Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3372541
Lizzy schreef: Het idee is (zo heb ik geleerd maar nog niet in de praktijk gebracht) is dat je na 40 dagen eerst je nieuwe vissen of garnalen gaat wennen aan het water en de bacteriecultuur uit je "showbak". Dus je neemt dag 1 een klein beetje water uit je aquarium waar ze in moeten en dat doe je in de quarantaine bak. De dag erop weer een beetje, een beetje meer. De dag daarop weer meer. Dat voer je op totdat je zelfs een emmer uit je 'show aquarium' in je quarantaine bak doet. Daarna ga je dat ook omgekeerd doen. Neem je een beetje water uit je quarantaine bak en doe je dat in je 'showbak'. En steeds meer. Om ze zo langzaam aan elkaars bacteriën te laten wennen. Of het echt werkt durf ik je dus niet te zeggen uit eigen ervaring. Ik vond het op zich niet onlogisch klinken.
Dat langzaam wennen had ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt inderdaad wel nuttig. Als er dan toch iets zou zijn, dan zie je het hopelijk voor er een grote hoeveelheid ziektemakers in de omgeving zijn.
Door Lizzy
#3372548
frodo quin schreef:Dat langzaam wennen had ik nog nooit gehoord, maar dat klinkt inderdaad wel nuttig. Als er dan toch iets zou zijn, dan zie je het hopelijk voor er een grote hoeveelheid ziektemakers in de omgeving zijn.
Ja, en ik vind dat langzaam wennen aan elkaar ook redelijk logisch klinken. Hoewel ik ook niet weet hoeveel bewijs daar voor is. Als je de reacties van de gemiddelde aquariaan leest doet hij/zij zijn/haar garnalen of vissen niet in quarantaine (en wel direct in de showbak) en dat gaat in bijna alle gevallen goed. Dus ja, hoe je nou weet of dit nog beter werkt...?
#3372559
@Lizzy: heb ff snel alle reacties gelezen... water is oké... heb alleen mannetjes... moet in evenwicht zijn (volgens winkel), mannen/vrouwen... wacht ff tot ik stuk of 5 mannen heb, zet er dan 5 vrouwen bij.....
Door Lizzy
#3372679
CindyMayella schreef:@Lizzy: heb ff snel alle reacties gelezen... water is oké... heb alleen mannetjes... moet in evenwicht zijn (volgens winkel), mannen/vrouwen... wacht ff tot ik stuk of 5 mannen heb, zet er dan 5 vrouwen bij.....
Heb je het dan over garnalen of vissen? En wil je weten of ze in quarantaine moeten?
Door zurca
#3372758
CindyMayella schreef:@Lizzy: heb ff snel alle reacties gelezen... water is oké... heb alleen mannetjes... moet in evenwicht zijn (volgens winkel), mannen/vrouwen... wacht ff tot ik stuk of 5 mannen heb, zet er dan 5 vrouwen bij.....
Je hebt alleen mannetjes toch? Als je inderdaad 5 mannetjes hebt dan is 5 vrouwtjes te weinig! Ik dacht dat je per mannetje, drie vrouwtjes erbij moet hebben maar misschien dat iemand anders hier dat beter weet ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door