Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3380635
De volgende mijlpaal is bereikt, ik ben 20 kg kwijt!!! :circle: :groupwave2:

Mijn BMI is met 8,4 punten gezakt, vetmassa aanzienlijk gezakt en spiermassa aanzienlijk gestegen. Maar veel belangrijker; ik voel me zo ongelofelijk veel beter. Mijn conditie is enorm vooruit gegaan, ik heb nu zin om te bewegen, terwijl ik vorig jaar lui was. Ik werk in een oud landhuis op de 1e verdieping, twee loodzware trappen op. Zat ik boven dan verdomde ik het gewoon om naar beneden te lopen voor een bak koffie, ik was namelijk buiten adem als ik weer boven was. Nu denk ik er niet meer bij na, ren de trap een paar keer per dag op en af, geen erg in. Ik ga lopend boodschappen doen (heb een boodschappenkarretje gekocht zodat ik ook zwaardere spullen mee kan nemen) en ik ben me aan het oriënteren op een goede, maar niet te dure stads/transportfiets met versnellingen, kan ik in en om de stad toch wat verder komen dan lopend, want daar gaat verhoudingsgewijs veel tijd in zitten.

Ik ben nog niet waar ik zijn wil, maar het gaat wel goed komen. Ik had sowieso een jaar ervoor uitgetrokken en zit nu op 8,5 maand. Wat een beetje negatief effect heeft gehad is het overlijden van mijn beide ouders, daardoor is mijn leven op zijn kop gezet, letterlijk en figuurlijk, emotioneel maar ook een wat onregelmatiger leven, niet erg, komt allemaal wel weer goed.

Voor nu zo trots als een pauw!
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 07 jul 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door src_esther
#3380638
Wauw, wat onwijs goed! Gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal. Fijn dat je je er goed bij voelt, dat zal vast motiverend werken.
Heb je het gevoel dat je leefstijl echt is aangepast waardoor je het gewenste gewicht/postuur kan behouden?
Door M@rina
#3380644
src_esther schreef:Wauw, wat onwijs goed! Gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal. Fijn dat je je er goed bij voelt, dat zal vast motiverend werken.
Heb je het gevoel dat je leefstijl echt is aangepast waardoor je het gewenste gewicht/postuur kan behouden?

Ik ben er nog niet dus voorlopig blijf ik doen wat ik nu doe. Heb ik wel mijn doel bereikt dan wil ik voorlopig nog de ondersteuning blijven aanhouden, wekelijks meten en menu's toegestuurd krijgen zodat ik ook leer wat ik moet doen om op gewicht te blijven. Het sporten vind ik nog steeds niet heel erg leuk, maar als ik eenmaal thuis ben en lekker fris gedoucht dan heb ik wel een heel lekker gevoel, daarnaast doe ik nog 1x in de week Zumba en daar ga ik huppelend naar toe en kom huppelend weer thuis.
Ik zal altijd een snoeperd blijven, kan zo weer terugvallen in dat oude patroon als ik niet echt bewust bezig ben met wat ik eet en welke combinaties. Dus af en toe mag je best een koekje, maar dan iets anders niet, en dan liever niet inwisselen voor groente of fruit.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3380658
Gefeliciteerd!! Wat enorm knap!!
Herkenbaar hoor, dat je je zoveel beter voelt. Ik ben ook enorm afgevallen en voel me ook zoveel beter nu.

Op naar de laatse kilo's!!
Door Cathelijn
#3380665
Echt ontzettend knap! En wat fijn voor je dat je niet alleen een ander getal op de weegschaal ervoor terugkrijgt maar ook, en ik denk het belangrijkste, dat je je zoveel beter voelt!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3380668
Wauw wat knap! Het is sowieso al heel knap, maar met wat er in je leven nog is gebeurd alleen nog maar veel knapper! Respect!
En fijn dat je hele lijf zo veel beter voelt ,dat komt ook deels door de beweging erbij, ik ben dan niet veel afgevallen maar ik sport wel weer en voel me echt zo veel beter al, fitter! En dat is denk ik allemaal ons doel, niet een bepaald maatje, maar fit en lekker in je lijf zitten. Ik zeg goed bezig :thumbup:
Door - pien -
#3380671
Geweldig Marina :thumbup: !

Ik heb ook een mijlpaal bereikt: heb mezelf getrakteerd op een Hocuspocuspilatespas :D (sportschoolpas) nadat ik afgelopen week de seniorenfitness en de Pilates heb meegedaan. Die seniorenfitness ga ik wel redden, de Pilates was nog een brug te ver :-X Jammer...Pilates vind ik heerlijk, maar niet als ik de helft van de oefeningen niet kan en de juf hartstikke snel gaat ::) Maar ik kan yoga doen en fitness (onder begeleiding) en zo aan m'n conditie en spieren werken :dumbells:
Door hannabelgje
#3380769
Vandaag mijn eerste WW dagmenu aan het volgen. Wat mega veel eten zeg! Ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg (kipfilet+komkommer) en 200 gram yoghurt met stuk fruit. Lunch: kop verse soep en tortilla wrap gevuld met mais, tonijn, tomaat, lente ui en beetje dressing van yoghurt met citroensap. Ik zit mega vol nu pfff.
Vanavond erwten en wortelen (ik eet daar ook mijn restje mais bij), 150 gram aardappels en een stukje zalm. Tussendoor nog yoghurt met fruit.
Door Eef+Stippels
#3380772
hannabelgje schreef:Vandaag mijn eerste WW dagmenu aan het volgen. Wat mega veel eten zeg! Ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg (kipfilet+komkommer) en 200 gram yoghurt met stuk fruit. Lunch: kop verse soep en tortilla wrap gevuld met mais, tonijn, tomaat, lente ui en beetje dressing van yoghurt met citroensap. Ik zit mega vol nu pfff.
Vanavond erwten en wortelen (ik eet daar ook mijn restje mais bij), 150 gram aardappels en een stukje zalm. Tussendoor nog yoghurt met fruit.
Dat klinkt inderdaad veel!
Als dat werkt is dat natuurlijk top :D


Vandaag de boel ook maar weer aangehaald, koolhydraatarm.
Nieuwe recepten opgezocht, want ik verval steeds in dezelfde maaltijden waardoor we zin krijgen in pizza :cool:
Ik vind kha echt helemaal niks :-[ Maar al dat overgewicht ook niet :-X
Dus vandaag weer fanatiek gesport en mijn dagmenu komt op 50 gr kh en 1250 calorieen.
Bij het sporten moet ik rekening houden met mijn frozen shoulder. Dat is jammer want daardoor kan ik veel minder gewicht verplaatsen en gespierde armen lijken me wel wat :P

Ik ben ooit al eens ruim 30 kg afgevallen en in mijn herinnering ging dat toen veel makkelijker dan nu. Maar ik begreep van ml dat hij het zich heel anders herinnert, met veel gevloek en getier :biggrin2: ;D
Door fransbulletje
#3380776
hannabelgje schreef:Vandaag mijn eerste WW dagmenu aan het volgen. Wat mega veel eten zeg! Ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg (kipfilet+komkommer) en 200 gram yoghurt met stuk fruit. Lunch: kop verse soep en tortilla wrap gevuld met mais, tonijn, tomaat, lente ui en beetje dressing van yoghurt met citroensap. Ik zit mega vol nu pfff.
Vanavond erwten en wortelen (ik eet daar ook mijn restje mais bij), 150 gram aardappels en een stukje zalm. Tussendoor nog yoghurt met fruit.
Klinkt goed en hoeveel punten is het totaal?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door