Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3466351
Anne in Zweden schreef: vr 22 sep 2023, 15:42 Daar zitten mooie schoenen tussen! Ik zou graag de Snowfox eens proberen, maar ik denk dat het zinloos is hier in noordelijk Zweden. Als het een keer dooit en de dagen daarop weer vriest, wordt het spekglad op het weggetje waar wij lopen, wat betekent dat ik in de praktijk altijd op vette spikes loop. Daar gaat het hele barefootprincipe aan ten onder, vrees ik. :-\

Ik gebruik mijn Joe Nimble-laarzen nu, in de herfst, als ik eens naar de stad moet voor boodschappen oid, en mijn Vivo's soms om te wandelen. Al heb ik daarvoor ook heerlijke niet-barefoot Muck Boot Arctics; die zijn heerlijk licht qua gewicht en ik kan er heel lang op lopen. Maar niet barefoot, dus. 's Winters is barefoot eigenlijk geen optie hier, vanwege die piranha-spikes.
Om het huis heb ik halfhoge instapper-regenlaarzen waar ik snel in kan schieten, en in huis totaal versleten pantoffels - zo versleten dat ze bijna letterlijk barefoot zijn. ;D Maar aaah, ze zijn zo heerlijk warm! :D
Anne, hoe smal/breed zijn deze muckboots? Ik zou ze wel willen bestellen, mij maakt het niet zo veel uit dat het geen barefoot is, zolang ze in het tenengebied maar breed genoeg zijn en niet gaan knellen.
Er staat op diverse websites wel een maattabel voor de lengte van de muckboots maar ik weet niet of de opgegeven centimeters de voetlengte van de binnen- of de buitenmaat weergeven. Kun jij voor mij nameten welke binnenmaat de laarzen hebben bij jouw maat? Dan kan ik in de maattabel nagaan of wat daar staat de binnen- of de buitenmaat is. Om het gemakkelijk te maken ::)
Door Anne in Zweden
#3466425
pike schreef: do 28 dec 2023, 21:35 Anne, hoe smal/breed zijn deze muckboots? Ik zou ze wel willen bestellen, mij maakt het niet zo veel uit dat het geen barefoot is, zolang ze in het tenengebied maar breed genoeg zijn en niet gaan knellen.
Er staat op diverse websites wel een maattabel voor de lengte van de muckboots maar ik weet niet of de opgegeven centimeters de voetlengte van de binnen- of de buitenmaat weergeven. Kun jij voor mij nameten welke binnenmaat de laarzen hebben bij jouw maat? Dan kan ik in de maattabel nagaan of wat daar staat de binnen- of de buitenmaat is. Om het gemakkelijk te maken ::)
Ik zal morgen effe checken!
Door hannabelgje
#3467441
Lizzy schreef:Even een vraagje aan Hannabelgje: hoe is het met jouw peesplaatontsteking?
Ik ben 8 wkn ziek geweest en dat werkt goed moet ik zeggen. Rust is dus echt de oplossing. Maar op dagen dat ik nu weer meer loop heb ik er weer meteen last van. Niet zo heftig als een paar maanden geleden. Dus er zit wel verbetering in.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3467442
OK! Fijn dat het ziekzijn dan daar een beetje/goed tegen helpt. Ieder nadeel heeft zijn voordeel :biggrin2: . Loop je nog wel barefoot of dat niet meer?
Door hannabelgje
#3467443
Lizzy schreef:OK! Fijn dat het ziekzijn dan daar een beetje/goed tegen helpt. Ieder nadeel heeft zijn voordeel :biggrin2: . Loop je nog wel barefoot of dat niet meer?
Thuis wel, buiten ff niet

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3467447
Een paar weken terug deze gehaald (Be Lenka York)

signal-2024-01-24-140729_002.jpeg
signal-2024-01-24-140729_002.jpeg (99.03 KiB) 343 keer bekeken

Ze bevallen erg goed, en mijn voeten blijven heerlijk warm! Het profiel is wat grover en dat vind ik wel fijn als het buiten wat glibberig is.
Ik heb trouwens zelf impregneer gemaakt om ze waterdicht te maken. 1/2 wolvet gemengd met 1/2 bijenwas. Tot nu toe droge voeten! :biggrin2:
Door Lizzy
#3467451
doranto schreef: wo 24 jan 2024, 14:13 Een paar weken terug deze gehaald (Be Lenka York)


signal-2024-01-24-140729_002.jpeg


Ze bevallen erg goed, en mijn voeten blijven heerlijk warm! Het profiel is wat grover en dat vind ik wel fijn als het buiten wat glibberig is.
Ik heb trouwens zelf impregneer gemaakt om ze waterdicht te maken. 1/2 wolvet gemengd met 1/2 bijenwas. Tot nu toe droge voeten! :biggrin2:
Ziet er lekker comfi uit zeg :smitten: . Ook wel fijn, wat grover profiel.

Ik heb de afgelopen maanden ervaren wat het is om weer op "gewone schoenen" te lopen. Altra's (wel zero drop maar dikke dempende zolen) en Meindle's. Pfft. Wat loopt dat kl*te. Ik zwik ook werkelijk een keer of 4 per wandeling door mijn enkels. Omdat je gewoon niet voelt hoe je je voet neer zet. En helpen tegen een peesplaatontsteking doet het ook niet. Tom Poes verzin een list!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3467453
Toen ik last van hielspoor had, had ik veel baat bij van die siliconen hielpads. Die waren heel zacht en gaven veel verlichting.

