Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412139
Voor mij is bij barefoot de zool van uiterst belang, de gehele zool ook de hak. Ik twijfel of deze laarzen daaraan voldoen?
Door Lizzy
#3412141
Ina schreef: zo 25 okt 2020, 20:37 Hier zijn ze nog iets goedkoper (geen idee of het scheelt inclusief verzendkosten)


Voor dat geld zou ik het wel durven proberen
Dank je! Maar volgens mij zijn het niet dezelfde.... Voordeel van die eerste is (voor mij) dat het rubber van de laars heel dun is en meebeweegt (je kunt ze opvouwen). Ik heb namelijk last van het feit dat het rubber terug wil (van de meeste rubber laarzen) naar de oorspronkelijke vorm.
Door Lizzy
#3412142
Kaio schreef: ma 26 okt 2020, 06:40 Voor mij is bij barefoot de zool van uiterst belang, de gehele zool ook de hak. Ik twijfel of deze laarzen daaraan voldoen?
Ja, voor mij ook hoor, maar dit is toch ook wel uit nood geboren (dat waren mijn Japanse laarsjes ook). Waar ik wandel is het gebied 1 grote modderpoel of nat gras. Beide killing voor m'n Vivo Trackers. Ik loop ze echt binnen 5 maanden stuk. Leo heeft ook Trackers en die had al een paar keer geroepen "vind het zooo raar dat ze bij jou zo snel stuk gaan, ik doe er al 3 seizoenen mee". Nu liep Leo ieder weekend met me mee en nu loopt hij iedere dag met me mee. Zijn 3 maanden oude Trackers beginnen nu al naar de kl*te te gaan. Waarop ik maar zei "ik zeg maar niks". Kun je zeggen "ga een andere route lopen" maar dat wil ik niet want hier worden mijn meisjes gewoon te blij van. En dus heb ik eigenlijk rubber laarzen nodig om de natte herfst/wintermaanden op te vangen. Maar ja, de zool moet dus 100% vlak zijn en het rubber moet 100% meebewegen (en niet terug willen naar de oorspronkelijke vorm zoals bijv. Aigle's (en alle andere rubber laarzen) dat doen. Mijn Japanse rijstveldlaarsjes deden dat niet).
Door Siberienne
#3412143
Lizzy schreef: ma 26 okt 2020, 07:22 Dank je! Maar volgens mij zijn het niet dezelfde.... Voordeel van die eerste is (voor mij) dat het rubber van de laars heel dun is en meebeweegt (je kunt ze opvouwen). Ik heb namelijk last van het feit dat het rubber terug wil (van de meeste rubber laarzen) naar de oorspronkelijke vorm.
Ik vroeg me bij de laarzen die jij postte even af hoe soepel de zool is omdat bij de oprol foto de laars als het ware om de zool wordt gedraaid. Hoe soepel de zool is laten ze niet zien.


Een van de dingen hier is trouwens dat ze niet aan barefoot schoenen doen zowat. Nou moet ik ook zeggen dat nu in de natte gladde rotsen blubber combi mijn joe nimbles echt niet voldoen. De zolen zijn alweer los en ze zijn doornat geworden met moeras water en de stank gaat er niet meer uit...


Mijn nieuwe (hard)loopschoenen zien er nu zo uit;
EA68CB65-9E3F-4DF1-B6A8-51FF9D87750D.jpeg
EA68CB65-9E3F-4DF1-B6A8-51FF9D87750D.jpeg (2.69 MiB) 1362 keer bekeken
hopelijk wat meer grip. Of eigenlijk zien ze er niet meer zo uit na een rondje gisteren :biggrin2:

Ik loop nu op mijn Ecco laarzen; beetje lomp, leer, redelijke ruimte voor mijn voet en toch wel aardig waterdicht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3412145
In België doen ze ook niet aan barefoot. Er is geloof ik 1 winkel, sinds vorig jaar of zo.
Dus ik bestel alles gewoon online...
En dan heb je best nog veel keuze.

