Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3366672
Asha loopt sinds dinsdag mank. 'S middags met uitlaten, net voordat de sneeuw begon liep hij in 1x mank.
Ik weet niet wat er gebeurt kan zijn. Traumeel er jn en ff aangekeken. Donderdag toch Maarten maar gebeld. Hij krijgt pijnstilling nu, dat gaat redelijk maar als hij bijna nieuwe moet loopt hij toch weer lichtelijk mank.
Ik heb voor morgen al een afspraak staan indien er geen verbetering is.
Verder is hij vrolijk, hij speelt met de jongens maar dat beperk ik wel en eet goed.
Heb dus even wat duimpjes nodig
#3366731
Anne in Zweden schreef:Hè jakkie, ik hoop dat hij zich gewoon een beetje verstapt heeft bij het spelen en dat er niets ernstigs aan de hand is!
Ik hoop het ook. Maar geen idee of dat zo lang kan duren.
Van tevoren niks aan de hand.
#3366775
Dat vind ik ook. Gisteren ben ik met Puur Tendo begonnen omdat de traumeel op was en ik deze wel in huis had.
2 x 20 druppels gegeven. Alleen gisterochtend nog pijnstilling omdat niet ik wil dat het vandaag een vertekend beeld zou geven.
En vanmorgen toen hij uit de ren kwam liep hij toch beduidend beter.
Dus ga ik verder met de Tendo.
Maar toch voor de zekerheid naar Eersel vanmiddag.
Door Lizzy
#3366793
Er is dus iets verbetering! Dat is al heel fijn. Tijdens het spelen kan ie zich natuurlijk best bezeerd hebben, zonder dat jij dat gezien hebt. Je zit toch niet 7x24 uur iedere minuut van de dag naar hem te kijken?! En zulke dingen kunnen lang duren. Ik ben het er niet mee eens dat zoiets na een paar dagen over moet zijn. Dat ligt er maar aan!

Biscuit loopt tussen kerst en oud en nieuw van de loopplank af, ik heb niet in de gaten dat deze glad is en ze maakt een vreselijke schuiver :-X :-X :-X (aan het eind van de plank, toen ze haaks de bocht door wilde om van de plank naar de tuin te rennen - allemaal in stand 10). Ze liep daarna niet eens mank, hetgeen mij verbaasde. Maar, nadat ze geslapen had liep ze niet goed. En dat duurt nu al een week of 4. Maar als ik niet bij de deur had staan kijken hoe ze de plank was afgelopen (ik gooi meestal alleen de deur open en dan zoeken ze het voor de rest zelf maar uit, nu stond ik per puur toeval te kijken): dan had ik niet geweten wat er gebeurd was, had ik ook niet kunnen snappen waarom ze mank liep en had ik al helemaal niet begrepen waarom het allemaal zo lang duurt. Omdat ik er toevallig wel stond, zag ik wat een afschuwelijke schuiver ze maakte. En hard als ze is: ze gaf geen krimp of gil. Niks. Ik bedoel maar. En joh, jij bent dan toch zo'n lieve overbezorgde honden-mama dat je direct naar de dierenarts gaat. Mijn buurvrouw zou denken "ik kijk het nog wel een weekje aan" en zo'n weekje kan daar zo een maandje worden. Veel dingen gaan dan ook vanzelf weer over. Dus nog geen paniek, komt vast goed met je ventje! Maar de duimpjes gaan hier natuurlijk ook op turbo :-*

En over "hebben wij weer pech?". Lieve tt'jes: dit is inherent aan het hebben van honden :-* ! Dat heeft niks met jou te maken of dat het je niet gegund is of dat je weer pech hebt of wat dan ook. Dit is gewoon pure pech zoals we dat allemaal wel kennen, wij hondenbezitters.

Hou je taai en sterkte met je ventje!
#3366795
Dank je Lizzy. Dit geeft de burger weer moed. Ik dacht dat zoiets ook binnen een paar dagen weg zou moeten zijn. En idd, ik kijk niet continu wat ie doet. En een TT pup is totaal geschift als het op spelen aan komt. En omdat die botjes nog zo wiebelig zijn maak ik me snel zorgen.
Wel heel typisch vond ik dat hij door de pijnstilling heen kwam en de traumeel niet veel deed.
Nu met de Tendo schijnbaar wel. Ik geef hem wel meer dan op de verpakking staat.
Ik zie nu dat ie echt beter loopt en nog maar lichtelijk mankt. Dus toch nog maar ff rustig houden. Twijfel nu inmiddels wel of ik naar de DA moet gaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3366799
Ja ik zou voor de zekerheid met een pupje ook door een goede DA laten bekijken. ( al is het om zelf weer beter te slapen ;) )

Ik ga niet bij iedere mankheid oid naar de DA, want meestal gaat het wel beter na een paar dagen , hoeft niet over te zijn maar wel beter gaan, dus goed dat het beter gaat al! Goede hoop!

Oo Lizzy, hier is Fozzy vorig jaar van de trap gevallen, 10 tot 15 treden ( speuren en toen besloot ie ineens dat ie bang was, verstijfde helemaal en toen werd ie slap en daar ging ie)
Een maand laten ging ik hier na de plaatselijke da, en was weer die vervanger (zucht) omdat ie achter raar liep, en die zei HD, zat ook meer speling op de ene heup, maar een maand later was die speling weer weg ( en rare loopje ook) . Heb me toen bedacht dat dat dus wel eens van de valpartij kon zijn en dat was inderdaad een aantal weken later nog. Zou het niet over gegaan zijn zou ik toch naar Eersel gereden zijn.
Dus sommige dingen kunnen inderdaad wel lang duren, ligt er maar net aan wat. Maar hoop dat de puppemams niet zoiets ernstigs heeft gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door