Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3387309
Een klein upje, voor mezelf. Successen vieren en dat soort dingen.

Ik ben nu 4 weken bezig en sta op -3,1 kilo. En daar ben ik super blij mee!

Het is ook echt goed vol te houden. De normale dagen zijn sober, maar niet moeilijk. Als mijn geplande maaltijden niet toereikend zijn, voldoen de nul-punten voedingsmiddelen om zonder honger de dag door te komen. Ik eet vooral meer fruit dan eerst. En we zijn in deze vier weken 2 keer uit eten geweest en hebben ook een paar keer een frietje gegeten. Wat vooral mentaal goed voor me is, want daar word ik nou eenmaal heul errug blij van. En als de weegschaal dan ook zulk nieuws geeft, ben ik dik tevreden.
Door hannabelgje
#3387333
Kaela schreef:Een klein upje, voor mezelf. Successen vieren en dat soort dingen.

Ik ben nu 4 weken bezig en sta op -3,1 kilo. En daar ben ik super blij mee!

Het is ook echt goed vol te houden. De normale dagen zijn sober, maar niet moeilijk. Als mijn geplande maaltijden niet toereikend zijn, voldoen de nul-punten voedingsmiddelen om zonder honger de dag door te komen. Ik eet vooral meer fruit dan eerst. En we zijn in deze vier weken 2 keer uit eten geweest en hebben ook een paar keer een frietje gegeten. Wat vooral mentaal goed voor me is, want daar word ik nou eenmaal heul errug blij van. En als de weegschaal dan ook zulk nieuws geeft, ben ik dik tevreden.
Super zeg!!
Zo ervaar ik het ook. Kost weining moeite en als ik echt ergens zin in heb dan kan ik dat gewoon eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
#3387341
Kaela schreef: di 08 okt 2019, 07:47 Een klein upje, voor mezelf. Successen vieren en dat soort dingen.

Ik ben nu 4 weken bezig en sta op -3,1 kilo. En daar ben ik super blij mee!

Het is ook echt goed vol te houden. De normale dagen zijn sober, maar niet moeilijk. Als mijn geplande maaltijden niet toereikend zijn, voldoen de nul-punten voedingsmiddelen om zonder honger de dag door te komen. Ik eet vooral meer fruit dan eerst. En we zijn in deze vier weken 2 keer uit eten geweest en hebben ook een paar keer een frietje gegeten. Wat vooral mentaal goed voor me is, want daar word ik nou eenmaal heul errug blij van. En als de weegschaal dan ook zulk nieuws geeft, ben ik dik tevreden.
Wat goed!! Fijn hoor, dat je het goed vol te houden vindt :)
Door Basilicum
#3387350
Kaela schreef: di 08 okt 2019, 07:47 Een klein upje, voor mezelf. Successen vieren en dat soort dingen.

Ik ben nu 4 weken bezig en sta op -3,1 kilo. En daar ben ik super blij mee!

Het is ook echt goed vol te houden. De normale dagen zijn sober, maar niet moeilijk. Als mijn geplande maaltijden niet toereikend zijn, voldoen de nul-punten voedingsmiddelen om zonder honger de dag door te komen. Ik eet vooral meer fruit dan eerst. En we zijn in deze vier weken 2 keer uit eten geweest en hebben ook een paar keer een frietje gegeten. Wat vooral mentaal goed voor me is, want daar word ik nou eenmaal heul errug blij van. En als de weegschaal dan ook zulk nieuws geeft, ben ik dik tevreden.
Goed bezig! En inderdaad goed vol te houden omdat eigenlijk gewoon alles kan mits je het een beetje goed kunt plannen.

Ik heb 2 maanden stilgestaan paar ons erbij, paar ons eraf.
Niet echt motiverend maar de zomer is niet mijn jaargetijde.
Nu gaat het weer naar beneden, bijna -12 kg totaal, nog 2 kg te gaan.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3387374
Kaela schreef: di 08 okt 2019, 07:47 Een klein upje, voor mezelf. Successen vieren en dat soort dingen.

Ik ben nu 4 weken bezig en sta op -3,1 kilo. En daar ben ik super blij mee!