Zoiets:
hielkussen-solelution.jpg
hielkussen-solelution.jpg (10.54 KiB) 313 keer bekeken
Door Lizzy
#3467454
doranto schreef: wo 24 jan 2024, 18:21 Toen ik last van hielspoor had, had ik veel baat bij van die siliconen hielpads. Die waren heel zacht en gaven veel verlichting.

Zoiets:

hielkussen-solelution.jpg
OK, dank je. Ik heb ook siliconen hielpads maar die zijn zo zacht, die frommelen op tijdens een hondenwandeling (ongelijk terrein). Ik moet opzoek naar stevigere....

Heb jij verder nog dingen gedaan? Hoe ben jij er vanaf gekomen? Ben jij barefoot blijven lopen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3467457
Ja ik ben barefoot blijven lopen. Ik kan op 'gewone' schoenen niet meer lopen. Als ik langer moest staan had ik complete silicone zooltjes. Van die zachte flubberdingen. Die had ik in een paar kunststof klompen van de welkoop gedaan. Daar zaten van die dikke voorgevormde kurken inlegzolen in, die je eruit kunt halen. De klomp zelf is dan helemaal vlak. Je kunt daar niet mee wandelen, maar om te staan is het een uitkomst.

Deze:
61L4kN8vRjL._AC_SL1500_.jpg
61L4kN8vRjL._AC_SL1500_.jpg (28.58 KiB) 305 keer bekeken
Ik had die wat groter gekocht, zodat ik ze wat passend kon knippen (de spitse punt eraf). In het midden onder de voet zat een beetje een verdikking, die heb ik er ook af genipt.
Tja je moet wat hè ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467458
doranto schreef: wo 24 jan 2024, 14:13 Een paar weken terug deze gehaald (Be Lenka York)


signal-2024-01-24-140729_002.jpeg


Ze bevallen erg goed, en mijn voeten blijven heerlijk warm! Het profiel is wat grover en dat vind ik wel fijn als het buiten wat glibberig is.
Ik heb trouwens zelf impregneer gemaakt om ze waterdicht te maken. 1/2 wolvet gemengd met 1/2 bijenwas. Tot nu toe droge voeten! :biggrin2:
:dribble:
Ik heb de oude rangers die hebben ook zo'n profiel.
Lizzy schreef:
Ziet er lekker comfi uit zeg :smitten: . Ook wel fijn, wat grover profiel.

Ik heb de afgelopen maanden ervaren wat het is om weer op "gewone schoenen" te lopen. Altra's (wel zero drop maar dikke dempende zolen) en Meindle's. Pfft. Wat loopt dat kl*te. Ik zwik ook werkelijk een keer of 4 per wandeling door mijn enkels. Omdat je gewoon niet voelt hoe je je voet neer zet. En helpen tegen een peesplaatontsteking doet het ook niet. Tom Poes verzin een list!
Ik heb ook op lowa snowboots gelopen, geen gevoel meer he, hoe vaak ik op een puppypoot gestaan heb ::)

Ik krijg juist meteen meer pijn met gewone schoenen. Met barefoots weinig last. Ik moet wel de kuiten af en toe losdreunen
Gebruikersavatar
Door winni
#3467459
Ik heb de afgelopen maanden ervaren wat het is om weer op "gewone schoenen" te lopen. Altra's (wel zero drop maar dikke dempende zolen) en Meindle's. Pfft. Wat loopt dat kl*te. Ik zwik ook werkelijk een keer of 4 per wandeling door mijn enkels. Omdat je gewoon niet voelt hoe je je voet neer zet. En helpen tegen een peesplaatontsteking doet het ook niet. Tom Poes verzin een list!
[/quote]

40 jaar geleden kreeg ik aan beide voeten hielspoor. Ze wisten het toen nog niet te behandelen dus dit werden na verloop van tijd ingekapselde erwten onder de hiel, en kreeg je in je orthopedische zolen een gat aangemeten. Later werden dit de gelhakjes van de orthopeed. Die bleven aardig op hun plaats. En de laatste jaren ben ik heel blij met de huidige zolen van hen want daar zit in de hak van de zool een zacht materiaal verwerkt. Oke je betaald 100,- maar als het helpt ben je super blij. Nooit geen last meer.
Door Lizzy
#3467468
Kaio schreef: wo 24 jan 2024, 18:46 :dribble:
Ik heb de oude rangers die hebben ook zo'n profiel.



Ik heb ook op lowa snowboots gelopen, geen gevoel meer he, hoe vaak ik op een puppypoot gestaan heb ::)

Ik krijg juist meteen meer pijn met gewone schoenen. Met barefoots weinig last. Ik moet wel de kuiten af en toe losdreunen
Maar, jij bent er vanaf? Hoe?
Door Lizzy
#3467470
doranto schreef: wo 24 jan 2024, 18:44 Ja ik ben barefoot blijven lopen. Ik kan op 'gewone' schoenen niet meer lopen. Als ik langer moest staan had ik complete silicone zooltjes. Van die zachte flubberdingen. Die had ik in een paar kunststof klompen van de welkoop gedaan. Daar zaten van die dikke voorgevormde kurken inlegzolen in, die je eruit kunt halen. De klomp zelf is dan helemaal vlak. Je kunt daar niet mee wandelen, maar om te staan is het een uitkomst.

Deze: 61L4kN8vRjL._AC_SL1500_.jpg

Ik had die wat groter gekocht, zodat ik ze wat passend kon knippen (de spitse punt eraf). In het midden onder de voet zat een beetje een verdikking, die heb ik er ook af genipt.
Tja je moet wat hè ::)
Ik ga ff naar je tips kijken en wat kopen hier en daar!

Jij bent er inmiddels vanaf? Nog iets anders gedaan?

Ik lees veel over shockwave?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door