Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3467472
Nee ik heb niets anders gedaan en het is nu gelukkig helemaal weg.
Zoveel mogelijk de pijn voorkomen zodat het kan genezen.
Door Lizzy
#3467473
doranto schreef: do 25 jan 2024, 08:41 Nee ik heb niets anders gedaan en het is nu gelukkig helemaal weg.
Zoveel mogelijk de pijn voorkomen zodat het kan genezen.
OK. Dank je. Lastig want ik moet toch de honden wandelen. Dat had jij ook neem ik aan?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3467474
Ja ik ging ook wandelen. Met die zachte hieltjes was dat nèt te doen.
Maar op dagen dat het echt niet ging, ging Jur alleen met ze lopen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467510
Lizzy schreef: do 25 jan 2024, 07:25 Ik ga ff naar je tips kijken en wat kopen hier en daar!

Jij bent er inmiddels vanaf? Nog iets anders gedaan?

Ik lees veel over shockwave?
Ik sport veel. Kracht crossfit enzo
Ik zorg dat mijn kuit niet te vast komt zitten. Met Golterballetjes en massage apparaat en man ;) :P Ook met name in je knieholte de aanhechtingen daar zorgen voor problemen aan voet.
En ik draai elke avond mijn enkels en voeten los.

Daarnaast was mijn maandelijks probleem zwaar :-X . Had zeker 3 van de 4 weken veel last. O.a dat mijn handen en vingers het niet deden. Kon geen zakjes uitelkaar trekken etc. En pijn. Ook in andere gewrichten. Ook mega moodswings .
Dus bij gynaecoloog met pil begonnen. En heb het idee dat dus mijn voet ook daardoor beïnvloed werd. Door mijn zeik hormonen.

Heyt andere wat ik er nog voor doe ( niet alleen daarvoor) is afvallen
Door Lizzy
#3467525
OK, bedankt voor het delen van jullie verhalen :-* !

Zo grappig, de afgelopen 2 dagen heb ik weer op barefootschoes gelopen en ik lig nu 's nachts weer in bed met tintelend warme voetjes (als in goed doorbloedde voetjes) terwijl ik de afgelopen maanden met sokken aan in bed heb gelegen! Serieus!

Ik zou voor het mooie ook wel 4 kg af mogen vallen. Scheelt allicht weer iets. Hormonen spelen hier ook wel een rol ben ik bang :-X
Door hannabelgje
#3467528
Net outdoor skechers gekocht om te wandelen. Die zitten een partij lekker. En daar kunnen mijn zooltjes ook in. Ik ga niet in de drek wandelen met mijn wollen schoenen van wildling

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3467558
Als iemand nog pantoffels zoekt, Geisswein is een merk dat ook barefoot of barefootfriendly modellen heeft. En ze hebben warme wollen pantoffels. Die zijn wat aan de smalle kant maar wel soepel en ze zijn zero drop met dunne rubberen zool. Beetje demping in de binnenzool maar zeker doenbaar. De kinderen hebben nu zo'n pantoffels, ookal lopen ze nog steeds merendeel op kousen uit gewoonte, ze vinden ze toch aangenaam.
Ook in sneakers hebben ze hier en daar modellen die richting barefoot gaan, maar daarin koop ik ze niet, daar zijn genoeg betere alternatieven.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3467620
Lizzy schreef: vr 26 jan 2024, 17:51 OK, bedankt voor het delen van jullie verhalen :-* !

Zo grappig, de afgelopen 2 dagen heb ik weer op barefootschoes gelopen en ik lig nu 's nachts weer in bed met tintelend warme voetjes (als in goed doorbloedde voetjes) terwijl ik de afgelopen maanden met sokken aan in bed heb gelegen! Serieus!

Ik zou voor het mooie ook wel 4 kg af mogen vallen. Scheelt allicht weer iets. Hormonen spelen hier ook wel een rol ben ik bang :-X
Ik mag wel een paar keer meer 4 kg kwijt ::)
Trouwens vandaag heb ik wel weer pijn/ongemak in mijn voet en dan ga ik op zoek.
Een spier op mijn scheenbeen , als ik die met folterbal bewerk voel ik dat in de enkel terug!
20240131_144203.jpg
20240131_144203.jpg (2.94 MiB) 374 keer bekeken
Wederom komt van hoger af . Is wel een lastige spier
Door Lizzy
#3467626
Kaio schreef: wo 31 jan 2024, 14:50 Ik mag wel een paar keer meer 4 kg kwijt ::)
Trouwens vandaag heb ik wel weer pijn/ongemak in mijn voet en dan ga ik op zoek.
Een spier op mijn scheenbeen , als ik die met folterbal bewerk voel ik dat in de enkel terug!
20240131_144203.jpg
Wederom komt van hoger af . Is wel een lastige spier
Je hebt anders een mooie slanke kuit!

