Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3353174
Op het Corgi forum hebben ze een nieuwe brok ontdekt. Hij wordt speciaal samengesteld voor jouw hond op zijn eigen behoefte. Gaat zelfs een sticker op met de naam van de hond. Is dat nu niet prachtig?
En de mensen geloven serieus dat er speciaal voor hun hond een zak brokjes gemaakt wordt. Ik geloof het niet......

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3353189
koekje schreef:"Hallo meneer de frietboer! Doet u mij maar een bakje Lizzy-frieten. Met mayonaise graag. En een pusflap."
:biggrin2:
Ja, zo gaat dat Koek ;D ;D ;D . En tegenwoordig heeft ie ook een groentenkroket, broodnodige variatie op de pusflap :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3353192
Oh wat erg. En dan bij BARF roepen dat je echt niet zelf het voer kan samenstellen, want dat is zooooo moeilijk en straks krijg je tekorten. En dan weet een fabrikant wel precies wat jou Fikkie nodig heeft omdat je hem zijn naam, leeftijd en nog een paar dingen verteld hebt????
Door Lizzy
#3353196
Ik kan het met de beste wil van de wereld niet lezen (de letters zijn te klein en een kwartslag gedraaid) maar ik denk dat ik weinig heb toe te voegen aan : het is en blijft een brok.
#3353199
Iets beter foto. Ik vind het op zich een absurde samenstelling. Vandaar de foto. Al zou ik brok willen voeren, mijn hond weigert pertinent 99% van de brokken en de andere 1% is ze ook niet laaiend enthousiast over. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3353237
Rik01 schreef:Verse kip en gedroogde kip. Weet iemand het verschil? Ik heb het gevoel dat gedroogde kip poeder of andere rare troep is wat ze niet gewoon kip mogen noemen.
Nou ik zou het niet weten maar als die verse kip eenmaal in de brok zit is hij ook droog :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3353243
Volgens mij is gedroogde kip gewoon een andere naam voor kippenmeel. Maar ze "mogen" dat dus "gedroogde kip" noemen. Mensen denken dan vaak dat de gedroogde kip ingredient gewoon kip is (vergelijkbaar aan verse kip). Maar dat is het dus niet.
Dat vleesmeel produceren ze door dierlijk afval op hoge temperatuur te verhitten. Dan scheppen ze de olie en vetten eraf en laten het water verdampen tot er een meel overblijft. Bij dit proces gaat veel voedingswaarde gewoon verloren!
Maar ja, "gedroogde kip" staat zoveel beter dan "kippenmeel van dierlijk afval".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door