Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3452965
pearlsofpassion schreef: do 17 nov 2022, 17:25 Nee, ijzer is tekort. Ferritine ook.

Ik heb altijd al hevige bloeding gehad. Op m'n 13e al bloedarmoede ervan, toen hielp ijzer bijnemen ook niet voldoende. Dus op m'n 14e aan de pil. Dat hielp wel. De regels werden er minder hevig van en vooral minder lang (voorheen was het 10 dagen).
Totdat ik stopte met de pil en zwanger werd ging het dan redelijk..
Tijdens de zwangerschap en een tijd erna ook steeds ijzer moeten bijnemen. Tot een kleine 4 jaar geleden. Daarna heb ik af en toe nog wel wat genomen maar wat je vrij kan verkrijgen in Kruidvat vb en dat werkt niet goed genoeg.
Ik heb er nooit eerder last van gehad zoals nu... Symptomatisch dan wil ik zeggen..

Ik ga begin volgend jaar met de gynae praten of er geen mogelijkheden zijn voor een permanente oplossing. Ik ben het allemaal zo zat dat zelfs baarmoeder laten wegnemen een serieuze optie is voor mij.
IJzer is ook best eng, als je het overdoseert kan je'r vb leverkanker van krijgen. Los van darmproblemen..
En.dat allemaal door iets wat ik toch niet meer ga gebruiken. 3 kinderen is genoeg. Wat trouwens de kans op problemen later ook groter maakt want de laatste kwam toen ik 30 was dus moet ik nog 20 of 30 jaar met een hyperproductief lijf (uit alles blijkt dat mijn lijf graag kinderen maakt). De helft van de vrouwen krijgt ooit baarmoederproblemen voor of na de overgang, en die kans wordt gewoon groter door ze niet te gebruiken..
Oh beh allemaal PoP :-\ :-*

Is Lactoferrine niet iets voor jou? Dat helpt je lichaam bij de opneembaarheid van ijzer.
Door El_Kato
#3453014
Afvalpoging 600.874 mislukt…..

Gisteren at ik alleen en had ik een heerlijke pizza van de slager gegeten. En toen zag ik een sushi box van mijn favoriete sushi shop op TGTG voorbij komen. Was voor 2 personen maar ben hem toch maar gaan halen. Met de gedachte dat we vandaag wat er over was als lunch konden eten. Nou ja het was heerlijk maar heb me echt veel te vol gevroten gisteren en sushi als lunch vandaag was ook niet echt nodig ::)

Nou ja morgen weer een nieuwe poging doen om wat minder te eten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3453016
Hier inmiddels tevreden met behaalde resultaat :) Gisteren in de winkel twijfelde ik welke maat broek ik moest kiezen. Beide meegenomen naar de paskamer en eerst de kleine van de twee geprobeerd en die zat goed :) Nu dus vooral proberen om stabiel te blijven :cool:
Door hannabelgje
#3455348
Het nieuwe jaar is begonnen dus we gaan weer braaf op de lijn letten. Mijn lief houdt ook van eten dus ik was weer paar kilootjes bij. Die moeten er weer af vind ik. WW heeft weer een leuke aanbieding dus we gaan daar weer mee aan de slag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door - pien -
#3455407
Succes Hanna!

Bij mij werkt The New Food (low carb high fat) prima, mijn gewicht gaat gestaag naar beneden met een pond per week, én het is goed vol te houden al heb ik qua koken (en improviseren) nog niet echt helemaal mijn draai gevonden, en staan mijn kookboeken (het zijn er nogal wat) werkeloos in de kast :(
Door El_Kato
#3455535
Heb even bij WW gekeken en twijfel om te te doen. Het is een leidraad en helpt inzicht te geven maar eigenlijk weet ik wel waar het misgaat… Was begonnen met meer sporten met een afvalschema van het internet. 3 Dagen in de week maar toen werd ik grieperig en zette het echt door. Ben nog steeds erg benauwd en hoesterig. Dit weekend niet gesport en sla morgen ook nog maar even over :-\
Door El_Kato
#3455595
Ik weet het ;D
Maar ik had gelezen dan als je met sporten spieren opbouwt dat die spieren ook in rust calorietjes wegwerken. En toen schoot mijn fantasie in overdrive en zag ik mezelf al lekker liggend op de bank zakken chips wegwerken terwijl mijn spieren hard aan het werk zijn met de calorietjes ;D

Maare gekkigheid natuurlijk het sporten is ook om een beetje in model te blijven. Heb er op zich ook geen hekel aan als ik er eenmaal ben. En het verrast me altijd dat je toch best snel resultaat merkt door een strakker lijf en dat het soepeler gaat. Ehem dat weet ik omdat ik wel vaker een periode wat minder prioriteit aan sporten geef tot ik het weer zat ben :-[
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3455633
Nou, het feest is hier voorbij. Nu de stress echt weg is, is mijn eetlust ook weer genormaliseerd. Ik doe mijn best nog iets te blijven profiteren van kleinere porties. Maar ik heb weer ouderwets honger en daar is het toch moeilijk tegen knokken helaas.

Ik weeg nu 77 kilo tegen bijna 83 voor mijn zwangerschap. Wel een mooi verschil. En gelukkig kan ik wel weer steeds beter actief zijn. Dat is natuurlijk ook een reden dat ik weer honger heb, maar dan wordt er ook wel verbruikt wat er in komt. Ik hoop toch langzaam wat af te blijven vallen, alles beter dan weer aankomen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door