Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3307302
MarijeEnBoomer schreef:Maar dat verklaard wel hoe Ling besmet is geraakt daar. Maakt het niet minder kut maar toch
Ja, nou wist ik al dat er vossen zaten hoor. Want ik heb ze jaren geleden zelfs in de winter zien lopen. Ik wist het ook omdat Leo diverse aangereden vossen heeft opgehaald. Maar ik wist niet dat het er ZOVEEL waren :-X
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3307335
Lizzy schreef:Ja, nou wist ik al dat er vossen zaten hoor. Want ik heb ze jaren geleden zelfs in de winter zien lopen. Ik wist het ook omdat Leo diverse aangereden vossen heeft opgehaald. Maar ik wist niet dat het er ZOVEEL waren :-X
Volgens de duinwachter hebben we een enorm vossen overschot. Daar zijn zij evenmin gelukkig mee. Hier lopen ze in de schemer door de achtertuinen en schuimen ze de straten af op zoek naar voedsel. Het helpt echt niet dat de toeristen ze voeren en ermee op de foto gaan voor selfies. De vos is allang niet schuw meer en loopt niet weg als ze mensen en honden zien. Een slecht teken. :-X
Gebruikersavatar
Door Laika
#3307344
Vossen bakenen hun territorium af met ontlasting. Als er te veel vossen zijn dan zitten ze elkaar steeds in de weg en blijven ze hopen op markante plekken deponeren.
Door Lizzy
#3307360
Laika schreef:Vossen bakenen hun territorium af met ontlasting. Als er te veel vossen zijn dan zitten ze elkaar steeds in de weg en blijven ze hopen op markante plekken deponeren.
Aha. Dat zou een goede verklaring zijn!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3307362
Hier hebben mensen (uiteraard illegaal) jaren terug ooit vergiftigt lokaas uitgelegd omdat ze last hadden van de vossen. Resultaat een stuk of 4 dode honden :-X
Als er zoveel zitten zou ik extra oppassen. Je weet niet of er daar ook van die sukkels rondlopen die op hun manier van de vossen af willen.....
Door Aprilsnow
#3307372
Vorig jaar hier met een jager op een markt gesproken. Hij had het ook al over de overpopulatie van de vos. Blijkbaar kregen ze hier wel toestemming om ze af te schieten om de populatie in de hand te houden. En dan ging het echt om 1 a 2 vossen in een groot gebied omdat ze zo'n groot territorium hebben.
Beter zo dan dat mensen idd met gif het heft in handen gaan nemen.
Door Hetty_
#3308034
Antwoord van mijn zwager die jager is:

"Hetty , volgens mij is deze poep van een das , omdat het een omnicarnivoor is en zowel bessen als dierlijk voedsel eet.
Een vos is het zeker niet".
Door Lizzy
#3308073
Doranto schreef:Maar lizzy, was het niet zo dat de slak tussengastheer is? De poep van vossen op zich is dus niet gevaarlijk. Maar ja, slakken zijn er natuurlijk ook overal :-\
Jawel. Want de poep van de vos bevat de larfjes. En die worden gegeten door de slak. Maar je hebt daar dus wel de vos voor nodig, voor de cyclus. En UU heeft een paar jaar geleden dode vossen onderzocht uit deze regio en ik kan weer het artikel even niet vinden maar toen bleken vrijwel alle overleden vossen (en de meeste waren verkeersslachtoffers) vreselijk besmet met Franse Hartworm.
Door Lizzy
#3308074
Hetty_ schreef:Antwoord van mijn zwager die jager is:

"Hetty , volgens mij is deze poep van een das , omdat het een omnicarnivoor is en zowel bessen als dierlijk voedsel eet.
Een vos is het zeker niet".
Interessant Hetty! We gaan nader onderzoek doen naar de poep van de das :biggrin2:

Staatsbosbeheer zei precies hetzelfde: dit is niet van de vos. En heel beslist.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3308077
Lizzy schreef:Jawel. Want de poep van de vos bevat de larfjes. En die worden gegeten door de slak. Maar je hebt daar dus wel de vos voor nodig, voor de cyclus. En UU heeft een paar jaar geleden dode vossen onderzocht uit deze regio en ik kan weer het artikel even niet vinden maar toen bleken vrijwel alle overleden vossen (en de meeste waren verkeersslachtoffers) vreselijk besmet met Franse Hartworm.
:-X :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door