Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3431903
Ik heb weer rubber rijst laarzen besteld in Canada voor de winter :-X . Want al die barefootshoes houden het niet vol hier. Ik ben daar wel een beetje klaar mee ja. Maar goed, ik had dit zelfde gesodemieter ook met mijn Dubarry's. Het enige dat goed blijft gaan hier zijn rubber laarzen. En ik kan dus alleen op die barefootlaarzen lopen. Vivo heeft geen rubber laarzen voor volwassenen, helaas.
Door Siberienne
#3431904
Ik ben hier ook naar (wat betere) rubber laarzen aan het kijken maar die zijn allemaal zo mega zwaar. Dingen van 750 gram per laars.. dat vind ik echt niet meer lekker lopen. Wel krachttraining….
Door Lizzy
#3431905
Siberienne schreef: wo 01 sep 2021, 08:29 Ik ben hier ook naar (wat betere) rubber laarzen aan het kijken maar die zijn allemaal zo mega zwaar. Dingen van 750 gram per laars.. dat vind ik echt niet meer lekker lopen. Wel krachttraining….
Yup. En die zolen..... Man man.... Als ik er naar kijk word ik al misselijk! Daarom dus rijst-veld-laarzen :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3431906
Lizzy schreef: wo 01 sep 2021, 08:30 Yup. En die zolen..... Man man.... Als ik er naar kijk word ik al misselijk! Daarom dus rijst-veld-laarzen :-\
Zijn die helemaal zonder voetbed en hakverhoging Lizzy? Heb je misschien een linkje?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431908
pearlsofpassion schreef: di 31 aug 2021, 20:00 De Wildlings die beweren waterdicht te zijn, zouden dat naar het schijnt ook zijn. Maar dan wel als je de gleuf in de zool dichtmaakt met lijm. Je kan er speciale lijm voor kopen, ik ben de naam nu even kwijt.
Alleszinds, Wildling legt een waterdicht membraan in de stof van de gehele schoen, bij die waterdichte modellen. Nat gras zou dan echt moeten lukken, beken niet denk ik. :cool:

Ik zou ook de Freet proberen.. En anders de Vivo fulham ? Die heb je bij de kinderen in rubber, hebben ze die niet bij de volwassenen?
Zou ook wel weer typisch zijn ze.. Bundgaard laarzen bestaan ook maar tot maat 32.. :'( Die heb ik voor de kindjes en zijn de enige breed genoeg, zo goed als barefoot laarzen die ik vind. Ze hebben een halve mm verhoogde hak, verder gewoon plat, dun en flexibel..

Had jij geen waterdichte Zaqq's, Kaio ?
Fulham? Jij wandelt zeker niet regelmatig met honden ? :biggrin2: Haha grapje , maar ik heb die, voor de mooi, leuk , dat zijn geen wandelschoen, maar wel mooie normale schoenen.

Wat betreft de ZAQQ's , ja die zijn waterdicht zolang ze meegaan. ik heb exact hetzelfde probleem als Pike. Kan geen toeval meer zijn. En de klantenservice laat niks van zich horen. Dus ook wel klaar mee, tis niet dat die barefoot schoenen nou een zacht prijsje hebben of zo!
20210618_121747.jpg
20210618_121747.jpg (3.6 MiB) 1231 keer bekeken
en dit is nog erger
20210618_121812.jpg
20210618_121812.jpg (2.81 MiB) 1231 keer bekeken
20210618_121812.jpg
20210618_121812.jpg (2.81 MiB) 1231 keer bekeken
Leuke schoenen maar kunnen wederom niet tegen outdoor. Dat is gewoon bagger dat er geen een een echte fatsoenlijke outdoor schoen kan maken >:( En de prijzen voor de zogenaamde "outdoor"modellen ga ik het dan nog niet eens over hebben. :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431911
Nee, maar ik weet dat het merk mij om 1 of andere reden niet zo aansprak..

Ik had het over een rubberen fulham he. ;)
Bij de kindjes hebben ze die. Ik weet niet of het bij de volwassenen ook is. Vast niet dan.
Die rubberen zijn gewoon rubberen laarzen, denk ik. Maar dan barefoot. Of dat lijkt toch zo.. Geen eigen ervaring hoor.
Gebruikersavatar
Door pike
#3431912
Kaio schreef: wo 01 sep 2021, 08:47 Fulham? Jij wandelt zeker niet regelmatig met honden ? :biggrin2: Haha grapje , maar ik heb die, voor de mooi, leuk , dat zijn geen wandelschoen, maar wel mooie normale schoenen.

Wat betreft de ZAQQ's , ja die zijn waterdicht zolang ze meegaan. ik heb exact hetzelfde probleem als Pike. Kan geen toeval meer zijn. En de klantenservice laat niks van zich horen. Dus ook wel klaar mee, tis niet dat die barefoot schoenen nou een zacht prijsje hebben of zo!20210618_121747.jpg

en dit is nog erger
20210618_121812.jpg


20210618_121812.jpg

Leuke schoenen maar kunnen wederom niet tegen outdoor. Dat is gewoon bagger dat er geen een een echte fatsoenlijke outdoor schoen kan maken >:( En de prijzen voor de zogenaamde "outdoor"modellen ga ik het dan nog niet eens over hebben. :-X
Ja exact zo (de bovenste foto) ziet het bij mij ook uit. Het leer is nog wel heel bij mij maar dat is dat is een kwestie van tijd want dat volgt er vanzelf uit. Slechte zaak dat ze bij Zaqq niet gereageerd hebben. Maar ik krijg geeneens antwoord op twee simpele (in het Duits gestelde) vragen. Dus communicatie doen ze blijkbaar niet aan. Dat gescheurde leer heb ik nog niet, dat heb ik op die plaats bij de trackers. Maar daarvan waren als eerste de zolen door. Op dat moment waren ze nog steeds waterdicht.

