Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3328996
Lizzy schreef:Gut, ja, ze zijn heel bijzonder die politie-honden. Leren alleen met geweld. Dit kunnen ze zelf toch niet verkopen?

Die vice voorzitter van de KNVP is natuurlijk toch gewoon een mega schijnheil he :-X

Maar goed, jammer dat niet bekend is welke hondenschool dat is die die pup verrot slaan met dat flesje. Anders hadden we daar een goed gesprek mee kunnen voeren.....
Jawel hoor. Doen ze in de reacties op facebook van rambam aan de lopende band. Wij huishondmensen hebben écht geen idee waar we het over hebben.

En ja die vice voorzitter is een schijnheil. En bovendien, als je in de filmpjes ziet hoe trots meerdere personen vertellen dat al die dingen verboden zijn, maar ze er gewoon nog gebruik van maken, dan gaat een verbod dus niet helpen. Ze trekken zich daar echt niets van aan of verzinnen iets anders.

De enige hoop die er in mijn ogen is, zijn de verenigingen die positief trainen. Als die voet aan de grond krijgen met overwinningen op wedstrijden en keuringen, dan kan er niet meer ontkent worden dat positief trainen wel werkt. En dan maar hopen dat die positieve groep terrein gaat winnen op deze verdorven zielen.
Want het gaat er nog niet eens om dat ze correcties en straf gebruiken, het gaat er om dat de meesten uit deze opnames gewoon he-le-maal niets snappen van leerprocessen. En dan ben je elk argument voor welk hulpmiddel dan ook al ver voorbij.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3329001
Elvira schreef:volgens de website van de dierenbescherming zijn prikbanden en teletac verboden per 1 januari 2017 https://hondenbescherming.nl/nieuws/201 ... -prikband/
Dus zeker strafbaar.
nee dus. Dat wilden ze maar het is er niet door.

En dan ik kan me in sommige situaties het gebruik wel voorstellen, maar dan zit er een goede training achter. Een hond opgefokt maken met zo'n ding is geen training. Een hond blijven straffen met zo'n ding is geen training. Aangezien je het moet blijven gebruiken heeft het dus niks met training te maken.

En er zijn echt heel veel mensen die hun hond niet willen belonen, dan doet ie alleen iets voor een koekie.
Of dan gaat ie veel van kwijlen
Dan gaat ie bedelen
En ik heb geen koekie nodig, een hond moet gewoon luisteren. eh ja goed ::)

en er zijn nog veel ouderwetse trainingen hoor, wij moesten voor de BH training (VZH in NL) Fozzy ook corrigeren met een ruk aan de halsband (oja dat mocht in ieder geval geen slipketting zijn dat dan wel en er werd ook beloond met koekjes dat ook) . Eh nee dat doen wij niet en dat hebben we dan ook nooit gedaan :biggrin2: En Fozzy deed het als ie zin had enorm goed ;) En heeft het gehaald. Maar goed na een paar keer wisten ze echt wel dat ze bij ons niet met rukken aan moesten komen. Als een hond niet weet wat de bedoeling van een truckje is (want ook volgen is een truckje) ga je toch niet straffen?
Ik ga niet vertellen dat ik nooit een ruk geef met die zware kalven want het komt toch wel eens voor, ben ook niet heilig, maar ik probeer zonder
Door Siberienne
#3329010
Heb het eerste stukje gezien met de pup onder de tafel en kon niet verder kijken. Ik heb heus weleens een correctie gegeven, begrenzen vind ik niet een vies woord maar dit is echt te erg.

Ik mocht laatst wandelen met een werklijn Mechelaar pupje, waarmee positief gewerkt wordt en dat is zo leuk om te zien. Drukke kleine draak maar ook heel goed te trainen.
Zo zonde dit, wat wordt daar veel kapot gemaakt.
Door hannabelgje
#3329021
Ik heb het niet gezien en ga het ook niet kijken. Mijn vriendin is vorige zaterdag met 3 corgi's naar een cursus samenwerken aan de lijn ofzoiets geweest en dat ging ook op de cesar milan manier met zo'n sliplijntje net achter de oren. Je mocht niet praten tegen je hond en ook niet belonen. Mijn vriendin vond het dierenmishandeling en heeft geweigerd zo met haar honden te lopen. De rest van de cursisten deden braaf wat hun gezegd werd en mijn vriendin werd voor rotte vis uitgemaakt omdat ze niet mee wilde werken. (Ik kende degene die de cursus gaf al en ben express niet meegegaan en had haar vantevoren al gewaarschuwd)
Maar onder groepsdruk zijn we dan blijkbaar toch genegen om onze honden te mishandelen als de instructeur dat van ons vraagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3329032
Ik heb een klein stukije gekeken en ben daarna zowat kotsend afgedraaid. Wat een randdebielen! Misschien is het struisvogelpolitiek, maar er zijn we grenzen aan wat ik wil zien.