Ik heb geen ervaring met diepe groef barefoot schoenen, maar je hebt ze wel. Vivo trail natuurlijk, maar die kende je vast wel al.
Wildlings hebben geen groef, maar op natte ondergrond glijden ze minder dan m'n Vivo's. In modder zou ik wel m'n twijfels hebben, maar het zou kunnen dat dat echt reageert als blote voeten en dus best te doen is. Ze hebben nu wel modellen die waterdicht schijnen te zijn (membraan in de stof verwerkt).
Door Siberienne
#3412146
pearlsofpassion schreef: ma 26 okt 2020, 07:52 In België doen ze ook niet aan barefoot. Er is geloof ik 1 winkel, sinds vorig jaar of zo.
Dus ik bestel alles gewoon online...
En dan heb je best nog veel keuze.

Ik heb geen ervaring met diepe groef barefoot schoenen, maar je hebt ze wel. Vivo trail natuurlijk, maar die kende je vast wel al.
Wildlings hebben geen groef, maar op natte ondergrond glijden ze minder dan m'n Vivo's. In modder zou ik wel m'n twijfels hebben, maar het zou kunnen dat dat echt reageert als blote voeten en dus best te doen is. Ze hebben nu wel modellen die waterdicht schijnen te zijn (membraan in de stof verwerkt).
Noorwegen is geen lid van de Europese unie en online bestellen kan wel maar komt er nog een fijn bedrag aan belastingen bij. Alles boven de 30 euro gooien ze 25% BTW overheen en verzendkosten naar Noorwegen liggen vaak rond de 30 euro. Dat zijn geen grappen.. ik moet nog op zoek naar een winkel die BTW vrij wil versturen maar omdat ik wel de NL nationaliteit heb is dat ook weer lastiger. Dan moet ik aan gaan tonen dat ik niet belastingplichtig ben in NL. En dat soort ingewikkelde dingen ... en als ze dan niet passen 35 euro betalen om terug te sturen. Tsja. Daar hik ik toch tegenaan.

En het is niet alleen blubber maar ook continu rotsen. In de zomer is het te doen op fingers, ook omdat je dan over de rotsplateau kan lopen maar nu moet je de richels gebruiken om niet weg te glijden. En ik vrees dat de wildlings hier net als de joe nimbles niet echt slijtvast gaan zijn.
Door Siberienne
#3412148
Overigens: ik denk dat het wel gaat komen want Vivo BF is hier wel te krijgen maar die zitten mij niet goed. Meneer is wel heel tevreden over zijn rubberen VivO schoenen voor de droge voeten. En de grip.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3412151
Ohja, dan wordt het wel lastig... :(

Ik heb trouwens net eens geprobeerd en Wildling is toch echt niet zo'n goed idee in modder. Rotsen is dan weer zeker geen probleem.

Pffff stom he, dat barefoot zo zeldzaam zijn... Gelukkig heb je smalle voeten, dan lukt een conventionele met vrij dunne en platte zool vast ook wel.
Gebruikersavatar
Door pike
#3412152
Ik vraag me wel af of je in de Noorse winterkou nog warme voeten houdt met die dunne zolen. Hier krijg ik al ijskoude voeten als ik in de Aldi over de betonnen vloer langs de vrieskasten loop. Of over de betonnen vloer van de groentewinkel. In de winter rond nul graden wandelen was net te doen, moest ik niet stil blijven staan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412153
Lizzy schreef:
Ja, voor mij ook hoor, maar dit is toch ook wel uit nood geboren (dat waren mijn Japanse laarsjes ook). Waar ik wandel is het gebied 1 grote modderpoel of nat gras. Beide killing voor m'n Vivo Trackers. Ik loop ze echt binnen 5 maanden stuk. Leo heeft ook Trackers en die had al een paar keer geroepen "vind het zooo raar dat ze bij jou zo snel stuk gaan, ik doe er al 3 seizoenen mee". Nu liep Leo ieder weekend met me mee en nu loopt hij iedere dag met me mee. Zijn 3 maanden oude Trackers beginnen nu al naar de kl*te te gaan. Waarop ik maar zei "ik zeg maar niks". Kun je zeggen "ga een andere route lopen" maar dat wil ik niet want hier worden mijn meisjes gewoon te blij van. En dus heb ik eigenlijk rubber laarzen nodig om de natte herfst/wintermaanden op te vangen. Maar ja, de zool moet dus 100% vlak zijn en het rubber moet 100% meebewegen (en niet terug willen naar de oorspronkelijke vorm zoals bijv. Aigle's (en alle andere rubber laarzen) dat doen. Mijn Japanse rijstveldlaarsjes deden dat niet).
Snap ik, leer en gras dat zijn echt geen vriendjes! En honden en asfalt ook niet. Hier al een etterpupje dat daar duidelijk onderscheid aan maakt ::)
Ik had laatst dus ook uit nood aigles aangetrokken hoor. Ik heb er heel erg bewust lompe haklandingen op gemaakt, zo ging dat een beetje, had wel vermoeide enkels erna, ( ja en geen uren op lopen dan he). Maar goed echte rubber barefoot laarzen zou fantastisch zijn. Helaas kan ik met peesplaatontstekingen aan mijn voet geen goedkope *net niet* barefoots aan, die zijn dan juist funest. ( heel veel schoenen zijn dat overigens)
Overigens vond de pup het heel leuk dat ik met de rubberlaarzen samen met hem in de plassen ging stampen ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3412154
pike schreef: ma 26 okt 2020, 09:11 Ik vraag me wel af of je in de Noorse winterkou nog warme voeten houdt met die dunne zolen. Hier krijg ik al ijskoude voeten als ik in de Aldi over de betonnen vloer langs de vrieskasten loop. Of over de betonnen vloer van de groentewinkel. In de winter rond nul graden wandelen was net te doen, moest ik niet stil blijven staan.
Als ik les geef op de hondenschool ( in koudere periodes) voldoen mijn barefoots ook niet, die kou trekt heel heftig omhoog via nat gras.
Dan heb ik echt wandelschoenen, met mijn eigen inlegzolen nodig en nog eens thermosokken nodig en dan kan ik nog koude voeten krijgen. Ook gevoerde barefoots zijn dan niet beter. ( Die voldoen wel prima tijdens wandelingen of gewoon in de stad dan zijn ze wel heerlijk warm)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3412156
Heb ik weinig tot niet last van. Heel gek, want in conventionele schoenen had ik standaard bevroren tenen (doordat ze tegen de wand gekneld zaten zeker).

