Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
#3367198
NOOIT meer een Jura, die is in 5 jaar wel 3-4 keer voor service weggebracht.
Lang leve de Nespresso! Fantastische melkopschuimer ook, daar kan geen Jura tegenop!

Als je een bonenmachine wil, kies er dan een die je zelf kan schoonmaken, want kijk maar eens op internet hoe smerig zo’n Jura van binnen wordt en je kan er zelf niet bij.
Door src_esther
#3367227
Doranto schreef:Oké, goed om te weten. Ik was inmiddels deze ook tegen gekomen: https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... -biokatoen
maar ik denk dat ik dan toch maar voor een rvs filter ga. Zaterdag ga ik naar Dille&Kamille. Op hun website heb ik een rvs filter gezien waar volgens mij geen plastic aan zit.
Maar dat is voor de Chemex koffiekan en volgens mij zit je niet te wachten op het maken van koffie op deze manier:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3367280
Vanmorgen een filter gekocht bij Dille&Kamille (wat een geweldig leuke winkel trouwens!) en zojuist uitgeprobeerd. Het is net een gewoon filterzakje maar dan van rvs met dichtgestikte naden. Het functioneert prima en de koffie was helemaal helder zonder bezinksel. Ben benieuwd hoelang hij meegaat.
Ik heb dus voorlopig geen behoefte aan een ander koffieapparaat. Mijn doel was geen afval en dat is nu bereikt :)
Door fransbulletje
#3368240
-Annemarie- schreef:Wij hebben inmiddels een Nivona en zijn daar heel tevreden over. :)
Wij ook sinds vorig jaar juli.
Fijne machine.
Door eelke
#3368243
Doranto schreef:Vanmorgen een filter gekocht bij Dille&Kamille (wat een geweldig leuke winkel trouwens!) en zojuist uitgeprobeerd. Het is net een gewoon filterzakje maar dan van rvs met dichtgestikte naden. Het functioneert prima en de koffie was helemaal helder zonder bezinksel. Ben benieuwd hoelang hij meegaat.
Ik heb dus voorlopig geen behoefte aan een ander koffieapparaat. Mijn doel was geen afval en dat is nu bereikt :)
Rvs met dichtgestikte naden? Heb je daar een foto of link van?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3368293
Lizzy schreef:Gaaf! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst! En welke bonen?
De Honduras van de Hema. Moest ff snel nieuwe hebben en stond daar toch om glazen te kopen. ;D
Had geen zin om te bestellen of naar Groningen te rijden. Ze zijn best lekker. :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3368295
Inge en Bono schreef:Het is een maat 4, maar er staat voor 4-6 kopjes :-[ die snap ik niet? Wij hebben een koffiezetapparaat met filtermaat 4, maar daar komen 10-15 kopjes/bekers uit?
Wij hebben van papieren filterzakjes ook maat 4. Deze is exact even groot, dus past precies.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3368297
Doranto schreef:Wij hebben van papieren filterzakjes ook maat 4. Deze is exact even groot, dus past precies.
Woeiii, ga ik'm ook bestellen O0 4-6 kopjes zou echt te weinig zijn :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door