Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3364435
Jemig Koek, dat klinkt vreselijk eng allemaal! Gelukkig wel goed gekomen voor zover ik lees :-*

Wij waren vanmiddag bij mijn tante die jarig is. Atz thuis gelaten, want daar is het geknal veel erger dan bij ons (overdag echt 0,0 bij ons). Thuis om 21.00 uur, troffen we Atz rustig slapend aan. Daarna bijna een uur buiten gelopen met hem. Heel veel geknal in de verte in het dorp en over de grens in NL, maar hij keek niet op of om. Echt heerlijk, en hij ligt nu op mijn voeten te slapen.
Voor straks om 12 uur staat een grote, goed gevulde, vuurwerk-snuffeldoos klaar. Denk dat hij zich straks wel afvraagt waar hij al dat lekkers toch aan verdiend heeft ;D

We gaan zelf lekker een oliebolletje eten, een glaasje fris drinken, straks samen met de kindjes naar het vuurwerk kijken, en dan slapen. Lekker rustig.
#3364437
O, en om ook even een 2018-verslagje te geven:
Dit is hopelijk het laatste jaar dat we 2 huizen hebben. Ik hoop binnen een paar weken te kunnen melden dat de verkoop van ons oude huis rond is. Maar zover zijn we helaas nog niet, dus ook begin 2019 blijft nog spannend.

Verder gaat het met de kindertjes gelukkig heel goed, zowel thuis als op school. Oudste dochter mag in augustus naar het gymnasium, wie had dat gedacht! Ze is 1 van de besten in haar klas bij Duits. En dat voor een “allochtoon”. Ik ben echt supertrots op haar. Jongste dametje mag in augustus eindelijk naar de “grote school”, dus die kan zich straks ook uitleven :P

Manlief heeft (met het oog op een te financieren restschuld binnenkort) weer een baan(tje). Het valt hem best zwaar, maar tot nu toe lukt het hem wel. Dat is fijn, had ik niet gedacht dat het hem nog eens zou lukken om “voor een baas” te werken, gezien zijn hele slechte ervaringen en burn-out. Trots dat hij het toch maar doet.

En ik zelf... heb een pittig jaar achter de rug qua werk. Er zijn dingen gebeurd waar ik veel stress van heb (gehad). Heb daardoor denk ik toch wel tegen een burn-out aan gezeten, maar het gaat nu de laatste weken wel weer wat beter. Ik heb besloten dat het voortaan echt anders moet gaan qua werk, en ben nu tijdens mijn vakantie aan het bedenken hoe ik dat mijn baas ga melden. Hopelijk lukt het allemaal zoals ik het wil gaan doen.

2019 wordt hopelijk een heel fijn jaar voor ons. De potentie is er in ieder geval!!
#3364438
Nou Koek, ik ben heel blij voor je dat het met Vera goed is afgelopen! Die miskraam: ik weet niet zo goed hoe ik daar op moet reageren: zwanger worden ondanks pilgebruik is niet leuk, maar een miskraam ook niet. Pfff. Ik weet natuurlijk niet hoe je er zelf in staat.

Ik ben ook niet melancholiek. 2018 was het jaar van de uitvoering van deel 1 en deel 2 van mijn “masterplan”. Ik heb mijn huis in Amsterdam verkocht en heb een appartement teruggekocht in Zeist. Ik ben begonnen met Hongaarse taallessen. Ik heb de as van mijn broer uitgestrooid die vorig jaar is overleden. Ik heb een huisje met een stukje heuvel gekocht in Hongarije. Ik heb mijn oudste dochter uitgezwaaid in september. Zij doet voor haar Master studie in Nieuw Zeeland onderzoek naar de relatie tussen voeding en activiteit bij oudere katten. De eerste resultaten lijken heel opmerkelijk, maar de details weet ik natuurlijk niet. Het alleen zijn bevalt me eigenlijk wel.