Het is ook echt goed vol te houden. De normale dagen zijn sober, maar niet moeilijk. Als mijn geplande maaltijden niet toereikend zijn, voldoen de nul-punten voedingsmiddelen om zonder honger de dag door te komen. Ik eet vooral meer fruit dan eerst. En we zijn in deze vier weken 2 keer uit eten geweest en hebben ook een paar keer een frietje gegeten. Wat vooral mentaal goed voor me is, want daar word ik nou eenmaal heul errug blij van. En als de weegschaal dan ook zulk nieuws geeft, ben ik dik tevreden.
Goed bezig!
Door Lizzy
#3387391
Kaela schreef: di 08 okt 2019, 07:47 Een klein upje, voor mezelf. Successen vieren en dat soort dingen.

Ik ben nu 4 weken bezig en sta op -3,1 kilo. En daar ben ik super blij mee!

Het is ook echt goed vol te houden. De normale dagen zijn sober, maar niet moeilijk. Als mijn geplande maaltijden niet toereikend zijn, voldoen de nul-punten voedingsmiddelen om zonder honger de dag door te komen. Ik eet vooral meer fruit dan eerst. En we zijn in deze vier weken 2 keer uit eten geweest en hebben ook een paar keer een frietje gegeten. Wat vooral mentaal goed voor me is, want daar word ik nou eenmaal heul errug blij van. En als de weegschaal dan ook zulk nieuws geeft, ben ik dik tevreden.
Hartstikke goed zeg! Hoeveel kg wil je afvallen?
Door - pien -
#3387452
pearlsofpassion schreef: di 08 okt 2019, 14:32 Ik heb een slechte periode achter de rug en ben terug bij af. Ik hoop binnenkort de moed te vinden om er opnieuw aan te beginnen.
Dat gaat vast lukken als je er weer klaar voor bent! Niet alles tegelijk :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3387461
Lizzy schreef: di 08 okt 2019, 17:27 Hartstikke goed zeg! Hoeveel kg wil je afvallen?
Een kilo of 12 a 13. Ik wil weer onder de 70. Wat realistisch is, want met 60 kilo zijn de duidelijkste vetjes pas echt weg :biggrin2: maar ik heb geen haast, het gaat me ruimschoots vlot genoeg zo.
Door Basilicum
#3387464
Hebben jullie gisteravond het programma "Dokters van morgen" gezien over vasten.
Klinkt wel heel positief en veel gezondheidsvoordelen.
Vanmorgen nog wat info gelezen erover en wil het eigenlijk wel gaan proberen de 16/8 of te wel 8 uur eten en 16 uur vasten.
Ben nu vanaf januari begonnen met WW en gaat prima maar de laatste kilo's zijn heel lastig.
Dit lijkt me heel makkelijk in te passen nog even met WW op de achtergrond en als het bevalt zonder WW.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met vasten?
#3387471
Kaela schreef: wo 09 okt 2019, 12:54 Een kilo of 12 a 13. Ik wil weer onder de 70. Wat realistisch is, want met 60 kilo zijn de duidelijkste vetjes pas echt weg :biggrin2: maar ik heb geen haast, het gaat me ruimschoots vlot genoeg zo.
Hier ook zo.
Momenteel 86.. ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3387475
Basilicum schreef: wo 09 okt 2019, 13:45 Hebben jullie gisteravond het programma "Dokters van morgen" gezien over vasten.
Klinkt wel heel positief en veel gezondheidsvoordelen.
Vanmorgen nog wat info gelezen erover en wil het eigenlijk wel gaan proberen de 16/8 of te wel 8 uur eten en 16 uur vasten.
Ben nu vanaf januari begonnen met WW en gaat prima maar de laatste kilo's zijn heel lastig.
Dit lijkt me heel makkelijk in te passen nog even met WW op de achtergrond en als het bevalt zonder WW.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met vasten?
Ik heb dit toevallig ook gezien, en dit zou mij ook best moeten lukken als ik het zo bekijk. Ik heb er geen moeite mee om laat te ontbijten of mijn ontbijt over te slaan, en ik hoef dan ook niet perse laat op de avond nog te eten.

Ik ga dit eens proberen!

Verder eet ik met tussenpozen koolhydraatarm. Maar niet streng, en ook niet regelmatig. Dat is niet te doen in combinatie met mijn werk en vaak buiten de deur moeten eten. We doen wat we kunnen laten we maar zeggen ::)
Door Basilicum
#3387507
Kim_S schreef: wo 09 okt 2019, 15:28 Ik heb dit toevallig ook gezien, en dit zou mij ook best moeten lukken als ik het zo bekijk. Ik heb er geen moeite mee om laat te ontbijten of mijn ontbijt over te slaan, en ik hoef dan ook niet perse laat op de avond nog te eten.

