekje op je open hand en als je hond er naar toe gaat sluit je je hand, zonder iets te zeggen. Dan wacht je tot hij iets afstand neemt, kan soms even duren ::) en dan open je je hand weer. En dat hou je vol tot hij niet meteen op je hand duikt als je je hand opent. En dan geef je met je andere hand het koekje als beloning.
Nu leg ik een koekje op een meter afstand, knip een nagel en dan mag Ollie het koekje pakken. Gaat heel makkelijk bij hem. Voordeel is zo dat hij met dat koekje bezig is als ik dat nageltje knip. En met dat fijne schaartje is het ook zo gebeurd. Ik knip dus elke paar dagen een of een paar nagels om het gewoon te houden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466269
Cathelijn schreef: di 26 dec 2023, 21:33 Ik.doe het met Ollie nu ongeveer als met Ilan. Eerst geleerd dat een koekje dat je ziet pas opgegeten mag worden als je toestemming krijgt. Dat kun je oefenen met je hand: je legt een koekje op je open hand en als je hond er naar toe gaat sluit je je hand, zonder iets te zeggen. Dan wacht je tot hij iets afstand neemt, kan soms even duren ::) en dan open je je hand weer. En dat hou je vol tot hij niet meteen op je hand duikt als je je hand opent. En dan geef je met je andere hand het koekje als beloning.
Nu leg ik een koekje op een meter afstand, knip een nagel en dan mag Ollie het koekje pakken. Gaat heel makkelijk bij hem. Voordeel is zo dat hij met dat koekje bezig is als ik dat nageltje knip. En met dat fijne schaartje is het ook zo gebeurd. Ik knip dus elke paar dagen een of een paar nagels om het gewoon te houden.
Ik kan me dus met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik bij Ties een nageltje mag knippen terwijl hij naar dat koekje zit te staren. Maar we gaan het proberen! Wie weet. Wordt vervolgd :biggrin2:
Door Cathelijn
#3466270
pike schreef: di 26 dec 2023, 21:43 Ik kan me dus met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik bij Ties een nageltje mag knippen terwijl hij naar dat koekje zit te staren. Maar we gaan het proberen! Wie weet. Wordt vervolgd :biggrin2:
Ik weet dat ik geluk heb met Ollie :biggrin2: .
Wie weet lukt het ooit. Of je moet maar denken dat je altijd iets te dromen moet overhouden :cool:
#3466275
pike schreef:
Dat geeft de burger moed!
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Overigens werkten wij niet met koekjes tussendoor, Bobbie kreeg zijn beloning als hij van schoot ging, dan renden we samen naar de snoep kast en kreeg hij wat lekkers. Dat had hij snel door.
Tussendoor was het belonen met stem en aai.
En nee, ik deed niet vanaf het begin gelijk alle nagels, dat begon rustig met 1 en dan klaar die dag. Maar eigenlijk konden wij vanaf dat punt al snel naar alle nagels. Het snackje erna krijgt hij nog steeds, alleen ren ik niet meer. Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3466276
Charlie Angel schreef: di 26 dec 2023, 23:06 Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Overigens werkten wij niet met koekjes tussendoor, Bobbie kreeg zijn beloning als hij van schoot ging, dan renden we samen naar de snoep kast en kreeg hij wat lekkers. Dat had hij snel door.
Tussendoor was het belonen met stem en aai.
En nee, ik deed niet vanaf het begin gelijk alle nagels, dat begon rustig met 1 en dan klaar die dag. Maar eigenlijk konden wij vanaf dat punt al snel naar alle nagels. Het snackje erna krijgt hij nog steeds, alleen ren ik niet meer. Afbeelding
Ik vind ook dat de beloning achteraf moet komen. En idd. eerst 1 nageltje dan de beloning en klaar voor die dag. Maar ja, dat eerste nageltje, dat moet er dan wel komen. Als dat eerste nageltje er maar eenmaal is, dan komt de rest vanzelf denk ik. Hoop ik :biggrin2:
#3466277
Mijn katten krijgen nu ook achteraf. Maar om het aan te leren vroeg ik ook hulp om hen tijdens het knippen snoepjes toe te stoppen.
Dat was om een duidelijke link te maken en om hen af te leiden zodat het geen gevecht werd. Bij een kat moet je op de nagel duwen en dus moet je de kat vasthouden, dus zomaar eens een nagel per dag is niet echt een realistische optie. Of ale, het was ook nooit nodig omdat het doenbaar was. Maar zonder ( beloofde) beloning zou het in het begin zeker wel een gevecht geworden zijn. Door constant belonen konden ze wennen aan de handeling zonder al te veel tegen te sputteren. En zo hebben ze het geleerd.

