Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3356170
Eef+doggies schreef:Als het goed is, is dit een arecapalm/goudpalm. De foto is van ikea waar ik ze altijd koop. Op de pot staat in ieder geval CHRYSALIDOCARPUS LUTESCENS en die zijn volgens mij niet giftig.
Ik bedoelde die andere plant :)
Eef+doggies schreef: En zo'n zelfde plant als Spikkelneus op de eerste foto, de rechtse.
Van deze neemt Bella heel af en toe een hapje uit een blad. Ik weet zo niet meer hoe die heet.
Door eelke
#3356175
Ah, het is de graslelie/zebragras wat we nu hebben. Dat is wel een soort kattengras ;) ik ga het niet voor hem wegzetten, het helpt hem namelijk niet. Ik weet ook niet of hij een giftige plant zou eten, hij heeft nog nooit iets anders gepakt dan die graslelie, ook toen we die nog niet hebben, maar ik neem het risico ook echt niet.

In jouw tweede link staat zeker wel wat Lizzy, maar jeetje, duur! Terwijl er deze week bij de lidl zulke grote planten waren voor 4 euro...

Nog eens op broeden.
Door Aprilsnow
#3356421
Eef+doggies schreef:Ohw, sorry ::) :)

Ik heb nog even voor die andere gegoogled, dat is denk ik deze:

https://www.bakker.com/nl-nl/p/scindapsus-M45178
Daar zeggen ze dit over ;)

Luchtzuiveraar
De plant is een heel goede luchtzuiveraar en is in staat om gifstoffen uit de lucht op te nemen. Overigens is de plant zelf ook toxisch want het bevat het giftige calciumoxalaat, deze stof komt veel voor in kamerplanten, en in maar liefst 200 plantenfamilies. Onder andere met huisdieren moet dan ook altijd worden opgepast dat er niet van gegeten wordt, de plant is echter niet zo giftig als de beruchte Dieffenbachia.
Door Eef+Stippels
#3356447
Aprilsnow schreef:Daar zeggen ze dit over ;)

Luchtzuiveraar
De plant is een heel goede luchtzuiveraar en is in staat om gifstoffen uit de lucht op te nemen. Overigens is de plant zelf ook toxisch want het bevat het giftige calciumoxalaat, deze stof komt veel voor in kamerplanten, en in maar liefst 200 plantenfamilies. Onder andere met huisdieren moet dan ook altijd worden opgepast dat er niet van gegeten wordt, de plant is echter niet zo giftig als de beruchte Dieffenbachia.
Oh nou, geen aanrader dus.
Het is wel de enige plant die hier al jaren in leven blijft. De rest gaat altijd dood bij mij ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door