Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3460351
Kim_S schreef: vr 02 jun 2023, 21:59 Juliana, Beatrix, Elizabeth, Camilla, Victoria ::) :biggrin2:
Ooow, deze zijn leuk! Lange, koninklijke namen, precies wat de meisjes verdiend hebben!

@PoP: ik kan Hadewych en Filomène uit elkaar houden dankzij hun kammen, die behoorlijk verschillend zijn. Hoe dat straks gaat als de royalty goed in de veren zit, kan ik nu nog niet zeggen. Ze hebben enorme kammen momenteel, in verhouding tot de kip als geheel, en van sommige kan ik al zien dat de vorm zodanig is dat ze daaraan herkenbaar zijn. Maar voorlopig ben ik al blij dat ze alle vijf in goeden doen zijn en lekker scharrelen. :D
Door Anne in Zweden
#3460352
Mandarijn schreef: vr 02 jun 2023, 22:20 Dat kalige gaat weg. Hier bij de kinderboerderij ook leghennen opgevangen. Die waren bij het laden bij een kippenboer ontsnapt. Wij hebben ze toen gevangen, anders zouden ze de nek omgedraaid worden daar. Die zagen er ook heel slecht uit. Bij ons gingen ze in de rui en zagen er daarna stukken beter uit. Maar goed verzorgen, voer en liefde helpt ze om op te knappen.
O, daar ben ik ook niet bang voor, hoor, dat ze zo blijven. We hebben al eerder een riedeltje fabriekshennen gehad, en die zagen er al snel ook gezond uit. Wat je zegt, TLC, ruimte, hygiëne in het hok bijhouden, dan komt het wel goed.

Van de vorige vijf was er eentje die binnen een paar dagen het loodje legde, eentje na een maand en eentje na drie maanden of zo. Ik vermoed omdat hun arme lijfjes gewoon uitgeleefd waren na 1,5 jaar eieren leggen als een tennisbalmachine. :-X
Door MillyMol
#3460359
Anne in Zweden schreef: za 03 jun 2023, 13:35 Ooow, deze zijn leuk! Lange, koninklijke namen, precies wat de meisjes verdiend hebben!

@PoP: ik kan Hadewych en Filomène uit elkaar houden dankzij hun kammen, die behoorlijk verschillend zijn. Hoe dat straks gaat als de royalty goed in de veren zit, kan ik nu nog niet zeggen. Ze hebben enorme kammen momenteel, in verhouding tot de kip als geheel, en van sommige kan ik al zien dat de vorm zodanig is dat ze daaraan herkenbaar zijn. Maar voorlopig ben ik al blij dat ze alle vijf in goeden doen zijn en lekker scharrelen. :D

Een volledig NL koninklijke familie kan ook: Juliana, Beatrix, Amalia, Ariana, Alexia. Evt is een naam te vervangen voor Máxima.
Door Anne in Zweden
#3460361
MillyMol schreef: za 03 jun 2023, 16:18 Een volledig NL koninklijke familie kan ook: Juliana, Beatrix, Amalia, Ariana, Alexia. Evt is een naam te vervangen voor Máxima.
Dan zou ik er ook nog een vervangen door Wilhelmina. Alleen échte koninginnen, zeg maar. *trekt nuffig gezicht*

Heeft ook wel iets, moet ik zeggen. Alleen Beatrix valt qua toon een beetje uit de, eh, toon. Emma zou beter in het rijtje passen.

Emma, Wilhelmina, Juliana, Máxima, Amalia. Ik ga akkoord! ;D
Door MillyMol
#3460364
;D Laat de gouden kippenkoets maar voorrijden! :biggrin2:

Zonder controversiële schilderingen natuurlijk, maar met lekker veel hooi en lekkers. Toktok!
Door Too
#3460366
MillyMol schreef:;D Laat de gouden kippenkoets maar voorrijden! :biggrin2:

Zonder controversiële schilderingen natuurlijk, maar met lekker veel hooi en lekkers. Toktok!
Een gouden kippentractor voor de koninklijke chickies zodat ze hun koninkrijk kunnen verkennen
Gebruikersavatar
Door pike
#3460394
Anne in Zweden schreef: za 03 jun 2023, 16:43 Dan zou ik er ook nog een vervangen door Wilhelmina. Alleen échte koninginnen, zeg maar. *trekt nuffig gezicht*

Heeft ook wel iets, moet ik zeggen. Alleen Beatrix valt qua toon een beetje uit de, eh, toon. Emma zou beter in het rijtje passen.

Emma, Wilhelmina, Juliana, Máxima, Amalia. Ik ga akkoord! ;D
Ik vind wel dat daar een koninklijk haantje bijhoort :biggrin2:
En als je ze niet uit elkaar kunt houden kan je ze altijd nog een rug - correctie - kamnummer geven :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3460395
pike schreef: ma 05 jun 2023, 13:21 Ik vind wel dat daar een koninklijk haantje bijhoort :biggrin2:
En als je ze niet uit elkaar kunt houden kan je ze altijd nog een rug - correctie - kamnummer geven :biggrin2:

Welnee, dit zijn sterke vrouwen die geen vent nodig hebben. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3460400
pike schreef: ma 05 jun 2023, 13:21 Ik vind wel dat daar een koninklijk haantje bijhoort :biggrin2:
En als je ze niet uit elkaar kunt houden kan je ze altijd nog een rug - correctie - kamnummer geven :biggrin2:
Dat wordt makkelijker dan gedacht. Drie dames zijn linksdrager (kam flopt naar links), dus die krijgen de namen met een L erin: eentje heeft een gigantische kam met lange punten, dus de langste naam: Wilhelmina. Eentje een gigakam maar iets kortere punten: Juliana. De derde linksdrager, met een vrij kleine kam, wordt dan Amalia.
Van de rechtsdragers krijgt degene met de kortste punten de kortste naam, Emma. De andere wordt daarmee automatisch Máxima. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460401
En dan heb je geluk dat dit ras blijft leggen, want anders veranderen die kammen weer onder invloed van het al dan niet aan de leg zijn. :biggrin2:
Floppen die kammen nooit eens de andere kant op?

Qua poten, vederdracht of bouw zit er misschien ook nog verschil op dat je nu nog niet ziet nu ze zo kaal zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460402
Ik blijf het vreemd vinden dat je geen haan wil. In zo'n omgeving.
Ik vind dat zo'n meerwaarde en ik ben gek op m'n hanen.
Van de gelegenheid gebruik maken om de huidige nog eens te showen. :P
IMG_20230124_142622.jpg
IMG_20230124_142622.jpg (5.26 MiB) 303 keer bekeken
PS, dat is dezelfde als een paar pagina's terug. Zie hoe mooi hij uitgegroeid is. :smitten:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door