Ook alvast een beetje vooruitkijken:
2019 wordt het jaar van de projecten op het werk. Meteen na Nieuwjaar gaat het eerste project ‘live’. In juni moet het tweede grote project worden opgeleverd, in december het laatste van dat jaar. Daarnaast starten in de tweede helft van komend jaar de voorbereidingen voor wat het grootste en tevens mijn laatste project van mijn actieve carrière zal worden. Daarna stop ik met werken en verhuis ik definitief naar Hongarije. Maar dat is pas eind 2020 op zijn vroegst.

Natuurlijk ga ik komend jaar regelmatig naar Hongarije, met de kerels.

Maar eerst deze jaarwisseling...
#3364456
Hier liep de avond net iets anders. Ondanks dat de tv harder stond dan normaal hoorden we buiten een kind hard huilen. Dus naar buiten toe. Mannetje was volledig over zijn toeren. Mee naar binnen genomen, wilde niets drinken of eten. Hij was al heel lang alleen thuis, zijn ouders waren naar de winkel en ze waren al heel lang weg en hij was heel erg bezorgd, zijn zusje was er ook niet, dus jij is naar buiten gegaan om te zoeken en had natuurlijk de deur achter zich dichtgetrokken.
Gebeld met de buurvrouw rechts (die was weg), maar diens dochter hadden we eerder met dit mannetje gezien, die paste wel eens op. Lang verhaal kort; langs zijn huis gegaan, daar was niemand, toen bij kennissen van die ouders langs, bij het tweede stel kennissen hadden we geluk, die wist waar de ouders waren. In de binkel (lijkt op winkel wat het ventje dacht). Dat is het clubhuis hier in het dorp. Die ouders zaten daar lekker te pimpelen
Vriendlief is met het mannetje daar binnen gegaan, echt die mensen waren flink dronken, echt absurd, en dan je zoontje alleen thuis laten. Die mensen kregen daar van meerdere mensen flink de wind van voren. Dit geloof je toch gewoon niet?
#3364458
Charlie Angel schreef:Hier liep de avond net iets anders. Ondanks dat de tv harder stond dan normaal hoorden we buiten een kind hard huilen. Dus naar buiten toe. Mannetje was volledig over zijn toeren. Mee naar binnen genomen, wilde niets drinken of eten. Hij was al heel lang alleen thuis, zijn ouders waren naar de winkel en ze waren al heel lang weg en hij was heel erg bezorgd, zijn zusje was er ook niet, dus jij is naar buiten gegaan om te zoeken en had natuurlijk de deur achter zich dichtgetrokken.
Gebeld met de buurvrouw rechts (die was weg), maar diens dochter hadden wel eerder met dit mannetje gezien, die paste wel eens. Lang verhaal kort; langs zijn huis gegaan, daar was niemand, toen bij kennissen van die ouders langs, bij het tweedestel kennissen hadden geluk, die wist waar de ouders waren. In de binkel (lijkt op winkel war het ventje dacht). Dat is het clubhuis hier in het dorp. Die ouders zaten daar lekker te pimpelen Afbeelding
We zijn met het mannetje daar binnen gegaan, echt die mensen waren flink dronken, echt absurd, en dan je zoontje alleen thuis laten. Die mensen kregen daar van meerdere mensen flink de wind van voren. Dit geloof je toch gewoon niet?
:-[
Wat lief dat jullie je over het mannetje hebben ontfermt!
Om zijn welzijn zou ik hier wel melding van doen bij de instanties.
#3364459
Ik ben gister eerst om 9u naar de chiro geweest met Ziva. Daarna doorgereden naar het strand en daar hebben we uitgewaaid.
Wel heel sneu dat ze illegaal vuurwerk afstaken op een gegeven moment en er echt honden doodsbang waren. Ziva schrikt van het onverwachte maar zoekt me op en rent gelukkig niet weg. Idioten.
Ziva heeft zich uitermate goed vermaakt en toen we thuis waren om 16u is ze in slaap gevallen. Om 18u kwam er een vriendin en Ziva heeft niet eens gehoord dat ze met veel herrie binnenkwam. Ze is naast Ziva gaan zitten en heeft haar heel zachtjes geaaid, daarop begon haar neus te werken en haar oren en had ze ineens door dat niet ik haar aan het aaien was, dat was echt heel lief. Ze heeft de hele avond onder een dekentje gelegen, diep in slaap tussen ons in.
