Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3356098
Ik zou nog wel een grote kamerplant willen. Een hogere, die je op de grond zet. Maar, Joep is nog wel eens misselijk en het is nu twee keer voorgekomen dat hij de grassprietenplanten op de vensterbank op at. Althans, hapjes eraf. Gelukkig kunnen die geen kwaad. Maar welke andere kamerplant zou dan nog kunnen?
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3356127
pearlsofpassion schreef:Een gatenplant is niet giftig, geloof ik.
:-\
Giftig
Als u huisdieren heeft, dan is de gatenplant een minder goede keuze. De Monstera is namelijk giftig en bij katten kan er bijvoorbeeld nierschade optreden, als zij delen van deze plant binnen krijgen.
https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... atenplant/
Gatenplant: bladen en stengels giftig.
https://www.huisdieren.nu/katten/gezond ... uisdieren/
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3356139
Ik heb dit staan. Van die palmachtige op de onderste foto wordt gegeten, de rest laten ze met rust. Ik heb ze uitgezocht op niet-giftigheid. Maar vraag me niet meer hoe ze heten.....
IMG_1483.JPG
IMG_1483.JPG (2.45 MiB) 2457 keer bekeken
IMG_1484.JPG
IMG_1484.JPG (2.38 MiB) 2457 keer bekeken
Door Eef+Stippels
#3356150
Ik heb op de grond een Areca palm (goudpalm) en die zijn volgens mij niet giftig:
Afbeelding
Maar wel aantrekkelijk voor misselijke honden, Yindra at er vroeger heel regelmatig wat af.

En zo'n zelfde plant als Spikkelneus op de eerste foto, de rechtse.
Van deze neemt Bella heel af en toe een hapje uit een blad. Ik weet zo niet meer hoe die heet.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3356159
Eef+doggies schreef:Ik heb op de grond een Areca palm (goudpalm) en die zijn volgens mij niet giftig:
Afbeelding
Maar wel aantrekkelijk voor misselijke honden, Yindra at er vroeger heel regelmatig wat af.

En zo'n zelfde plant als Spikkelneus op de eerste foto, de rechtse.
Van deze neemt Bella heel af en toe een hapje uit een blad. Ik weet zo niet meer hoe die heet.
Het is niet duidelijk te zien maar ik denk dat het een ficus is. En die zijn wel giftig.
Door Lizzy
#3356163
eelke schreef:Ik zou nog wel een grote kamerplant willen. Een hogere, die je op de grond zet. Maar, Joep is nog wel eens misselijk en het is nu twee keer voorgekomen dat hij de grassprietenplanten op de vensterbank op at. Althans, hapjes eraf. Gelukkig kunnen die geen kwaad. Maar welke andere kamerplant zou dan nog kunnen?
Is het misschien een idee om voor de zekerheid kattengras voor Joep neer te zetten voor de misselijkheid?
Door Eef+Stippels
#3356164
pluk schreef:Het is niet duidelijk te zien maar ik denk dat het een ficus is. En die zijn wel giftig.
Als het goed is, is dit een arecapalm/goudpalm. De foto is van ikea waar ik ze altijd koop. Op de pot staat in ieder geval CHRYSALIDOCARPUS LUTESCENS en die zijn volgens mij niet giftig.

Lizzy schreef:Is het misschien een idee om voor de zekerheid kattengras voor Joep neer te zetten voor de misselijkheid?
Dat hebben we voor Yindra destijds ook gedaan en ze waren er hier alle drie blij mee.
Maar ze aten het zo graag dat binnen twee dagen alle kattengrasplanten kaal waren. We hadden er een stuk of 6 gekocht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door