Voor de volledigheid moet ik zeggen dat het bij Kleintje niet zo werkte. Die was niet om te kopen met snoep. Wou ook achteraf niets aannemen. Bij haar moest ik teren op onze vertrouwensband. Dat ging gepaard met groot verbaal protest en schijnhappen naar mijn vingers. :o Nagels knippen moest gelukkig de eerste 7 jaar van haar leven niet. :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3466285
Het ligt er maar aan. Door met voer te werken kun je ook een negatieve associatie ombuigen naar een positieve. Met pas achteraf belonen kan dat niet zo maar.
Het ligt er dus net even aan , aan je hondje, aan zijn of haar associatie, hoe eng hij het vindt etc.
Dan kun je sneller en beter resultaat halen met tijdens belonen dan pas eerst 'ruzie' maken en dan achteraf belonen ;) . En dan kun je dat uitbouwen als het prima gaat naar achteraf belonen.
Mijn puppen krijgen tijdens kammen beloning. Vooral daarbij wil ik geen negatieve als bij newfy's he.
De volwassenen krijgen vaak geen beloning meer, behalve achteraf. Behalve als ik klitten kam of ze heel lang moeten ( 2 uur ). Krijgen ze ook tussendoor wat maar blijven ze juist daardoor braaf hun best doen.
#3466287
Pupjes doe ik als ze goed moe zijn.
Ik word gek genoeg ook ingezet bij honden van vrienden en familie ;D
Door de etters best goed in wurmende honden onder controle houden en ze gaan pas weer van schoot als alle nageltjes geknipt zijn.

Maar nu hij weet dat wurmen succes heeft als de schaar in de buurt is zou ik denk ik eerst gaan leren dat er ook gewoon geknuffeld kan worden als de schaar in de buurt is.

Heb je ‘onze’ schaar? Die maakt veel minder geluid dan de meeste schaartjes namelijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466288
MarijeEnBoomer schreef: wo 27 dec 2023, 09:46 Pupjes doe ik als ze goed moe zijn.
Ik word gek genoeg ook ingezet bij honden van vrienden en familie ;D
Door de etters best goed in wurmende honden onder controle houden en ze gaan pas weer van schoot als alle nageltjes geknipt zijn.
Waar woon je? 😂😂
Maar nu hij weet dat wurmen succes heeft als de schaar in de buurt is zou ik denk ik eerst gaan leren dat er ook gewoon geknuffeld kan worden als de schaar in de buurt is.
Dat hoeft hij niet meer te leren. Dat gaat prima.
Maar tot daar en niet verder.
Heb je ‘onze’ schaar? Die maakt veel minder geluid dan de meeste schaartjes namelijk.
Ja heb het goede schaartje.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466289
Lizzy schreef: wo 27 dec 2023, 09:08 Ik deed Sjoerd z'n nageltjes als ie diep in slaap was.
En dan werd hij niet wakker???
En een krasbord, is dat anders wat?

https://www.fruugo.nl/dog-nail-paw-scra ... lIQAvD_BwE

Eerst een goedkopie proberen?

https://www.temu.com/kuiper/dn9.html?su ... L0QAvD_BwE

Of zelf maken!
En hoe moet dat werken?
Een dremel heeft een hoog toerental nodig om de nagels af te schuren. Hoe moet dat dan met “handwerk” wel niet gaan? En schuur je dan ook niet de voetzooltjes kapot.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door