Ik heb van Zaqq nog drie paar andere schoenen. Een stel instappers draag ik alleen in huis als sloffen ::) dus die hebben niks te lijden en blijven gewoon goed. Een ander paar gebruik ik alleen stads bij goed weer, die hebben ook niks te lijden (ik stad niet zo veel :biggrin2: ) en zijn dan ook nog steeds prima. Het andere paar was voor stads in de winter bedoeld maar draag ik nu ook af en toe in de bossen omdat de rest allemaal lek is. Die zijn van nubuck leer dus dat moet ik niet te vaak doen want dan kunnen die ook in de vuilnisbak.
Een barefoot schoen voor het echte, dagelijkse buitengebeuren moet volgens mij nog geboren worden. Een schoen om dagelijks buiten mee te werken ook. Voor even of af en toe zijn ze doorgaans namelijk wel geschikt maar niet om dagelijks, urenlang, het veld in te gaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#3431913
pearlsofpassion schreef: wo 01 sep 2021, 10:23 Nee, maar ik weet dat het merk mij om 1 of andere reden niet zo aansprak..

Ik had het over een rubberen fulham he. ;)
Bij de kindjes hebben ze die. Ik weet niet of het bij de volwassenen ook is. Vast niet dan.
Die rubberen zijn gewoon rubberen laarzen, denk ik. Maar dan barefoot. Of dat lijkt toch zo.. Geen eigen ervaring hoor.
Nee die rubber laarsjes zijn er alleen in kindermaten. Men gaat er duidelijk van uit dat volwassenen niet meer door de plassen lopen ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431914
pearlsofpassion schreef:Nee, maar ik weet dat het merk mij om 1 of andere reden niet zo aansprak..

Ik had het over een rubberen fulham he. ;)
Bij de kindjes hebben ze die. Ik weet niet of het bij de volwassenen ook is. Vast niet dan.
Die rubberen zijn gewoon rubberen laarzen, denk ik. Maar dan barefoot. Of dat lijkt toch zo.. Geen eigen ervaring hoor.
oja nu zie ik het (daar kijk ik nooit he op die afdeling ;) ) maar die hebben ook zolen met meer grip. De dames versie ervan is gewoon om mooi te wezen. Leuke alledaagse stadsschoen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3431915
Of misschien zijn ze wel geschikt maar gaan ze gewoon niet heel lang mee?
Had je vroeger dan wel conventionele schoenen die dat konden? En geen rubberen laarzen dan maar echte schoenen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431916
pike schreef: wo 01 sep 2021, 10:26 Ja exact zo (de bovenste foto) ziet het bij mij ook uit. Het leer is nog wel heel bij mij maar dat is dat is een kwestie van tijd want dat volgt er vanzelf uit. Slechte zaak dat ze bij Zaqq niet gereageerd hebben. Maar ik krijg geeneens antwoord op twee simpele (in het Duits gestelde) vragen. Dus communicatie doen ze blijkbaar niet aan. Dat gescheurde leer heb ik nog niet, dat heb ik op die plaats bij de trackers. Maar daarvan waren als eerste de zolen door. Op dat moment waren ze nog steeds waterdicht.

Ik heb van Zaqq nog drie paar andere schoenen. Een stel instappers draag ik alleen in huis als sloffen ::) dus die hebben niks te lijden en blijven gewoon goed. Een ander paar gebruik ik alleen stads bij goed weer, die hebben ook niks te lijden (ik stad niet zo veel :biggrin2: ) en zijn dan ook nog steeds prima. Het andere paar was voor stads in de winter bedoeld maar draag ik nu ook af en toe in de bossen omdat de rest allemaal lek is. Die zijn van nubuck leer dus dat moet ik niet te vaak doen want dan kunnen die ook in de vuilnisbak.
Een barefoot schoen voor het echte, dagelijkse buitengebeuren moet volgens mij nog geboren worden. Een schoen om dagelijks buiten mee te werken ook. Voor even of af en toe zijn ze doorgaans namelijk wel geschikt maar niet om dagelijks, urenlang, het veld in te gaan.
Ja precies, al die schoenen lijken voor dat half uurtje per dag wandelen gebruik (ok dat is ook weer net overdreven :biggrin2: ), liefst op niet te moeilijk terrein ::)

Ik vind van Vivo die forest wel een heel leuke (en ahum dure) schoen. Maar op een of andere manier vinden ze het heel normaal om die niet waterdicht te maken want zou niet nodig zijn? :???: :???: :???: Volgens mij vergeten ze met hondenbezitters te praten ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3431918
pearlsofpassion schreef: wo 01 sep 2021, 10:34 Of misschien zijn ze wel geschikt maar gaan ze gewoon niet heel lang mee?
Had je vroeger dan wel conventionele schoenen die dat konden? En geen rubberen laarzen dan maar echte schoenen?
half jaartje vind ik toch echt te gortig voor zulke prijzige schoenen.
Dan gaan de normale wandelschoenen van dezelfde prijscategorie (meindl, salomon, lowa) toch echt veel langer mee. meestal toch tegen de 2 jaar....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door