Ik ga dit eens proberen!

Verder eet ik met tussenpozen koolhydraatarm. Maar niet streng, en ook niet regelmatig. Dat is niet te doen in combinatie met mijn werk en vaak buiten de deur moeten eten. We doen wat we kunnen laten we maar zeggen ::)
Succes!
Ik ga morgen beginnen ben benieuwd!
Kunnen beter een "vasten" topic openen ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3387531
Kim_S schreef: wo 09 okt 2019, 15:28 Ik heb dit toevallig ook gezien, en dit zou mij ook best moeten lukken als ik het zo bekijk. Ik heb er geen moeite mee om laat te ontbijten of mijn ontbijt over te slaan, en ik hoef dan ook niet perse laat op de avond nog te eten.

Ik ga dit eens proberen!

Verder eet ik met tussenpozen koolhydraatarm. Maar niet streng, en ook niet regelmatig. Dat is niet te doen in combinatie met mijn werk en vaak buiten de deur moeten eten. We doen wat we kunnen laten we maar zeggen ::)
Ik heb deze nog niet gezien, ga nog wel even terugkijken. Had al wel eerder gelezen over Intermittend fasting en de mogelijke gezondheidsvoordelen daarvan.
En kijk, zelfs het Voedingscentrum is niet helemaal negatief! ;D
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... asten.aspx


Ik vast sowieso 12 uur, dat doe ik al een hele tijd en het bevalt mij goed. Heb er ook geen moeite mee om niet te ontbijten, sterker nog: liever niet heel vroeg. Houd er wel van om soms 's avonds nog iets lekkers te snacken. :biggrin2:
Als ik dan om een uur of tien nog iets eet, houdt dat in dat ik de volgende morgen vóór tien uur zeker niet ontbijt. Ik drink dan wel een paar glazen groene thee zonder suiker.

16:8 weet ik niet of me dat lukt. Dat zou betekenen dat ik vandaag pas na half twee iets mag eten. Komt ook weer lastig uit met mijn werktijden. :-\ Anders zou ik in de avond niets meer moeten eten, om de volgende dag niet te ver door te schuiven. Dan komt het aan op wilskracht. :biggrin2:
Door src_esther
#3387557
Basilicum schreef: wo 09 okt 2019, 13:45 Hebben jullie gisteravond het programma "Dokters van morgen" gezien over vasten.
Klinkt wel heel positief en veel gezondheidsvoordelen.
Vanmorgen nog wat info gelezen erover en wil het eigenlijk wel gaan proberen de 16/8 of te wel 8 uur eten en 16 uur vasten.
Ben nu vanaf januari begonnen met WW en gaat prima maar de laatste kilo's zijn heel lastig.
Dit lijkt me heel makkelijk in te passen nog even met WW op de achtergrond en als het bevalt zonder WW.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met vasten?
Ik zag de aankondiging en het enige dat ik nu kan denken is: "Waarom ben ik zo idioot geweest om naar het gewauwel van mensen te luisteren dat het niet goed (lees ongezond) is om niet te ontbijten."
Met grote moeite heb ik mijzelf aangeleerd meerdere malen per dag te eten en nu blijkt dat dat nergens voor nodig was... Ik overweeg terug te gaan naar mijn vorige voedingspatroon en die komt het meest in de buurt van:
Elke dag vasten: Bij deze variant vast je zo’n 14-16 uur per dag en eet je in een periode van tien, negen of acht uur. Dit is de meest bekende variant. Gedurende de 14 tot 16 uur, neem je helemaal geen calorieën tot je. Door deze variant te volgen kun je heel snel je stofwisseling omvormen van hoofdzakelijk suikerstofwisseling, naar vetstofwisseling. Dat kan helpen bij afvallen, maar bijvoorbeeld ook bij je sportprestaties, zodat je tijdens de inspanning minder afhankelijk bent van voedsel.
Nou wil ik niet afvallen, maar da's natuurlijk ook afhankelijk van wat en hoeveel je eet. Ik vrees wel dat het me net zoveel moeite gaat kosten als het 'afleren' van die manier van eten... Zucht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door