Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3285162
Jantina schreef:Waar ik nog even nieuwsgierig naar ben, hebben ze er ook nog iets over gezegd waardoor het niet geslaagd zou zijn? Of gewoon puur pech?
Wat ik je al vertelde over die kennis met de Grands, dat toen de teef leeg bleek te zijn die arts in ene zei dat de spermakwaliteit ook wel erg slecht was... lekkere dooddoener achteraf. Zoiets hopelijk niet bij jullie?
Het sperma was van uitmuntende kwaliteit. Dus nee, dat is het zeker niet geweest.

En verder? Joh, we kwamen gisteren binnen voor de echo "zet u teef maar op de tafel en met haar hoofd naar de muur". Vervolgens staan we daar zo 10 minuten te wachten in het donker. Vervolgens komt er een assistente een ligkussen brengen. Ik zeg "ehhh, moet ze op haar rug liggen, waarom is dat?". Nou, als ik dat niet wilde, dan maar staand. Vervolgens werd Frou geschoren. En stonden we daar nog minutenlang te wachten. Hanneke komt binnen en zegt "wanneer gedekt?". Dus ik zeg "hier geinsemineerd" waarop ze een blik in de PC werpt en zegt "oh ja, 26 dagen geleden". Nou, ze was er snel uit, Frou was leeg. Ze vraagt "sperma goed?", ja, sperma goed "progesteron goed?" ehh, nou ik neem aan van wel he, bij jullie bepaald. Nou, dan was het pech. En toen stonden we weer buiten.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3285166
Ohhhh wat balen zeg!
En dat is een flink understatement.
Je krijgt de kous op je kop ook nog eens met zo'n ontzettend koude reactie daar. Bah!!

Uithuilen. Frou verwennen en jezelf ook.
En misschien opnieuw beginnen.
Door Jantina
#3285170
Gatverdarrie! Zo wil je het ook niet afsluiten zeg. Nou als je volgende week ook maar lichte twijfel hebt: kom maar voor een echo he? Al zoeken we een half uur om er helemaal zeker van te zijn :-*
#3285172
Kim_S schreef:Sjemig :-\

Geen ieniemienie kansje dat ze het mis hebben? #wishfulthinking
Ja, die is er. Zeker als de echo op een hatseflatsmanier gegaan is. Maar voor nu moet je je daar niet op focussen, want dan wordt je helemaal gek. :-X
Door Lizzy
#3285174
Nee, ze heeft niks gemist. Hanneke is expert hierin. En toen Leo vroeg of er 1 verstopt kon zitten zei ze "ik doe dit al 15 jaar en dat is me nooit eerder gebeurt, dus nee, ik heb niks gemist. Er zijn geen pups, sorry".

En weet je, die dierenkliniek in Eersel weet ook dat je een paar duizend euro kwijt bent geweest om dat sperma hier te krijgen. Dan hebben we in Eersel €600 uitgegeven om progesteron te prikken en haar te laten insemineren. En twee vials pleite. En je eindigt met........... Niks. En nou weet ik, dat kan gebeuren. Maar dan is het best fijn als zo'n dierenarts even 3 minuten de tijd neemt om met je te evalueren wat er mis gegaan kan zijn en hoe je nu verder moet. Niets van dat alles.

Dus als je mij nu vraagt "moet je in Eersel wezen?" dan zou ik zeggen "ja, kun je doen" maar weglopen met deze tent doe ik niet hoor. Er zijn zoveel dingen niet vlekkeloos gegaan. Van A tot Z hoor. En dan vooral kleine dingetjes, kleine foutjes waardoor je in plaats van 1 uur 2,5 uur in Eersel zit te wachten op een progesteron uitslag. Omdat ze vergeten zijn op tijd het apparaat aan te zetten. En iedere keer een andere dierenarts die progesteron prikt en de dingen met je doorneemt en waarbij dan ook nog iedere dierenarts een eigen mening er op na houdt bij welk progesteron gehalte er geinsemineerd moet worden. Dus zegt dierenarts A op dag x dat ze bij 16 of 17 wil insemineren, zegt dierenarts B op dat X dat ze bij 15 wil insemineren. Dat is om helemaal knetter van te worden en dat geeft je ook gewoon geen geruststellend of warm gevoel.

