Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Zeker naar aanleiding van het meat the victims topic ben ik benieuwd naar wat jullie gaan stemmen

D66
Geen stemmen
0%
CDA
Geen stemmen
0%
PVV
2
6%
VVD
Geen stemmen
0%
SP
3
9%
PvdA
1
3%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
Groen Links
5
16%
Partij voor de Dieren
6
19%
50 Plus
Geen stemmen
0%
Jezus Leeft
1
3%
Denk
Geen stemmen
0%
De Groenen
Geen stemmen
0%
Forum voor Democratie
3
9%
Vande regio & Piratenpartij
Geen stemmen
0%
Volt
Geen stemmen
0%
Ik twijfel nog tussen X en X
3
9%
Ik ga niet stemmen
2
6%
Ik weet het nog niet
6
19%
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3377174
Siberienne schreef:Uit nieuwsgierigheid: laat jij dan nog meewegen in welke fractie ze zitten in Europees parlement? Ik heb me daar nooit zo in verdiept eigenlijk tot nu toe.
Nee. Ik stemde altijd GL, maar ik neig de laatste tijd meer naar de PvdD, omdat hun achterliggende gedachten mij op het moment iets meer aanspreken. Maar het is wel een beetje lood om oud ijzer. Als ik 2 stemmen had, zou GL de andere krijgen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3377198
Lizzy schreef:Voor de mensen die nog nadenkende zijn of ze op forum voor democratie willen stemmen:

https://www.nu.nl/politiek/5900676/baud ... lk_wrapper

Ik hoor net dat hij stelt dat de essay gebaseerd is op de 'grote Franse schrijver Michel Houellebecq' ... dus niet zijn woorden, maar wel iemand die hij bewondert :???:

Wat een populist is er weer opgestaan zeg... heel veel GROTE woorden, maar een lijn schijnt er niet in te zitten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3377208
Mijn stemwijzer was de 50+ partij, alhoewel 2e D’66 en 3e de PvdA.
Ik vind Europa toch ook wel belangrijk, absoluut tegen een Nexit, wij als ieniminie landje hebben nooit iets van belang in te brengen in een mondiale wereld, daar zijn er echt te klein voor. En zoals alles samen zijn het de lusten en de lasten, dus ook bij Euro politiek werkt dat zo.

De FvD zal het toch al nooit worden, ik vind hem net zo’n creep als die blonde.
Maar man, man deze engerd verpakt het allemaal wat mooier met veel duurdere woorden, waardoor je dus inderdaad zonder woordenboek amper begrijpt waar hij het over heeft, eenmaal vertaalt zegt hij enge dingen. En iedere keer zijn het ‘woorden van een ander’ brrr ik krijg rillingen van hem.
Door Siberienne
#3377216
constance.blokzijl schreef:Mijn stemwijzer was de 50+ partij, alhoewel 2e D’66 en 3e de PvdA.
Ik vind Europa toch ook wel belangrijk, absoluut tegen een Nexit, wij als ieniminie landje hebben nooit iets van belang in te brengen in een mondiale wereld, daar zijn er echt te klein voor. En zoals alles samen zijn het de lusten en de lasten, dus ook bij Euro politiek werkt dat zo.

De FvD zal het toch al nooit worden, ik vind hem net zo’n creep als die blonde.
Maar man, man deze engerd verpakt het allemaal wat mooier met veel duurdere woorden, waardoor je dus inderdaad zonder woordenboek amper begrijpt waar hij het over heeft, eenmaal vertaalt zegt hij enge dingen. En iedere keer zijn het ‘woorden van een ander’ brrr ik krijg rillingen van hem.

Wat maar weer aangeeft dat moeilijk taalgebruik niet moeilijk is, maar iets helder uitleggen in begrijpelijke taal een kunst op zich..

Ik vind het wel irritant hoe hij steeds het debat kaapt. Laten we het eens over zinvolle zaken hebben ipv weer dat gepapegaai van Minerva (zou hij weten dat dat de Godin vd wijsheid was.. een vrouw dus..)
Door src_esther
#3377221
constance.blokzijl schreef:Mijn stemwijzer was de 50+ partij, alhoewel 2e D’66 en 3e de PvdA.
Ik vind Europa toch ook wel belangrijk, absoluut tegen een Nexit, wij als ieniminie landje hebben nooit iets van belang in te brengen in een mondiale wereld, daar zijn er echt te klein voor. En zoals alles samen zijn het de lusten en de lasten, dus ook bij Euro politiek werkt dat zo.

De FvD zal het toch al nooit worden, ik vind hem net zo’n creep als die blonde.
Maar man, man deze engerd verpakt het allemaal wat mooier met veel duurdere woorden, waardoor je dus inderdaad zonder woordenboek amper begrijpt waar hij het over heeft, eenmaal vertaalt zegt hij enge dingen. En iedere keer zijn het ‘woorden van een ander’ brrr ik krijg rillingen van hem.
Ik vind hem eigenlijk nog enger. En wat ik het meest bizarre vind is dat hij stemmers aan zich weet te binden die klagen over "dé grachtengordel"-partijen, maar hij ís de grachtengordel inclusief die Hiddema, Cliteur, etc... Tis wel knap... :???:
Door eelke
#3377275
Het zou toch ook wat zijn als ie MP wordt, googled de hele wereld de nieuwe MP van Nederland komen ze zijn naaktfoto tegen ::)

Staan we mooi voor lul.

Ik moet me er nog steeds in verdiepen...
Door src_esther
#3377285
cath schreef:Stemmen in de week :)
Wij in België vogende week..

In Nederland niet verplicht ?
Nee, het is niet verplicht. Het is een hard bevochten recht waar heel veel mensen geen gebruik van maken.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3377338
Hij kan inderdaad nog enger....
Nu snap ik niet hoe ik hier een linkje moet toevoegen (beetje blond sorry Afbeelding)

Dus een screenshot gemaakt van een deel van het artikel;
Baudet heeft een extreem-rechts filmpje geretweet;
Afbeelding

Volle artikel is ook vast terug te vinden (en als ik zou wist hoe dat werkte had ik dat gefikst)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3377353
Lizzy schreef:Ik twijfel tussen groen links en partij voor de dieren. Ik heb net weer de stemwijzer gedaan. Meest kom ik overeen met Groen Links (89%) maar heel vaak als ik de mening van de partij lees (in de stemwijzer) of het partij programma: dan spreekt me de onderbouwing van de partij van de dieren meer aan. Ik heb nog even gedacht om strategisch op Timmermans te stemmen van de PvdA maar ik heb besloten dat toch niet te doen. Ik heb eerder strategisch gestemd (op Wouter Bos) en dat is me ook niet bevallen en bovendien vind ik dat milieu, landbouw (gif) en dierenwelzijn niet hoog genoeg op hun prioriteitenlijst staat.
Precies dat. :)

Ik ben zo helemaal klaar met de intensieve veehouderij / bio industrie dat het de Partij voor de Dieren wordt.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3377354
constance.blokzijl schreef:Hij kan inderdaad nog enger....
Nu snap ik niet hoe ik hier een linkje moet toevoegen (beetje blond sorry Afbeelding)

Dus een screenshot gemaakt van een deel van het artikel;
Baudet heeft een extreem-rechts filmpje geretweet;

Volle artikel is ook vast terug te vinden (en als ik zou wist hoe dat werkte had ik dat gefikst)
https://www.nu.nl/politiek/5904267/baud ... redirect=1

Na de https://www.dierencoalitie.nl/ stemwijzer ben ik er uit, gewoon weer PvdD :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door