Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3369723
Wat gaaf Lizzy!!
Ik vind het wel wat hebben, een aquarium maar al dat werk wat er in gaat zitten maakt dat ik er geen heb. Ik heb een tijd bij een tuincentrum gewerkt waar ook een heel aquariumgedeelte was. Ik was zo een dagdeel zoet met het verschonen van water, filters etc. Maar mooi vind ik het wel!
Heb wel een jaar of 15 een aquarium gehad met drie goudvissen.
Door Lizzy
#3369730
Nynke schreef:Leuk Lizzy !! Ik heb een garnalenaquariumpje, 30x30x50 ongeveer. Ik heb alleen de rooie garnaaltjes, maar ik zag dat Tannetje prachtige blauwe heeft. Als die kruisen krijg je misschien paars :P ::) Er zitten ook een paar visjes in die geen garnalen eten.

Helaas zijn er onlangs aardig wat garnaaltjes doodgegaan, hoewel de waterkwaliteit volgens de winkel wel goed is. De verkoper zei dat het kon liggen aan het niet kunnen vervellen, dus ik heb een goedje meegekregen, het heet Crusta Chitin en is van het merk HS Aqua.
Wat leuk Nynke! Heb je vuurgarnaaltjes of bloody mary's of wat anders? Ja, Tannetje heeft hele mooie. Die zijn ook veel lastiger te houden dan die ik heb (osmose water, pH verlagende bodem, etc).

Heb je het idee dat de Crusta Chitin al werkt? Lagen ze ineens dood of waren er al vage symptomen? Rot is dat he, als ze ineens een voor een dood aan het gaan zijn en je weet niet waarom :-\

Enne: kun je niet een fotootje maken van je bakje? Vind het zo leuk om naar aquariums te kijken!
#3369731
Hier ook een aquarium heel saai met sluierstaartgoudvissen. Maar oh zo gezellig.
Zou heel graag weer een warm water aquarium willen, maar dan wel een grotere en daar vind ik onze kamer net te klein voor. Maar we zijn met deze ook blij.
Afbeelding
Door Siberienne
#3369732
Wij hebben twee vijvers waarvan 1 met shibunkin en Joop, de goudkarper. Maar dat telt niet :)

Mooie aquaria zie ik hier, mijn vader had er vroeger wel, ik vond het machtig interessant. En mijn Peetoom had zelfs een paar piranha’s, vond ik wel heel stoer, hoewel die met een paar tegelijk helemaal niet agressief waren :biggrin2:
#3369733
Ooit hadden wij het plan een huis te bouwen ipv te kopen. En dan wilden we een aquarium in een muur. Zo tussen woonkamer en keuken. Ale, dat was de droom. ::)
Nu ben ik wel blij dat we het niet hebben. Zou er de tijd niet voor hebben en de vraag is of dat wel handig is met schoonmaken, zo inbouw.

Maar wauw, wat vind ik het mooi.
En ik vind jouw bak helemaal niet saai Angelique.
#3369735
image.jpg
image.jpg (1.58 MiB) 2344 keer bekeken
Ons aquarium... wat je niet ziet, zijn de 2 kikkertjes.... zitten alleen guppen in, mannen.... dr gaan met tussenpozen redelijk wat guppen dood... water is goed gekeurd, weet dus niet waarom ze doodgaan... aantal mist stukjes vd staart; schijnen dominante mannen tussen te zitten die andermans staarten vreten....
#3369736
image.jpg
image.jpg (1.2 MiB) 2342 keer bekeken
Aquarium dochter.... witte leeft al bijna 3 jaar hier, was ooit helemaal oranje ;D ..
Verkeerd voedsel gegeven en toen werd ie wit :biggrin2: ... overigens, dit aquarium is koud water, andere warm.... beetje slechte foto :-\ ...
Door Lizzy
#3369742
*Lia* schreef:002.JPG
Oh wow Lia, wat prachtig! Zoooo, daar zit een berg stenen in! Heerlijk, om die Malawi's te bekijken elke dag. Zulk interessant gedrag! Dank voor de foto :-*
Door Lizzy
#3369754
Charlie Angel schreef:Hier ook een aquarium heel saai met sluierstaartgoudvissen. Maar oh zo gezellig.
Zou heel graag weer een warm water aquarium willen, maar dan wel een grotere en daar vind ik onze kamer net te klein voor. Maar we zijn met deze ook blij.
Afbeelding
Maar deze is moooooi! Prachtig! Ik wist niet dat jij dat leuk vond joh! Wat grappig!
Door Lizzy
#3369755
CindyMayella schreef:image.jpg
Ons aquarium... wat je niet ziet, zijn de 2 kikkertjes.... zitten alleen guppen in, mannen.... dr gaan met tussenpozen redelijk wat guppen dood... water is goed gekeurd, weet dus niet waarom ze doodgaan... aantal mist stukjes vd staart; schijnen dominante mannen tussen te zitten die andermans staarten vreten....
Dit is een beetje lastig kijken, ik ben op z'n kop voor mijn laptop moeten gaan staan :biggrin2:

Wat jammer dat de guppen dood gaan... En het zijn van die sterke beestjes! Is de verhouding man/vrouw wel goed? Heb je zelf je water getest? Ik heb het niet op testen in dierenwinkels. Water moet super vers zijn wil je het testen. En ik denk dat het gewoon wel handig is om zelf ammoniak en nitriet minimaal te kunnen meten?

Het ziet er wel super leuk uit!
#3369774
Ik vind aquariums prachtig om te zien, maar bij mij zou het al snel in een Ikea-ervaring uitmonden: steeds op zoek naar nieuwe kasteeltjes en plantjes en regenboogjes en boekenkasten (vol viskookboeken :biggrin2: ). Met de vissen zelf heb ik niet zoveel. En bij garnaaltjes zie ik meteen een bol knoflook, een chilipepertje en een flinke scheut olijfolie van goede kwaliteit voor me. ::)
#3369776
Lizzy schreef:
Maar deze is moooooi! Prachtig! Ik wist niet dat jij dat leuk vond joh! Wat grappig!
Ja joh. Ik heb heel lang een groot warm water aquarium gehad, ik vind het heel er leuk. Vriendlief heeft jaren cichliden gehad, dus ook hij vind het superleuk.
Door irmaa
#3369778
Oh.. leuk corydoras mijn favoriet, vind daarvan de pandás het mooist ( leukst)
Mijn man heeft heel vroeger veel aquariums gehad. in zijn jongere jaren. We hebben het hier nog een paar jaar met kleine bakjes gedaan, ( er stond jaren een aquarium van 3 meter klaar in de schuur) maar helemaal gestopt. Nooit van gekomen. Het is veel werk, en we zijn al wat ouder en gebrekkiger ;-).
Maar blijf het ontzettend leuk en mooi vinden. Had ook echt favorietjes van visjes ;-) Laat ze maar door komen al die updates over aquariums.
Zou trouwens ook wel een paludarium willen hebben... een hele wand ...............
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3369781
Lizzy schreef:Oh wow Lia, wat prachtig! Zoooo, daar zit een berg stenen in! Heerlijk, om die Malawi's te bekijken elke dag. Zulk interessant gedrag! Dank voor de foto :-*
Dank je wel, Lizzy. ik ben er ook heel blij mee.
©2.jpg
©2.jpg (99.95 KiB) 2233 keer bekeken
006.jpgaulo.jpg
006.jpgaulo.jpg (56.5 KiB) 2233 keer bekeken
PseudotropheusSocolofiman.jpg
PseudotropheusSocolofiman.jpg (102.04 KiB) 2233 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door