Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3292979
Lizzy schreef:Ik reageer trouwens op reacties die onder dit artikel worden gegeven: http://www.bndestem.nl/brabant/boswacht ... ~aeaa72c7/. Echt, mijn nekhaar gaat daar ook nogal van overend :-X :-X :-X :-X :-X
Och, wees gerust, dat zijn gelukkig niet de mensen die over zulke dingen beslissen.

Die reactie's moet je eigenlijk alleen lezen als je een te lage bloeddruk hebt of zo naar je kickbokstraining moet ofzo. Herinner je je alle reactie's op de gezonken vluchtelingenbootjes nog? Er bestaan gewoon veel eikels.
#3292980
Bij een overtreding kan hij een boete van 99 euro opleggen. ,,Dat is veel geld. Ik vind het niet leuk om boetes uit te schrijven. Soms doe ik het toch. Ook om een statement te stellen.
Uit het nieuwsbericht.

De boswachtersmentaliteit is dan toch te lief. Is te begrijpen, een boswachter is geen politieagent maar wordt steeds meer die kant op gedwongen. Toch is dit het enige dat werkt. Gewoon elke keer boetes uitschrijven, desnoods de politie (in burger) hiervoor inzetten. Elke dag patrouilleren. Volgende dag weer de hond los waar het niet mag? Prima, weer een boete. Tot ze het leren. Goed voor de schatkist en dat asociale gedrag zal afnemen. Kappen met die tolerantie.
Door Martine-Tom
#3292984
kakocavi schreef:Uit het nieuwsbericht.

De boswachtersmentaliteit is dan toch te lief. Is te begrijpen, een boswachter is geen politieagent maar wordt steeds meer die kant op gedwongen. Toch is dit het enige dat werkt. Gewoon elke keer boetes uitschrijven, desnoods de politie (in burger) hiervoor inzetten. Elke dag patrouilleren. Volgende dag weer de hond los waar het niet mag? Prima, weer een boete. Tot ze het leren. Goed voor de schatkist en dat asociale gedrag zal afnemen. Kappen met die tolerantie.
Er is al amper politie genoeg voor de taken die ze nu hebben laat staan dat er zomaar wat mannetjes gemist kunnen worden om het bos in te sturen...
#3292985
Martine-Tom schreef:Er is al amper politie genoeg voor de taken die ze nu hebben laat staan dat er zomaar wat mannetjes gemist kunnen worden om het bos in te sturen...
Nee, dat heeft er niks mee te maken, het gaat om een zero tolerance beleid; niet meer waarschuwen of vragen aan te lijnen, gewoon meteen beboeten.
Door Martine-Tom
#3292986
eelke schreef:Nee, dat heeft er niks mee te maken, het gaat om een zero tolerance beleid; niet meer waarschuwen of vragen aan te lijnen, gewoon meteen beboeten.
Ik haakte in op het "des noods politie in burger in zetten en elke dat patrouilleren".

Verder denk ik dat er niks gaat werken, net zoals katten los buiten horen te lopen vinden mensen ook dat honden los in het bos horen. Tegenwoordig gewoon teveen 1-hersencellige eigenaren die het allemaal wel best vinden en een konijntje meer of minder merk je toch niet dus wat geeft het. :-X
#3292989
Martine-Tom schreef:Er is al amper politie genoeg voor de taken die ze nu hebben laat staan dat er zomaar wat mannetjes gemist kunnen worden om het bos in te sturen...
Er is meer dan zat capaciteit, het wordt alleen besteed aan de verkeerde dingen. Buiten dat kun je hier denk ik ook BOA's voor inzetten.
#3292990
Martine-Tom schreef:Ik haakte in op het "des noods politie in burger in zetten en elke dat patrouilleren".