We hebben Guido gekeken en zijn toen naar wat vrienden gegaan die in mijn pand wonen. Om middernacht zijn we het dak van de zesde op gegaan. Hier lag alles heel diep te slapen en was super relaxed. Ik heb wel een muziekje via youtube aangezet om het gedonder van middernacht wat te maskeren. Vorige jaren ben ik nog wezen kijken om middernacht hoe het met de beesten was, Ziva kijkt me dan verstoord aan, ze lag immers te slapen en de poezen zijn een half uurtje weggedoken en komen dan tevoorschijn.
DSC_0229.JPG
DSC_0229.JPG (232.75 KiB) 1969 keer bekeken
DSC_0250.JPG
DSC_0250.JPG (264.78 KiB) 1969 keer bekeken
DSC_0224.JPG
DSC_0224.JPG (74.28 KiB) 1969 keer bekeken
#3364460
Charlie Angel schreef:Hier liep de avond net iets anders. Ondanks dat de tv harder stond dan normaal hoorden we buiten een kind hard huilen. Dus naar buiten toe. Mannetje was volledig over zijn toeren. Mee naar binnen genomen, wilde niets drinken of eten. Hij was al heel lang alleen thuis, zijn ouders waren naar de winkel en ze waren al heel lang weg en hij was heel erg bezorgd, zijn zusje was er ook niet, dus jij is naar buiten gegaan om te zoeken en had natuurlijk de deur achter zich dichtgetrokken.
Gebeld met de buurvrouw rechts (die was weg), maar diens dochter hadden we eerder met dit mannetje gezien, die paste wel eens op. Lang verhaal kort; langs zijn huis gegaan, daar was niemand, toen bij kennissen van die ouders langs, bij het tweede stel kennissen hadden we geluk, die wist waar de ouders waren. In de binkel (lijkt op winkel wat het ventje dacht). Dat is het clubhuis hier in het dorp. Die ouders zaten daar lekker te pimpelen Afbeelding
Vriendlief is met het mannetje daar binnen gegaan, echt die mensen waren flink dronken, echt absurd, en dan je zoontje alleen thuis laten. Die mensen kregen daar van meerdere mensen flink de wind van voren. Dit geloof je toch gewoon niet?
Wat een volk zeg!! :-X
Wat lief dat jullie je over het ventje ontfermd hebben. Hopelijk heb je ook de politie gebeld. Zulk volk hoort geen kinderen te hebben.
#3364466
Charlie Angel schreef:Hier liep de avond net iets anders. Ondanks dat de tv harder stond dan normaal hoorden we buiten een kind hard huilen. Dus naar buiten toe. Mannetje was volledig over zijn toeren. Mee naar binnen genomen, wilde niets drinken of eten. Hij was al heel lang alleen thuis, zijn ouders waren naar de winkel en ze waren al heel lang weg en hij was heel erg bezorgd, zijn zusje was er ook niet, dus jij is naar buiten gegaan om te zoeken en had natuurlijk de deur achter zich dichtgetrokken.
Gebeld met de buurvrouw rechts (die was weg), maar diens dochter hadden we eerder met dit mannetje gezien, die paste wel eens op. Lang verhaal kort; langs zijn huis gegaan, daar was niemand, toen bij kennissen van die ouders langs, bij het tweede stel kennissen hadden we geluk, die wist waar de ouders waren. In de binkel (lijkt op winkel wat het ventje dacht). Dat is het clubhuis hier in het dorp. Die ouders zaten daar lekker te pimpelen Afbeelding
Vriendlief is met het mannetje daar binnen gegaan, echt die mensen waren flink dronken, echt absurd, en dan je zoontje alleen thuis laten. Die mensen kregen daar van meerdere mensen flink de wind van voren. Dit geloof je toch gewoon niet?
Dat meen je niet!! :'( Je laat je kind toch niet alleen om zelf te gaan zitten pimpelen in het dorp? Nog los van het feit dat ze hem alleen lieten en er wel ik weet niet wat had kunnen gebeuren: die ouders zijn allebei dronken!
Hoe mensen op het idee komen dat het oké is om dit te doen gaat mij werkelijk volledig boven de pet!

