Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3285321
Eef+doggies schreef: Hoe zijn ze nou op 10 gekomen?
In mijn verslagje van dde bevalling schrijf ik dat er uiteindelijk 8 pupjes waren ( 1 afwijkend klein en daardoor dood, 1 dood door de opgelopen vertraging en eentje gemummificeerd).
En ja 8 of 10... in een mini hondje met en taille van 8 cm vind ik niet zo raar dat daar een foutje is gemaakt. En die gemummificeerde pup was al langer dood, dus wie weet zijn die andere 2 ook gestorven- maar door het lichaam zelf al geresorbeerd/opgeruimd- kan allemaal ;)
dinky89 schreef:maar vooraf hoopte je ergens al dat het er geen 10 zouden zijn..
Klopt. Nu kan Foxy alles goed zelf handelen, ze heeft meer dan voldoende melk en ze kan het psychisch ook goed aan... je zag toen er 2 pups tegelijk geboren werden dat ze dat even zwaar vond (aandacht verdelen).... dus nee hoor 5 is prima !
Kijk 10 pups brengt hele andere zorgen met zich mee ! Is er genoeg melk, moet je gaan flessen, krijgen ze geen diaree of verstopping vd pupmelk etc etc....
Door miik
#3285322
Jantina schreef:Ik had ze op FB al gezien, bijzonder stel zo hoor, leuk om te volgen! Zou dan toch dat gebeurt zijn met het resorberen enz? Als ze er 10 gezien hadden?
Ik denk niet dat dit door het naaktgen komt. Fox geeft 1 haar gen door... dus de pups zijn niet dubbel naakt, dus niet lethaal.... Het kleine pupje dat dood geboren werd (al langer dood was) was ook een pupje met veel haar, dus ook hier zonder naakt gen... ik denk dat dit nu dus los van het naaktgen gebeurd is. Waarom wel ? Geen idee....
Aprilsnow schreef:Gefeliciteerd met je vijftal. Wat zijn ze klein.
Krijgen de nakerts het nu ook sneller koud dan de puff puppies? Moet je daar extra op letten als ze straks aan de wandel gaan.
Ja, ze waren zelfs kleiner dan mn kittens... noem ze ook steeds kittens :D vind het nog niet echt honden .....
Bij de naakte pups is vooral de eerste week cruciaal kwa warmte ! Ze kunnen zich dan nog niet zelf warm houden, en zodra ze bij de lamp weg zijn voel je dat de huid koud wordt ! Een collega dierenarts assistente/vriendin zei ook. "Ik zie heel veel chinezen pupjes doodgaan in het begin, doordat mensen gewoon ze niet warm houden." Dus ik heb nu de werpkist warmer dan bij mn border collies (eerste dagen 24-26 graden en nu 22-24). Maar zodra ze mobiel zijn, dus zelf gericht naar en van de warmte bron af kunnen kruipen kan de temperatuur lager. En zeker zodra de pups kunnen lopen-zijn ze net als andere pupjes. Want ze kunnen dan zelf een warm slaapplekje op zoeken. Alleen ik verwacht niet dat ze net als de border collie pups de kleden aan de kant gooien en op de koude vloer gaan liggen ;)

Ik kan heel makkelijk checken of de naakte pups het "goed" hebben. Je kunt gewoon de huid voelen... die moet gewoon warm aanvoelen !
Door Aprilsnow
#3285405
miik schreef:Ik denk niet dat dit door het naaktgen komt. Fox geeft 1 haar gen door... dus de pups zijn niet dubbel naakt, dus niet lethaal.... Het kleine pupje dat dood geboren werd (al langer dood was) was ook een pupje met veel haar, dus ook hier zonder naakt gen... ik denk dat dit nu dus los van het naaktgen gebeurd is. Waarom wel ? Geen idee....


Ja, ze waren zelfs kleiner dan mn kittens... noem ze ook steeds kittens :D vind het nog niet echt honden .....
Bij de naakte pups is vooral de eerste week cruciaal kwa warmte ! Ze kunnen zich dan nog niet zelf warm houden, en zodra ze bij de lamp weg zijn voel je dat de huid koud wordt ! Een collega dierenarts assistente/vriendin zei ook. "Ik zie heel veel chinezen pupjes doodgaan in het begin, doordat mensen gewoon ze niet warm houden." Dus ik heb nu de werpkist warmer dan bij mn border collies (eerste dagen 24-26 graden en nu 22-24). Maar zodra ze mobiel zijn, dus zelf gericht naar en van de warmte bron af kunnen kruipen kan de temperatuur lager. En zeker zodra de pups kunnen lopen-zijn ze net als andere pupjes. Want ze kunnen dan zelf een warm slaapplekje op zoeken. Alleen ik verwacht niet dat ze net als de border collie pups de kleden aan de kant gooien en op de koude vloer gaan liggen ;)

Ik kan heel makkelijk checken of de naakte pups het "goed" hebben. Je kunt gewoon de huid voelen... die moet gewoon warm aanvoelen !
Bedankt voor je antwoord. Weer wat geleerd :biggrin2:
Door miik
#3285445
Foxy doet het zo goed ! Kan echt niet anders zeggen ! Ze doet ook anders dan mn andere teefjes... Ze begraaft bv de pups voor ze de kist uit gaat... maar ben daar niet zo blij mee, want ze stampt ze ook nog even aan...
Dus ik had alle losse kleden weg gehaald... Nieuwe bodemplaat erin gemaakt, daar vetbed omheen en die in de kist....
Vanmiddag denk ik , wat hoor ik nou toch... probeert ze MIJN deken van de bank in de werpkist te trekken- echt dan lig ik in een deuk hoor ! Ze dacht waarschijnlijk, jij mijn deken, ik jouw deken haha..... :D

En de opvoeding is begonnen.... alle 5 op rij :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3285447
Haha orde moet er zijn ;D

Gefeliciteerd met je pupjes. Wat zijn ze klein zeg. Ze heeft toch wel een beetje gelijk dat ze haar kroost wil toedekken. Ik krijg al kippenvel als ik alleen maar die naakertjes kijk! Maar ja, aanstampen dat is wel een beetje griezelig :-X Maf beest. Op de laatste foto zien ze er al een stuk steviger en volgedronken uit!

Veel plezier de komende tijd, dat ze maar voorspoedig mogen groeien ;)
Door Eef+Stippels
#3285462
miik schreef: En ja 8 of 10... in een mini hondje met en taille van 8 cm vind ik niet zo raar dat daar een foutje is gemaakt. En die gemummificeerde pup was al langer dood, dus wie weet zijn die andere 2 ook gestorven- maar door het lichaam zelf al geresorbeerd/opgeruimd- kan allemaal ;)
Ok dus die 1e inschatting van 10 zegt niet alles.
Ik dacht, straks zitten er nog twee :(
Heb er geen verstand van.

Fijn dat het Foxy goed af gaat :-*
Mag Doortje er al bij? Of is het nog iets te vroeg voor haar hulp? :)
Door miik
#3286111
Doortje mag kijken, maar niet helpen :biggrin2: maar doortje blijft stug volhouden. Dus verwacht dat dat snel bij trekt. Als Foxy buiten is, dan ligt Doortje bij de pups ....

Ontbijt;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door