Ik vind het wel een hele goede tip hoor en ik ga ook zo'n balletje kopen. Gaat goegelen op "folterbal" :biggrin2: . Ik heb ook een spier in mijn bovenbeen (achterkant, hamstring, zit een scheurtje in) die lullig doet en ik heb ook wel spieren in mijn kuit en scheenbeen die pijnlijk zijn.
Door rosmin
#3467627
Weet je welke balletjes heel fijn zijn Lizzy, de Franklin ballen, dan die groene, die zijn zacht, maar hard genoeg om je spieren /pezen te rollen. Erik Franklin heeft ook veel voetoefeningen , staan in het boekje happy feet. Op youtube staan ze misschien ook wel. Mij helpt het net als Kaio om mijn voeten/kuiten enigszins soepel te houden, en pijn draaglijk.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3468477
Lizzy schreef: wo 31 jan 2024, 17:37 Je hebt anders een mooie slanke kuit!

Ik vind het wel een hele goede tip hoor en ik ga ook zo'n balletje kopen. Gaat goegelen op "folterbal" :biggrin2: . Ik heb ook een spier in mijn bovenbeen (achterkant, hamstring, zit een scheurtje in) die lullig doet en ik heb ook wel spieren in mijn kuit en scheenbeen die pijnlijk zijn.
Oo vind je?
Nou ja conform lichaam denk ik zelf dan. Alles mag een beetje minder :biggrin2:
Ligt wel ontspannen.

Ik heb nog wat meer folter middelen, aangezien ik vaak stijve kuiten krijg ( sporten , wandelen )
Daar moet je dan met gewicht op gaan liggen. Ook die dubbele pinda's zijn super , beetje andere houdingen aannemen van kuiten, gegarandeerd auw! Masseren echt heel diep dan, moet je nog zelfs uitkijken hoe veel lichaamsgewicht je erop houdt.
Die grote rechte rollen zijn ook voor vanalles te gebruiken , rug , hamstring.
20240221_131247.jpg
20240221_131247.jpg (3.59 MiB) 269 keer bekeken
20240221_131524.jpg
20240221_131524.jpg (2.26 MiB) 269 keer bekeken
20240221_131422.jpg
20240221_131422.jpg (2.64 MiB) 269 keer bekeken
Door Lizzy
#3468745
Ik heb voor nu afscheid genomen van mijn barefootschoenen. Ik kan er geen 10 meter op lopen zonder echt onwel te worden van de pijn. Nu Kybun schoenen aangeschaft. Tering, wat een geld :-X . Op advies van mijn zus. En ik kan nu 40 minuten vrijwel pijnloos met Fritzi wandelen. Moet ik niet 's middags ook nog eens naar de super en de IKEA willen want dan ga ik 's middags ouderwets dood. Maar voor nu blij. Ook geen pijn in mijn rug op deze schoenen (moest de eerste dagen wel wennen en had een vermoeid gevoel in mijn rug maar dat is weg).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3468753
Lizzy schreef: di 27 feb 2024, 08:46 Ik heb voor nu afscheid genomen van mijn barefootschoenen. Ik kan er geen 10 meter op lopen zonder echt onwel te worden van de pijn. Nu Kybun schoenen aangeschaft. Tering, wat een geld :-X . Op advies van mijn zus. En ik kan nu 40 minuten vrijwel pijnloos met Fritzi wandelen. Moet ik niet 's middags ook nog eens naar de super en de IKEA willen want dan ga ik 's middags ouderwets dood. Maar voor nu blij. Ook geen pijn in mijn rug op deze schoenen (moest de eerste dagen wel wennen en had een vermoeid gevoel in mijn rug maar dat is weg).
Jeetje zeg dat is inderdaad niet grappig zulke prijzen :o
Maar ja, je moet wat..... :(
Pijnvrij lopen is het doel. Of dat nou met barefoot schoenen is of met andere. Hopelijk zet nu het herstel in! :-*
Door Lizzy
#3468762
Ja, nou 40 minuten wandelen is een beetje te positief. Op een goede dag 40 minuten en een slechte dag 30 minuten. Morgen ga ik naar het hielpijncentrum.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door