Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3394200
Ach hemel, wat zal dit, voordat je het hier schreef, al een hoop buikpijn hebben gehad en tranen gelaten :'(
Je haalt met alle liefde een hond in huis en als je dan door dit soort omstandigheden een onmogelijke beslissing moet nemen, kan het niet anders als ontzettend pijn doen

Maar soms is kiezen voor het onmogelijke wel de aller beste keuze
Jullie hebben een roedel waar je rekening mee moet houden en dit soort spanning zal uiteindelijk niemand goed doen.

Heel veel sterkte met dit vreselijke besluit.... kan er trouwens niet via de stichting worden bemiddeld?
#3394201
Daar sta je dan, met al je goede bedoelingen. Wat naar, je gunt ze de wereld, maar ergens moet die wereld wel gedeeld worden en dat lukt niet. En dan wordt houden van loslaten, mooi ruk.

Ik hoop dat je een fijne plek voor hem vindt. Als hij in een warme, liefdevolle mand ligt, zal je er vast vrede mee kunnen gaan krijgen.
#3394236
Ina schreef: do 30 jan 2020, 20:39 Ach hemel, wat zal dit, voordat je het hier schreef, al een hoop buikpijn hebben gehad en tranen gelaten :'(
Je haalt met alle liefde een hond in huis en als je dan door dit soort omstandigheden een onmogelijke beslissing moet nemen, kan het niet anders als ontzettend pijn doen

Maar soms is kiezen voor het onmogelijke wel de aller beste keuze
Jullie hebben een roedel waar je rekening mee moet houden en dit soort spanning zal uiteindelijk niemand goed doen.

Heel veel sterkte met dit vreselijke besluit.... kan er trouwens niet via de stichting worden bemiddeld?
Ja, ik heb al liters gehuild inderdaad.... Ik zou nog bijna liever hebben dat 1 van de 2 overlijdt, dan dit, het is keiharde rouw, maar dan zonder overleden hond.
Er is geen stichting, Tuur is via een particulier gekomen die op het moment zoveel aan haar hoofd heeft dat ze niet kan helpen (1 pas overleden hond, 1 doodzieke hond die het waarschijnlijk niet gaat halen en een overleden vriendin - dus dat begrijp ik wel).
Voordat hij op FB gaat (wat ik liever niet heb, want FB ellende gegarandeerd), probeer ik het eerst even hier. Omdat op BP iedereen toch wel zo'n beetje hetzelfde idee heeft over hoe je voor een hond moet zorgen, en dat is wat ik wil voor hem.
#3394237
src_esther schreef: vr 31 jan 2020, 01:15 Een dapper besluit en hopelijk vind je snel de juiste plek voor hem.

Ben je niet bang dat als Tuur weg is, Jessie zich keert tegen een andere hond in de roedel?
Nee, het gaat specifiek om Tuur. Tungsten had bijna exact dezelfde problemen met Tuur. Stippels zijn erg gesteld op hun persoonlijke ruimte; als daar een andere hond in komt, wordt er 1x gewaarschuwd met een grom en daarna gaan ze bijten. Al onze andere honden doen braaf een stapje achteruit bij de 1e waarschuwing, maar Tuur niet. Maar als Tuur gebeten wordt, bijt hij terug, en hij is bijna 40 kilo, dus hij bijt ook nog eens loeihard terug. En dalmaten hebben een heleboel mooie eigenschappen, maar vergevingsgezindheid hoort daar niet bij. Bij al onze dalmaten tot nu toe hebben we exact dit gehad - eens ruzie met een hond, altijd ruzie met een hond: zodra ze de hond in kwestie zien willen ze wraak. En als dat om een hond buiten gaat, die je af en toe tegen komt, is dat niet zo erg, maar binnen in je eigen roedel wel. En ik krijg Jessie niet duidelijk gemaakt dat als ze hem met rust laat, er niets gebeurt.
#3394242
Oh gatverdamme :-\ . Ik herken het natuurlijk, ik heb hier ook een paar jaar met hekken in de kamer geleefd. Wij hadden de woonkamer in tweeën gedeeld, andere optie had ik niet, ons huis is heul klein. Ik had twee groepen gemaakt, Linga en Frou aan de ene kant van het hek en Fritzi en Biscuit aan de andere kant van het hek. Echt verre van ideaal :-\

Wat vreselijk voor je, om deze beslissing te moeten nemen. Maar ik denk eigenlijk wel dat je de juiste beslissing neemt. Ik wens je echt heel veel sterkte :-* . Dit is zwaar kl*te gewoon :-\. Ik hoop dat je een geweldige fijne warme mand voor hem vindt! En ook dat dit niet te lang duurt. Want iedere dag moet nu (denk ik) heel zwaar voor je zijn, nu eenmaal deze beslissing gevallen is...

(je moet het zelf weten hoor, maar misschien moet je het onderwerp aanpassen en duidelijker erin zetten dat je een nieuwe mand zoekt voor Tuur..?).
#3394243
Lizzy schreef: vr 31 jan 2020, 09:06 Oh gatverdamme :-\ . Ik herken het natuurlijk, ik heb hier ook een paar jaar met hekken in de kamer geleefd. Wij hadden de woonkamer in tweeën gedeeld, andere optie had ik niet, ons huis is heul klein. Ik had twee groepen gemaakt, Linga en Frou aan de ene kant van het hek en Fritzi en Biscuit aan de andere kant van het hek. Echt verre van ideaal :-\

Wat vreselijk voor je, om deze beslissing te moeten nemen. Maar ik denk eigenlijk wel dat je de juiste beslissing neemt. Ik wens je echt heel veel sterkte :-* . Dit is zwaar kl*te gewoon :-\. Ik hoop dat je een geweldige fijne warme mand voor hem vindt! En ook dat dit niet te lang duurt. Want iedere dag moet nu (denk ik) heel zwaar voor je zijn, nu eenmaal deze beslissing gevallen is...

(je moet het zelf weten hoor, maar misschien moet je het onderwerp aanpassen en duidelijker erin zetten dat je een nieuwe mand zoekt voor Tuur..?).
Done. Confronterend om het zwart op wit te zien staan, heel mijn hart schreeuwt 'nee'...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door