Die ouders hadden gewoon puur mazzel dat jullie a) thuis waren en b) hem hoorden huilen. Ik zou er een melding van doen hoor.
#3364467
Hier waren alle luiken en gordijnen dicht en hebben we ons klem gegeten aan de NOliebollen :D :biggrin2: . Hééérlijk waren ze dit jaar! Verder een filmpje gekeken en nog even naar Gido. Maar wat een kabaal dit jaar zeg! :-X Het heeft hier vanaf een uur of 2 's-middags tot een uur of half 4 's-nachts onophoudelijk geknald!
Phemke heeft niet zo erg veel moeite met alle herrie, maar Honyx daarentegen .... Gelukkig is het weer voor een jaartje over en hopelijk wonen we volgend oud en nieuw in een véééél rustiger omgeving!
Ik hoop dat alle wensen van jullie allemaal uit zullen komen! :-*
#3364468
Wat hebbie toch een hoop idioten op deze wereld he. Je kind alleen laten en het op een zuipen zetten, echt :-X

Koekje, jij hebt echt een waanzinnig veel narigheid mee gemaakt :-\ . Ik hoop dat alle kinderziektes en narigheid aan jullie dit komende jaar voorbij gaat :-*

Voor ons was dit het jaar van het afscheid van onze Linga. Dat was natuurlijk pas in september dat was zo ingrijpend, heftig en verdrietig dat ik pardoes de maanden daarvoor vergeten ben :-\ . Ach, het komt wel weer boven als ik er even over na denk. Het was het jaar dat ik weer ben gaan werken. En het jaar dat ik ook een verlenging voor dit jaar heb gekregen voor mijn werk (wederom voor 1 jaar). Verder hebben we 2018 besloten dat er in 2018/2019 geen Siamsa nestje komt. Dat was ook wel een hele bevalling, om tot dat besluit te komen. Nou ja, verder geen ups/downs. Ik vond het zo ook wel genoeg.
#3364472
@Charlie Angel: absurd gewoon! Hoe halen sommigen het in hun hoofd zeg. :-X

2018 was voor ons het jaar dat we afscheid namen van mijn teckel Kaatje en deeltijd teckel Bonno. Bonno was de hond van mijn vader, maar we hebben een hele lange tijd voor hem gezorgd toen mijn vader ziek was. Wat mis ik deze honden..
Hoogtepunt van 2018 is de komst van Maeve. Een heerlijk Roemeens hondenkind die me iedere dag aan het lachen maakt met haar fratsen en haar super lieve karakter. Ik ben helemaal verliefd op haar. :D

Hier zijn we lekker thuisgebleven bij de dieren. Vooral de katten hadden gedurende de dag mijn steun nodig en kwamen ook echt naar me toe na twaalf uur. Pup Maeve had ik de afgelopen dagen op het geknal buiten beloninkjes gegeven dus die kwam buiten voortdurend voertjes vragen in plaats van angstig te zijn. Al ging het 's avonds zo hard in de straat, dat ik na achten al niet meer fatsoenlijk naar buiten kon met haar.
Teckel Alvará had vanaf de vroege ochtend al niet meer durven plassen. Arme schat. Binnen tussen de andere honden was ze wel rustig.
Mijn ratten en dan met name de mannen waren timide. Uiteindelijk kwamen ze wel knuffelen, maar ze waren niet zo vrij in doen en laten. Dus ook voor hun de lampen aan met de tv op de achtergrond. Verder ben ik een groot deel van de avond alleen maar druk geweest met verzorgen van een ziek rattenmeisje. Met manlief uiteindelijk nog wel gezellig gezeten en vooral zitten kletsen. Ik ben nog lang opgebleven (en in slaap gekukeld) om vervolgens alle honden tegen half vijf even goed uit te laten. Ik ben blij dat het er weer opzit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door