Verder denk ik dat er niks gaat werken, net zoals katten los buiten horen te lopen vinden mensen ook dat honden los in het bos horen. Tegenwoordig gewoon teveen 1-hersencellige eigenaren die het allemaal wel best vinden en een konijntje meer of minder merk je toch niet dus wat geeft het. :-X
Als je die randdebielen gewoon elke dag 99 euro ervoor laat aftikken houdt het echt wel op hoor. Gewoon handhaven.
Door Martine-Tom
#3292992
kakocavi schreef:Als je die randdebielen gewoon elke dag 99 euro ervoor laat aftikken houdt het echt wel op hoor. Gewoon handhaven.
Ja daar is NL erg goed in, in handhaven. Ik snap je idee maar ain't gonna happen.
#3292997
Martine-Tom schreef:Ja daar is NL erg goed in, in handhaven. Ik snap je idee maar ain't gonna happen.
Dat weet ik. De politie heeft het veel te druk met mensen voor het leven erbij naaien op festivals omdat ze een pilletje bij zich hebben, met in de berm liggen om je drie kilometer te hard vast te leggen, met de zinloze strijd tegen wietkwekerijen enzovoorts. Dan heb je geen tijd voor het aanpakken van echte problemen, ook al verdien je er nota bene geld aan. Kwestie van prioriteiten. Kwestie van politiek.
Door Martine-Tom
#3292998
kakocavi schreef:Dat weet ik. De politie heeft het veel te druk met mensen voor het leven erbij naaien op festivals omdat ze een pilletje bij zich hebben, met in de berm liggen om je drie kilometer te hard vast te leggen, met de zinloze strijd tegen wietkwekerijen enzovoorts. Dan heb je geen tijd voor het aanpakken van echte problemen, ook al verdien je er nota bene geld aan. Kwestie van prioriteiten. Kwestie van politiek.
Yep, exact dat dus.
#3293001
Ik ben het er mee eens dat honden niet los horen te lopen waar dat niet mag. En als het wel mag, maar je hebt een hond die jaagt, dan ook maar beter van niet.
Maar ik begrijp niet zo goed wat het probleem is van een hond die een keer iets vangt wat hij/zij toevallig tegenkomt. Onze honden vangen hier in de tuin muizen, mollen, vogels en insecten. En ook aan de korte lijn is het wel eens raak. Ik kan daar echt niet wakker van liggen.

En als je carnivoren als huisdier houdt (en ook dienovereenkomstig voert) en zelf geen veganist bent, vind ik ook niet dat je heel veel recht van spreken hebt.....

Maar met het oorspronkelijke topic ´loslopende honden in natuurgebieden´, ja, daar ben ik het mee eens.
Door Martine-Tom
#3293002
Spikkelneus schreef:Ik ben het er mee eens dat honden niet los horen te lopen waar dat niet mag. En als het wel mag, maar je hebt een hond die jaagt, dan ook maar beter van niet.
Maar ik begrijp niet zo goed wat het probleem is van een hond die een keer iets vangt wat hij/zij toevallig tegenkomt. Onze honden vangen hier in de tuin muizen, mollen, vogels en insecten. En ook aan de korte lijn is het wel eens raak. Ik kan daar echt niet wakker van liggen.

En als je carnivoren als huisdier houdt (en ook dienovereenkomstig voert) en zelf geen veganist bent, vind ik ook niet dat je heel veel recht van spreken hebt.....

Maar met het oorspronkelijke topic ´loslopende honden in natuurgebieden´, ja, daar ben ik het mee eens.
Ja want een koe die voor vlees gehouden word of een konijn wat zijn ding doet en bruut vermoord word is natuurlijk exact hetzelfde ::)
Misschien heeft dat konijn wel jongen liggen ergens, zelfde geld voor muizen en mollen.
Er is genoeg speelgoed, genoeg afleiding voor honden, het vermoorden van andere levende wezens hoort daar voor mij niet bij.
#3293004
Martine-Tom schreef: Ja want een koe die voor vlees gehouden word of een konijn wat zijn ding doet en bruut vermoord word is natuurlijk exact hetzelfde ::)
Misschien heeft dat konijn wel jongen liggen ergens, zelfde geld voor muizen en mollen.
Er is genoeg speelgoed, genoeg afleiding voor honden, het vermoorden van andere levende wezens hoort daar voor mij niet bij.
Ik denk dat de roofvogels, vossen e.d. daar ook geen rekening mee houden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door