Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311066
Aangezien er hier genoeg fotoliefhebbers zijn, vraag ik het hier eens. Weet iemand nog een leuk fotoforum?

Ik zoek iets waar je foto's ter beoordeling kunt plaatsen en ook wat leuke feedback krijgt. Ik zit nu, na jarenlange afwezigheid weer op photodrome en dan is het niet veel meer dan "leuk gedaan" of eindeloos gezeik dat je achtergrondkleur onacceptabel is. En daar leer ik niet veel van.

Van Zoom.nl snap ik niet veel, misschien mis ik iets, maar daar is niet echt een forum of wel?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3311073
Het meeste qua fotogroepen speelt zich ondertussen op FB af. Ik ben wel lid van een Canon "tips en trucs" pagina, maar heel spannend is dat niet. Het is ook maar een afsplitsing van de Canon vraag&aanbod pagina. Er zijn ook wel "beoordelingspagina's, maar ook daar is het "wat leuk" of vreselijk geneuzel in de marge. EOSdigitaal bestaat nog, maar is wel zo goed als dood. Overleden aan het feit dat je niet "wat leuk" mocht zeggen :biggrin2: Het ZOOMforum ben ik een jaar of 3 geleden lid van geworden, maar was toen al terminaal.

Duzzzzzzzzz...lastige te beantwoorden vraag.

Denk dat je het beste op fb naar groepen kunt zoeken die aansluiten bij jouw foto's. Dus b.v. een speciale groep voor je dierenfotografie en een andere voor je macrogebeuren.
Door M@rina
#3311130
Ik ben lid van de facebookpagina Marcofotogragie. Het platform voor macrofotografie.
Prettige sfeer, je krijgt opbouwende feedback zeker als je er om vraagt, zonder mensen af te zeiken, tips waardoor je foto beter zou zijn geweest.
Veel bloemetjes en bijtjes, af en toe een stackfoto er tussendoor.
Exif gegevens zijn leuk, maar men realiseert zich ook dat dit vooral handige info is voor jezelf. Jij weet onder welke omstandigheden de foto is gemaakt.

Er is een Nikonforum, ben lid maar daar is men vooral bezig te laten zien hoeveel kennis men wel niet heeft.
Op Zoom.nl kan je foto's plaatsen reacties zijn summier.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311176
Heet die groep ook zo Marina? Dan ga ik die opzoeken. Dat is dan alvast een leuke start, al vind ik facebook wel erg onoverzichtelijk voor dit soort dingen.

De reacties op het fotoforum waren later gelukkig wel wat leuker. Men mag best zeggen wat ze minder vinden (graag zelfs), maar als ze niet verder komen dan: paars als achtergrond mag je nooit gebruiken, dan kan ik er niets mee. Hoezo mag ik dat niet? Is er een boekje dan wat wel en niet mag ofzo.

Het was vanmorgen wel heel grappig dat ik als reactie op de foto van Charlie (die ik gister hier ook in het fototopic had geplaatst) de vraag kreeg of ik hem ook in kleur had ;D
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3311190
Kaela schreef:Aangezien er hier genoeg fotoliefhebbers zijn, vraag ik het hier eens. Weet iemand nog een leuk fotoforum?

Ik zoek iets waar je foto's ter beoordeling kunt plaatsen en ook wat leuke feedback krijgt. Ik zit nu, na jarenlange afwezigheid weer op photodrome en dan is het niet veel meer dan "leuk gedaan" of eindeloos gezeik dat je achtergrondkleur onacceptabel is. En daar leer ik niet veel van.

Van Zoom.nl snap ik niet veel, misschien mis ik iets, maar daar is niet echt een forum of wel?
Ken je deze? Wel heel erg leuk!!
https://500px.com/
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3311223
Angelique schreef:Is dat niet net zoiets als Flickr?
Ja, maar dan van een hoger niveau heb ik het idee. Er staan wel prachtige foto's op.
Foto's zakken ook heel snel weer weg, het is in ieder geval geen forum.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3311228
KarenH schreef:Ja, maar dan van een hoger niveau heb ik het idee. Er staan wel prachtige foto's op.
Foto's zakken ook heel snel weer weg, het is in ieder geval geen forum.

Oke. Ja heb een keer even rondgekeken en zag het al niet als een echte beoordelingssite/forum.
Door M@rina
#3311234
Kaela schreef:Heet die groep ook zo Marina? Dan ga ik die opzoeken. Dat is dan alvast een leuke start, al vind ik facebook wel erg onoverzichtelijk voor dit soort dingen.
Macrofotografie, Het Facebook Platform voor macrofotografie
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3311378
KarenH schreef:Ja, maar dan van een hoger niveau heb ik het idee. Er staan wel prachtige foto's op.
Foto's zakken ook heel snel weer weg, het is in ieder geval geen forum.
Ik was ook al enigszins verbijsterd over het niveau. Gevalletje daar-ben-ik-nog-lang-niet ;D. Wel heel leuk om rond te kijken!

Ik moet ook een beetje terugkomen op mijn gemopper op het fotoforum waar ik van de week gepost heb. Heb inmiddels toch wel hele fijne en leerzame reacties gehad. Waaruit maar weer blijkt dat het prima mogelijk is om een foto zeer kritisch te beoordelen zonder onaardig te zijn en juist allerlei ontwikkelpunten mee te geven. Ik blijf daar dus maar even rondhangen en ik ga de faceboekgroep opzoeken.

Thankx iedereen!
Gebruikersavatar
Door choopy
#3311617
Ik gebruik zelf op fb voornamelijk de groep fotografietips.
Deze is echt bedoeld om tips en tricks te krijgen en niet om zoveel mogelijk likes te verzamelen.
Ook exif gegevens zijn daar verplicht, zodat een ander een indicatie heeft hoe de foto is gemaakt.
Ook worden er bij foto's wel eens opstellingen van licht/ flitsers etc geplaatst, al zie ik dat weer meer terug in de groep studiofotografie.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3311637
choopy schreef:Ik gebruik zelf op fb voornamelijk de groep fotografietips.
Deze is echt bedoeld om tips en tricks te krijgen en niet om zoveel mogelijk likes te verzamelen.
Ook exif gegevens zijn daar verplicht, zodat een ander een indicatie heeft hoe de foto is gemaakt.
Ook worden er bij foto's wel eens opstellingen van licht/ flitsers etc geplaatst, al zie ik dat weer meer terug in de groep studiofotografie.
Is dat deze facebookpagina?
https://www.facebook.com/fotografietips/
Overal staat: Bekijk de foto in hoge kwaliteit op en dan staat er een link.
Als je daar op klikt krijg je een 404 pagina.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door