In m'n (gevoerde) Vivo's met thermale inzool heb ik het soms. Als ik stilsta idd.
In m'n wollen Wildlings, nog nooit. Blijf me erover verbazen. :o

Heb je al beenverwarmers geprobeerd? Schijnt veel verschil te maken.
Door Siberienne
#3412157
pike schreef: ma 26 okt 2020, 09:11 Ik vraag me wel af of je in de Noorse winterkou nog warme voeten houdt met die dunne zolen. Hier krijg ik al ijskoude voeten als ik in de Aldi over de betonnen vloer langs de vrieskasten loop. Of over de betonnen vloer van de groentewinkel. In de winter rond nul graden wandelen was net te doen, moest ik niet stil blijven staan.

Er zijn geen BF langlaufschoenen :biggrin2: :biggrin2: en ik hoop dan veel op ski’s te staan ...

Even serieus; zo lang je blijft lopen gaat het denk ik wel. Anne heeft volgens mij Vivo schoenen die warm genoeg zijn. Maar we gaan het zien.

En PoP wol is fantastisch spul. Ik denk dat veel schoenen vooral synthetische stiekem toch een beetje vochtig worden van binnen en dat koelt enorm af. Wol ademt en is niet klam. Ik had twee paar even dikke wollen sokken, de ene met iets coolmax erdoor, de andere puur wol. Die coolmax waren waardeloos want juist daar werden mijn voeten ijskoud in. Zelfs in natte wollen sokken niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#3412158
Siberienne schreef: ma 26 okt 2020, 10:17 Er zijn geen BF langlaufschoenen :biggrin2: :biggrin2: en ik hoop dan veel op ski’s te staan ...

Even serieus; zo lang je blijft lopen gaat het denk ik wel. Anne heeft volgens mij Vivo schoenen die warm genoeg zijn. Maar we gaan het zien.

En PoP wol is fantastisch spul. Ik denk dat veel schoenen vooral synthetische stiekem toch een beetje vochtig worden van binnen en dat koelt enorm af. Wol ademt en is niet klam. Ik had twee paar even dikke wollen sokken, de ene met iets coolmax erdoor, de andere puur wol. Die coolmax waren waardeloos want juist daar werden mijn voeten ijskoud in. Zelfs in natte wollen sokken niet.
Anne heeft dacht ik ook trackers, zelfde die ik ook heb. Met wollen sokken kan het wel veel schelen, wol houdt altijd warm. Maar mijn huid verdraagt helaas geen wol.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door