Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380777
Maar waarom doe je dan koolhydraat arm? Je wilt toch voor de rest van je leven veranderen? En als je dat helemaal niks vind is dat toch moeilijk of niet vol te houden. Zijn er geen andere, betere methoden voor je?
Overigens zijn er ook zat recepten voor koolhydraat arme pizza's ;) dus je mag nog steeds pizza! ;D
Door fransbulletje
#3380778
Eef+doggies schreef:Dat klinkt inderdaad veel!
Als dat werkt is dat natuurlijk top :D


Vandaag de boel ook maar weer aangehaald, koolhydraatarm.
Nieuwe recepten opgezocht, want ik verval steeds in dezelfde maaltijden waardoor we zin krijgen in pizza :cool:
Ik vind kha echt helemaal niks :-[ Maar al dat overgewicht ook niet :-X
Dus vandaag weer fanatiek gesport en mijn dagmenu komt op 50 gr kh en 1250 calorieen.
Bij het sporten moet ik rekening houden met mijn frozen shoulder. Dat is jammer want daardoor kan ik veel minder gewicht verplaatsen en gespierde armen lijken me wel wat :P

Ik ben ooit al eens ruim 30 kg afgevallen en in mijn herinnering ging dat toen veel makkelijker dan nu. Maar ik begreep van ml dat hij het zich heel anders herinnert, met veel gevloek en getier :biggrin2: ;D
Succes!

Koolhydraatarm zou ik niet kunnen, eet nu wel kleinere porties pasta / rijst / bami. Af en toe een desem broodje en zaden crackers. Zonder zou ik het niet volhouden en om de kilo's eraf te houden is dat juist belangrijk.
Door Eef+Stippels
#3380781
Kaio schreef:Maar waarom doe je dan koolhydraat arm? Je wilt toch voor de rest van je leven veranderen? En als je dat helemaal niks vind is dat toch moeilijk of niet vol te houden. Zijn er geen andere, betere methoden voor je?
Overigens zijn er ook zat recepten voor koolhydraat arme pizza's ;) dus je mag nog steeds pizza! ;D
Goed punt ;D ;D

Nee, ik eet alleen kha om af te vallen. Daarna weer gewoon gezond maar met kh.
Kha is de enige manier die nog een beetje werkt voor mij, ik heb mijn stofwisseling denk ik verpest met veel streng dieten (terwijl ik niet dik was.. ::) ).
Door Eef+Stippels
#3380782
fransbulletje schreef:Succes!

Koolhydraatarm zou ik niet kunnen, eet nu wel kleinere porties pasta / rijst / bami. Af en toe een desem broodje en zaden crackers. Zonder zou ik het niet volhouden en om de kilo's eraf te houden is dat juist belangrijk.
Dank je :)

Ik moet even tijdelijk doorzetten en daarna kan ik weer vol aan de koolhydraten :P :biggrin2:
Nee hoor, maar ik ga als ik op mijn streefgewicht ben wel weer koolhydraten eten, zonder vind ik ook niet vol te houden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380784
Eef+doggies schreef:Goed punt ;D ;D

Nee, ik eet alleen kha om af te vallen. Daarna weer gewoon gezond maar met kh.
Kha is de enige manier die nog een beetje werkt voor mij, ik heb mijn stofwisseling denk ik verpest met veel streng dieten (terwijl ik niet dik was.. ::) ).
Ik snel naar je bedoeld met de stofwisseling, hier ook zo eentje ;)

Maar eh als je weer naar de kan periode "normaal" gaat eten , dan kom je toch ook weer bij dan? Of niet?
Door fransbulletje
#3380786
hannabelgje schreef:23 punten. Ik heb nu 365 dagmenu's van 23 punten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Makkelijk hoef je niet na te denken wat je moet eten.
Heb het jaren geleden ook gedaan, had toen ook zo'n 365 dagen boek.
Door Eef+Stippels
#3380837
Kaio schreef:Ik snel naar je bedoeld met de stofwisseling, hier ook zo eentje ;)

Maar eh als je weer naar de kan periode "normaal" gaat eten , dan kom je toch ook weer bij dan? Of niet?
Irritant he ::)

Ik hoop toch dat ik dan op gewicht blijft :biggrin2:
In het verleden ben ik wel lange tijd op gewicht gebleven met gezond eten (wel caloriebeperkt, vegan, bio en zonder toegevoegde suikers).
Echter als de stress toeslaat dan ga ik veel (chocola) eten en kom ik supersnel aan :-[



Wat handig @hannabelgje, zoveel dagmenu's.
Ik maak nu een schriftje met kha recepten die ik her en der vind, zodat ik daar makkelijk uit kan kiezen en niet steeds op hetzelfde uit kom.


Vanmiddag at ik wortels met hummus, lekker :D
Door Lizzy
#3380839
M@rina schreef:De volgende mijlpaal is bereikt, ik ben 20 kg kwijt!!! :circle: :groupwave2:

Mijn BMI is met 8,4 punten gezakt, vetmassa aanzienlijk gezakt en spiermassa aanzienlijk gestegen. Maar veel belangrijker; ik voel me zo ongelofelijk veel beter. Mijn conditie is enorm vooruit gegaan, ik heb nu zin om te bewegen, terwijl ik vorig jaar lui was. Ik werk in een oud landhuis op de 1e verdieping, twee loodzware trappen op. Zat ik boven dan verdomde ik het gewoon om naar beneden te lopen voor een bak koffie, ik was namelijk buiten adem als ik weer boven was. Nu denk ik er niet meer bij na, ren de trap een paar keer per dag op en af, geen erg in. Ik ga lopend boodschappen doen (heb een boodschappenkarretje gekocht zodat ik ook zwaardere spullen mee kan nemen) en ik ben me aan het oriënteren op een goede, maar niet te dure stads/transportfiets met versnellingen, kan ik in en om de stad toch wat verder komen dan lopend, want daar gaat verhoudingsgewijs veel tijd in zitten.