Met Nox hebben we IPO getraind. Ook daar was een trainer die dan riep "Trek haar om!". No way, José! Ik ga mijn toch al bange hond niet straffen omdat de hond niet direct begrijpt wat ik bedoel. Liever met (ja, ook fout, maar het werkte) stukjes knakworst als beloning "vragen" om wat te doen in plaats van op zo'n manier op te leggen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3329055
Ik heb de link aangeklikt en een heel klein stukje gekeken. Pffff dan steek ik maar liever mijn kop in het zand. :-X Word er heel droevig van. :'(
Door Lizzy
#3329058
hannabelgje schreef:Ik heb het niet gezien en ga het ook niet kijken. Mijn vriendin is vorige zaterdag met 3 corgi's naar een cursus samenwerken aan de lijn ofzoiets geweest en dat ging ook op de cesar milan manier met zo'n sliplijntje net achter de oren. Je mocht niet praten tegen je hond en ook niet belonen. Mijn vriendin vond het dierenmishandeling en heeft geweigerd zo met haar honden te lopen. De rest van de cursisten deden braaf wat hun gezegd werd en mijn vriendin werd voor rotte vis uitgemaakt omdat ze niet mee wilde werken. (Ik kende degene die de cursus gaf al en ben express niet meegegaan en had haar vantevoren al gewaarschuwd)
Maar onder groepsdruk zijn we dan blijkbaar toch genegen om onze honden te mishandelen als de instructeur dat van ons vraagt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja, ik denk dat dit voor best een grote groep mensen inderdaad geldt. Zeker als je nog weinig kennis van zaken hebt. Des te meer jammer (en eigenlijk heel triest) dat mensen zo weinig huiswerk maken als ze een hond aanschaffen......
Door Lizzy
#3329059
Ronald schreef:Ik heb een klein stukije gekeken en ben daarna zowat kotsend afgedraaid. Wat een randdebielen! Misschien is het struisvogelpolitiek, maar er zijn we grenzen aan wat ik wil zien.

Met Nox hebben we IPO getraind. Ook daar was een trainer die dan riep "Trek haar om!". No way, José! Ik ga mijn toch al bange hond niet straffen omdat de hond niet direct begrijpt wat ik bedoel. Liever met (ja, ook fout, maar het werkte) stukjes knakworst als beloning "vragen" om wat te doen in plaats van op zo'n manier op te leggen.
Ik begrijp dat wel. En struisvogel of niet, je kunt gewoon niet alle leed van de wereld aanzien.....

Ik hoop dat er meer zoals jij zijn, bij IPO training. Ben alleen bang dat net wat hannabelgje schrijft er onder groepsdruk toch veel mensen kiezen om maar mee te doen met het mishandelen van hun hond :-\
Door smulpaap
#3329075
Meest ideale zou natuurlijk zijn om eerst zelf eens een kijkje te nemen bij de diverse hondenscholen
Zeker als beginnend hondenbezitter . En al helemaal als je niet erg zeker en /of mondig bent
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3329085
weet je met onze eerste hond was ik ook een stuk jonger en naïever. Ik dacht echt wel dat hondenscholen altijd goed waren, dat ze gecontroleerd werden en dat ze echt niets deden wat niet mocht. En oja dat ze altijd uit liefde voor de hond handelden............eh ik zeg naïef he.
En ik liet me ook in met een verkeerde curus en ik deed eerst ook braaf wat de juf zei hoor :-[ Totdat ik het echt niet leuk vond en zag dat mijn hond het niet leuk vond. Na correctie gromde mijn hond dus ik moest harder corrigeren... Daarna naar een KC gegaan, want ja die zullen toch wel....Daar moest ik hem op zijn rug leggen, maar toen had ik inmiddels zoiets van excuse me??? Want toen had ik geleerd niemand zegt me wat ik wel of niet met mijn hond doe, iedereen heeft daar wel een mening over, zus of zo, ik doe wat ik wil!
Dus heel lang niet meer naar hondenscholen geweest aangezien mijn vertrouwen daarin erg laag was. Want je werd gewoon gedwongen of je hond werd door hun over genomen van zo doe je dat. Maar er zijn ook goede scholen maar dan moet je wel eerst gaan kennismaken en zien en eens praten met ze, dan weet je of het past.
Maar dus ik bedoel, snap dat mensen in eerste instantie toch wel ergens in kunnen trappen, maar goed een fles met grind gaat wel heeeeel ver.
Door Zuzanna
#3329148
Heb net gekeken. Je hebt toch gewoon een plaat voor je kop als je denkt dat dit soort dingen oké is. Prikhalsbanden, stroombanden, flesje grind. Flink rukken aan de lijn tot je hond jankt, want als t geen pijn doet heeft ie niet geleerd. Zullen we jullie eens in de schoolbank zetten, niet vertellen wat jullie moeten doen en telkens als jullie het fout doen, een schok geven? Kijken hoe jullie dat vinden.

