Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3375755
GEFELICITEERD!!!! Anne met je nieuwe nootje :D :D :D Misschien gewoon maar Nootje noemen??
Je amandeltje ziet er echt super geweldig uit. Heel veel plezier en geluk ermee!

Ik herken het naamprobleem wel, want ik nam ooit een hondje in huis dat Armagnac heette. Nou daar brak je je tong over. Arman was me te Duits voor een kleine Franse jachthond dus tja wat dan wel. Totdat we op de dijk liepen en Armagnac onder de zwarte bagger uit de sloot kwam gekropen. Toen ontviel mij" Jakkiebah!!!" en :idea: de naam Jakkie was een feit. Het was het laatste deel van zijn oorspronkelijke naam dus die ging niet geheel teloor. En soms als ik boos op hem ben is het weer Armagnac ::) Misschien kan je dat met Almund ook doen. Bijvoorbeeld niet het heerste stukje nemen (Al van Bundy :P ) maar het laatste stukje nemen en iets anders uitspreken: Moendi. Hoef je die Zweden ook niets uit te leggen (toch?)
Of op zijn Eskimo's: Mandeli (maar dat klinkt als Mandela (Nelson) uit Zuid-Afrika :-\ )
Een Inuit woord is natuurlijk wel toepasselijk denk ik. Misschien kan je daar nog wat leuks vinden.
#3375756
Wat een leukerd!
En ik kan me zo voorstellen dat hij perfect bij jullie past.
Wat fijn!


Enne, volgens mij moet je'm gewoon El Mundo noemen. 'De wereld'.
Past perfect bij zijn levensverhaal en spirit als ik het zo lees, en het bekt prima en lijkt helemaal op zijn huidige naam. :P
Lupi is tenslotte ook gewoon 'wolf' toch?

En anders ga ik voor Elvis of Alwin.
Door src_esther
#3375762
Die blik van hem is best heftig/intens. Prachtig mannetje.

Enne, die naam, hoeft er echt niet op te lijken. Ko(otje) was bijna 1,5 jaar voor hij bij ons kwam. Wij hadden de naam bedacht voor hij in huis kwam. Vanaf het begin hebben wij de naam gebruikt die wij bedacht hadden en nooit de naam die hij daarvoor had.
#3375763
pearlsofpassion schreef:Wat een leukerd!
En ik kan me zo voorstellen dat hij perfect bij jullie past.
Wat fijn!


Enne, volgens mij moet je'm gewoon El Mundo noemen. 'De wereld'.
Past perfect bij zijn levensverhaal en spirit als ik het zo lees, en het bekt prima en lijkt helemaal op zijn huidige naam. :P
Lupi is tenslotte ook gewoon 'wolf' toch?

En anders ga ik voor Elvis of Alwin.
El Mundo is een prachtige vondst, alleen ligt de klemtoon daar anders dan bij Almond. Dat ik zeg maar op de heide sta en roep Eééélmund, of ik roep El Muuuuundo! :biggrin2:

Zelfde probleem met Mandela - daar had ik ook al aan gedacht (Almond = Mandel in het Zweeds en Duits > Mandel > Mandela). Man-déééé-la kan, maar rolt me ook weer niet heel natuurlijk van de tong.

Elvis is ook een leuke! En ik heb aan Elroy gedacht, en Elwin en en en. Meneer Anne is al helemaal op Elmo overgestapt, en eigenlijk past dat wel bij hem. Van Wikipedia geplukt: "Hij is een rood en harig monster. Het is een vriendelijk en nieuwsgierig figuur met een oranje neus en een brede mond. Hij is gericht op peuters van een jaar of drie (zijn eigen leeftijd)." Goed, rood is Almond niet, maar een harig monster natuurlijk wel, als husky ;D . Hij is vriendelijk en nieuwsgierig en zijn neus heeft wel een oranje gloed in een bepaald licht. En de combinatie met peuters van een jaar of drie kan ik me ook wel voorstellen. ;D

Maar ik blijf toch nog even zoeken. Elmer, Eldo(rado), Esko... Ach, en wat ik al schreef: over 5 jaar zeggen en schrijven we nog steeds Almond en dan blijkt dat het allemaal niet zo dramatisch is, die naam. ::)

Dank voor alle lieve en leuke reacties! :-*
#3375764
src_esther schreef:Die blik van hem is best heftig/intens. Prachtig mannetje.

Enne, die naam, hoeft er echt niet op te lijken. Ko(otje) was bijna 1,5 jaar voor hij bij ons kwam. Wij hadden de naam bedacht voor hij in huis kwam. Vanaf het begin hebben wij de naam gebruikt die wij bedacht hadden en nooit de naam die hij daarvoor had.
Daar heb je natuurlijk gewoon gelijk in. Maar als we helemaal een nieuwe naam gaan kiezen, dan zijn we over vijf jaar gegarandeerd nog niet klaar! ;D
#3375770
Kim_S schreef:;D

Elmo dan maar :biggrin2:
Ik zweer je, over vijf jaar weten we het nog niet en roepen we nog steeds halfhartig Elmund of Elmen of Elmo.

Mij lijkt Mellow ook wel leuk als naam; past qua betekenis, en is hier in Zweden gegarandeerd een hit omdat Mello de afkorting is van Melodifestivalen, de Zweedse nationale voorronde van het Eurovisie Songfestival. En het ESF is hier grooooooot! :biggrin2:

"Meeeeeeeelllloooooo!" Morgen maar even oefenen op de heide. ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3375774
Anne in Zweden schreef:Ik zweer je, over vijf jaar weten we het nog niet en roepen we nog steeds halfhartig Elmund of Elmen of Elmo.

Mij lijkt Mellow ook wel leuk als naam; past qua betekenis, en is hier in Zweden gegarandeerd een hit omdat Mello de afkorting is van Melodifestivalen, de Zweedse nationale voorronde van het Eurovisie Songfestival. En het ESF is hier grooooooot! :biggrin2:

"Meeeeeeeelllloooooo!" Morgen maar even oefenen op de heide. ;D
Dan wordt het Abba :biggrin2:
Door Siberienne
#3375776
src_esther schreef:Die blik van hem is best heftig/intens. Prachtig mannetje.

Enne, die naam, hoeft er echt niet op te lijken. Ko(otje) was bijna 1,5 jaar voor hij bij ons kwam. Wij hadden de naam bedacht voor hij in huis kwam. Vanaf het begin hebben wij de naam gebruikt die wij bedacht hadden en nooit de naam die hij daarvoor had.
Wat grappig dat jij dat heftig/intens vindt. Ik dacht alleen maar 'hallo husky(mix)'
En toen moest ik denken aan de beroemde husky hypnose. Er is een hele melige 'serie' ooit geweest op internet over 'colonel Taz' en zijn 'soldiers', waarbij het ging over een samenzwering waarbij huskies de wereldheerschappij over probeerden te nemen.

Ik heb even moeten zoeken maar de foto's waarin husky's de mensheid onder controle houden met hypnose met behulp van 'foil beanies' zodat ze kersenvlaai krijgen, staan er nog ;D
http://members.tripod.com/~runs_4sibes/memoto.htm

Zoals ik al zei, heel melig, maar ik heb soms wel het idee dat husky's veel oogcontact zoeken? Is dat misschien meer dan andere honden? Die van ons kunnen je ook echt aan gaan zitten staren als ze iets willen, bv als ze naar buiten willen (of naar binnen), de drinkbak leeg is of als het etenstijd is. Of als ze erbij willen op de bank, een knuffelterkort hebben of als er gespeeld moet worden. En vaak krijgen ze hun zin :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door