Ik ben nog niet waar ik zijn wil, maar het gaat wel goed komen. Ik had sowieso een jaar ervoor uitgetrokken en zit nu op 8,5 maand. Wat een beetje negatief effect heeft gehad is het overlijden van mijn beide ouders, daardoor is mijn leven op zijn kop gezet, letterlijk en figuurlijk, emotioneel maar ook een wat onregelmatiger leven, niet erg, komt allemaal wel weer goed.

Voor nu zo trots als een pauw!
Wow, en terecht! (dat je trots bent als een pauw). Ontzettend knap/goed gedaan :-* . Gefeliciteerd.

Idem Sam28 en alle andere mensen die zoveel gewicht kwijt zijn geraakt. Leuk, hoe dit topic van M@rina zich heeft ontwikkeld. Dank je wel M@rina, voor het openen hiervan :-*
Door M@rina
#3380967
Lizzy schreef:Wow, en terecht! (dat je trots bent als een pauw). Ontzettend knap/goed gedaan :-* . Gefeliciteerd.

Idem Sam28 en alle andere mensen die zoveel gewicht kwijt zijn geraakt. Leuk, hoe dit topic van M@rina zich heeft ontwikkeld. Dank je wel M@rina, voor het openen hiervan :-*
Dank je Lizzy en bedankt iedereen die mijn trots deelt.

Bij het openen van dit topic had ik geen idee dat het zo zou leven op dit forum. Maar kennelijk zijn er veel meer mensen die moeite hebben met hun gewicht en levensstijl. Het doet me goed dit hier te delen en ervaringen van anderen te lezen. Mijn eigen motivatie en natuurlijk het resultaat is voor mij echt het belangrijkste, maar toch ben ik nog een stukje trotser als ik jullie reacties zie.

Mijn ouders zouden ook ongelofelijk trots zijn geweest en af en toe vind ik het jammer dat ze me nu niet kunnen zien, ze hebben de eerste 15kg nog net meegekregen en toen waren ze al zo blij voor me en vooral mijn vader, die heel lang heel actief geweest is en veel gesport heeft, was ook zo trots dat ik het sporten zo serieus oppakte. Ik mis ze zo.
Door Lizzy
#3381179
M@rina schreef:Dank je Lizzy en bedankt iedereen die mijn trots deelt.

Bij het openen van dit topic had ik geen idee dat het zo zou leven op dit forum. Maar kennelijk zijn er veel meer mensen die moeite hebben met hun gewicht en levensstijl. Het doet me goed dit hier te delen en ervaringen van anderen te lezen. Mijn eigen motivatie en natuurlijk het resultaat is voor mij echt het belangrijkste, maar toch ben ik nog een stukje trotser als ik jullie reacties zie.

Mijn ouders zouden ook ongelofelijk trots zijn geweest en af en toe vind ik het jammer dat ze me nu niet kunnen zien, ze hebben de eerste 15kg nog net meegekregen en toen waren ze al zo blij voor me en vooral mijn vader, die heel lang heel actief geweest is en veel gesport heeft, was ook zo trots dat ik het sporten zo serieus oppakte. Ik mis ze zo.
:'( :-* :-* :-* . Dat kan ik me zo goed voorstellen :-* . Ze zouden zeker-te-weten apetrots op je geweest zijn.

Het leeft zeker. Hier, overal. Ik denk dat de verleidingen vandaag de dag ook wel heeeeel erg groot zijn (om teveel en teveel van de verkeerde dingen te eten). Des te knapper is het als je het roer om kunt gooien.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3381183
Toppie @Marina!!!!!

Was ook paar jaar geleden afgevallen dmv koolhydraatarm dieet... 15 kg lichter, kwam weinig bij (gelukkig)... na alle operaties (en moest aankomen omdat ik ergens zeker 10 kg was afgevallen en was te licht), ben ik weer iets teveel aangekomen... ben nu zoekende wat voor mij werkt..... heb aanleg om te snel aan te komen als ik niet genoeg beweeg....
Overigens, heb veel mee gelezen, maar alles was iets teveel.... ik moet nu ff zoeken wat kan en bij mij past; werk nu 5 dg per week ipv 2, meer beweging etc... heb nu ruim 2 mnd vakantie en moet op mn eten passen (weinig beweging nu)....

Maar groot respect voor degenen die het lukt om af te vallen :-* ....
Door - pien -
#3381212
Lizzy schreef::'( :-* :-* :-* . Dat kan ik me zo goed voorstellen :-* . Ze zouden zeker-te-weten apetrots op je geweest zijn.

Het leeft zeker. Hier, overal. Ik denk dat de verleidingen vandaag de dag ook wel heeeeel erg groot zijn (om teveel en teveel van de verkeerde dingen te eten). Des te knapper is het als je het roer om kunt gooien.
Dat las ik ergens. Dat teveel eten van ons is een normale reactie op een abnormale situatie ~ ongeveer overal en altijd is er eten beschikbaar. Daar zijn we gewoon niet op gebouwd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door