Ik heb een kater. En Leo zegt net "als we hier nu aan tafel hadden gezeten met de wetenschap dat Frou 8 pups zou krijgen, hadden we dit gesprek over Eersel niet gehad". Maar echt, dat is niet waar. Ik vind ze gewoon slordig en voor een kliniek met deze naam verwacht ik net even wat meer.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3285177
Ik denk dat Leo wel gelijk heeft dat je dan nu dat gesprek niet had gehad omdat jij dan stuiterend door het huis zou gaan ipv met een dikke kater te zitten.

Maar dat doet niet af aan de slordigheid die je hebt ervaren en je gevoel over Eersel.
Als ik het zo lees dan is het inderdaad om gek van te worden. Je verwacht toch wel iets meer betrokkenheid ::)
#3285179
Dus in theorie zouden ze kunnen zeggen..oh ja, geinsemineerd door pietje, jah, die doet dat altijd op 17 terwijl ik het altijd op 15 doe en bij mij is het altijd bingo ::)

Die wisselende meningen boezemen geen vertrouwen in iig. Je mag/moet er vanuit kunnne gaan dat daar bekend is wat precies momoent surpreme is. Zoals het nu omschreven staat klinkt het als prijsschieten en dan wel met jouw hoop, toekomstplannen en centen.

En ja, als ze drachtig was geweest was dit gesprek er ook gekomen.
#3285182
Dat kan toch niet?! Ze moeten toch weten welke dag het beste is?! Ik zou er over in gesprek gaan. Helemaal omdat het jullie alledrie veel moeite en daarnaast veel geld heeft gekost. Je mag toch verwachten dat zij weten wat ze doen. Waar betaal je ze anders voor ::)
Niet voor hun betrokkenheid in ieder geval :-X
Door Jantina
#3285186
Ik vind dat toch vreemd, een team van artsen met hetzelfde doel moet toch met een optimaal protocol werken?
Wij hebben alleen ervaring met de paarden op dit gebied natuurlijk maar op Utrecht hebben wij altijd dezelfde artsen en zelfde procedure en zelfde korte lijntjes.
Ik snap je twijfel best. Ik had voor de gewone dekking van Nina hetzelfde gezeur in Sleeuwijk gehad met dan weer een kapot apparaat, dan weer niet gebelt worden enz, wat resulteerde in een te vroege dekking. Nou dan ben je je vertrouwen in die tent wel kwijt. Maar zit je voor een 2e ronde aan hun vast omdat je rietjes daar in opslag liggen?
#3285188
Ligt toch niet aan mij dan dat ik mijn bedenkingen heb van Eersel. Ik ben er twee jaar terug geweest met een geplande keizesnede van een corgi met 10 pups. Eerst zouden ze het teefje pas net voor de keizersnede onder narcose doen om de pups zo veel mogelijk te ontzien maar uiteindelijk duurde het allemaal lang, verliep het heel chaotisch en zijn 4 van de 10 pups gestorven na de keizesnede. De pups kwamen extreem moeilijk op gang en 4 dus niet voldoende. Ik vond het een grote puinzooi heel de procedure. Maar volgens hun lag het niet aan de narcose.
Nee geen schoonheidsprijs hoe het daar ging.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door irmaa
#3285197
Vind het maar raar daar. wat ik weet ( maar ja is weer een tijdje geleden). Dat je de eisprong probeert te vangen ( daarom moet je ook veel prikken dat zit op ongeveer 5. regeltje: ongeveer 2 dagen daarna het moment supreme. Kan best zijn dat 15 te laat of te vroeg was als je niet precies weet wanneer die eisprong is. Hangt af hoe snel dat progresteron stijgt. wij maakten grafieken ervan zodat je precies de eisprong kan vinden en of het progesteron inderdaad doostijgt! Maar goed is alweer lang geleden dus misschien volkomen achterhaalt. En het blijft altijd nog even zwemmen dat spul je je kan beter iets te vroeg dan te laat zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door