Ik heb het dus net gekeken op mijn telefoon. Ziva weet niet dat het geluid wat daaruit komt, uit de telefoon komt. Zij denkt dat dat op straat is of zo. Dus ik heb het geluid zo zachtjes staan dat ik het nog net kon verstaan. Nou, Ziva is voor de eerste keer in haar leven half op me komen liggen voor de steun en het veilige gevoel, zo overstuur raakte ze van al het blaffen en janken. Als zij zich na een filmpje van 30 minuten al zo voelt, hoe voelen die honden zich dan wel niet? Hun hele leven :'(
Door Elvira
#3329163
Kaio schreef:nee dus. Dat wilden ze maar het is er niet door.

En dan ik kan me in sommige situaties het gebruik wel voorstellen, maar dan zit er een goede training achter. Een hond opgefokt maken met zo'n ding is geen training. Een hond blijven straffen met zo'n ding is geen training. Aangezien je het moet blijven gebruiken heeft het dus niks met training te maken.

En er zijn echt heel veel mensen die hun hond niet willen belonen, dan doet ie alleen iets voor een koekie.
Of dan gaat ie veel van kwijlen
Dan gaat ie bedelen
En ik heb geen koekie nodig, een hond moet gewoon luisteren. eh ja goed ::)
Die willen zeker ook geen salaris van hun baas (hij werkt toch omdat de baas het zegt en niet voor zijn salaris ?)
Gebruikersavatar
Door devillovesangel
#3329164
Ik durfde niet te kijken :'( . En als ik alle reacties zo lees, hier en op facebook, ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die omgaan met dieren :'( >:(
Door Esther Q
#3329589
Ik heb niet gekeken en ga dat ook niet doen. Maar het is niet meer zo dat alle politiehonden puur met straffen worden getraind. IPO honden ook niet. Ik ken meerdere mensen met politiehonden en wedstrijd IPO honden die positief worden getraind. Wat niet wil zeggen dat er soms harde correcties worden ingezet, daar ontkom je niet altijd aan als een hond hoog in zijn drift zit. Blijft diezelfde hond altijd lager in zijn drift, bv in een sportief huisgezin waar niet al te veel van hem wordt gevraagd, dan is dat niet nodig. Het is dus niet zozeer dat de honden anders zijn, maar de situaties waarin de honden worden gebracht. Onze honden zitten bijna allemaal hoog in drift aan de start van een sledetocht. Veel pups die wij hebben verkocht komen nooit in die mentale staat van zijn terecht. Maar zitten ze hoog in drift dan dringt een rustig 'nee', die als ze lager in drift zitten voldoende is, op dat moment niet bij alle honden tot ze door. Bij de een nog wel, maar bij de ander niet. Dus is er in sommige gevallen meer nodig om een hond van gedachte te laten veranderen. Het is aan een handler om die grens eerlijk neer te leggen en niet eerder stevig op te treden dan wanneer het nodig is om tot een hond door te dringen en dat alleen te doen in situaties waarin de hond begrijpt wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3329592
Ik heb het niet gezien, gelukkig. Maar niet iedereen die aan IPO doet werkt op die manier. Ik had in Purmerend een oudere mijnheer in de straat wonen, die had meerdere Rottweilers naar IPO3 gebracht. En er ook wedstrijden mee gelopen. En die trainde op een heel positieve manier. De honden waren zijn leven. Hij heeft mij daar vaak verhalen over verteld. Pike was gek op hem, want hij had altijd beloningssnoepjes of stukjes worst in zijn zak :biggrin2: Hij kwam elke week een kilo pens voor zijn hond bij mij halen, want hij had absoluut geen plek voor een vriezertje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door