Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3409615
Laika schreef: zo 30 aug 2020, 17:24 Ik begrijp je goed. Zelf heb ik een complexe PTSS waar ik nu op 60 jarige leeftijd mee aan het werk ben met een traumatherapeut. Ik wou nu dat ik er eerder aan begonnen was maar het lef ontbrak.
:bigarmhug:
Ronald schreef:Ik ben op een gegeven moment met een psycholoog gaan praten naar aanleiding van mijn date met de cardioloog en een stukgelopen huwelijk. Tenminste, ik dacht dat dat het wel zo'n beetje was.
Gaandeweg ging er best wel een beerput open. Maar uiteindelijk heeft het me wel geholpen en heeft het me (mede) gebracht waar ik nu ben.
:bigarmhug:
pearlsofpassion schreef:Ik zou ook beter eens gaan... :-\
:bigarmhug:

Kennen jullie EFT? https://stichting-eft.nl/
Ik had op een gegeven moment last van shit die naar boven kwam, heb advies gevraagd in een auti-groep, stoute schoenen aangetrokken en een therapeut gebeld en ik kan nu zelf EFT toepassen als het nodig is.
Niet in plaats van echte therapie maar meer als ondersteuning voor als het even te erg is :-*
#3409617
- pien - schreef: di 01 sep 2020, 12:13 :bigarmhug:



:bigarmhug:



:bigarmhug:

Kennen jullie EFT? https://stichting-eft.nl/
Ik had op een gegeven moment last van shit die naar boven kwam, heb advies gevraagd in een auti-groep, stoute schoenen aangetrokken en een therapeut gebeld en ik kan nu zelf EFT toepassen als het nodig is.
Niet in plaats van echte therapie maar meer als ondersteuning voor als het even te erg is :-*
Ik ken EFT en ik klop regelmatig de scherpe kantjes weg. Het helpt mij bij mentale en fysieke klachten. Wat mij ook goed helpt is ACT.
#3410281
Laten zoals het is.... Het is er duidelijk nu nog niet de tijd voor het asn te passen :-*

(mijn profielfoto op WhatsApp is een foto van Ziggy. Aankomende december is het 3 jaar geleden dat wij afscheid moeten nemen van haar. Het voelt nog steeds niet goed om die foto te veranderen...)
#3410283
Siberienne schreef: za 19 sep 2020, 21:24 Ik heb een instagram account dat spot.shadow heet. En in de bio het heeft over twee broertjes. En ik had bedacht dat ik de naam aan ging passen en de bio info ook. En toen kon ik dat niet. Pfffffff.
Ik sluit me aan bij Zurca. Lekker zo laten. Van de week heb ik een back up van een back up gemaakt met foto's van Toetie. Ik dacht toen ook "je hebt nu 3 back-ups, misschien de foto's van je telefoon afhalen?". Ik kon het niet (en het malle is: ik kan nog steeds niet naar foto's van Frou Frou kijken. Zeker de foto's van haar laatste dagen moet ik echt mijn ogen dicht doen en snel voorbij scrollen :-X :'( . Dus in dat opzicht heb ik wel eens gedacht "misschien van je telefoon afhalen?". Maar nee dus).

Wie staat het in de weg? Niemand toch? :-*
#3410288
Inderdaad lekker zo laten dan..
Ik kan de profielfoto op WhatsApp ook niet veranderen.
Afgelopen april heb ik plots mijn paard in moeten laten slapen. Hij had koliek en er was echt niks meer aan te doen..
Ja.. ik had hem naar de kliniek kunnen brengen waar mijn dierenarts ook jaren heeft gewerkt. Maar ze zei dat ze daar hetzelfde zouden doen als zei net had gedaan en dat de kans 99% was dat ik hem daar dan zou moeten laten gaan.
Dit heb ik hem niet meer aangedaan.. ik had hem ook nog nooit zo gezien. Hij heeft al zoveel mee moeten maken.. hij keek me ook zo aan van ik kan niet meer.. hij ging zelfs niet meer staan, ook niet na alle pijnstillers die die gekregen had..

Ik heb het lang hier willen zetten, maar ook dat lukte me niet.
Nouja, kijk me nu gaan. Weer een stapje..
Het blijft een groot verdriet, nogsteeds.
Het moeilijkste vind ik wel dat je merkt dat andere mensen zoiets hebben van t is al bijna een half jaar geleden.. nou weten we het wel.

Deze foto's zeggen genoeg denk ik, achteraf ben ik daar ook heeeel blij mee
Bijlagen
20200920_154627.jpg
20200920_154627.jpg (601.3 KiB) 1540 keer bekeken
IMG_20200418_083719.jpg
IMG_20200418_083719.jpg (2.18 MiB) 1540 keer bekeken
#3410290
Ohw....... Die foto's hakken er wel in zeg :'( . Jeetje, dat is echt heel intens.... Ik vind het ontzettend moedig van je dat je het hier nu schrijft en deze foto's met ons deelt. Ze zijn echt wel prachtig, de foto's, maar jeetje, ook wel echt heel intens verdrietig :'( . Als ik je verhaal zo lees, dan voel ik heel sterk dat je de enige juiste beslissing hebt genomen maar oef, wat zal dat moeilijk voor je zijn geweest, om hem te laten gaan :-X :'( :-*

Dat van dat "nou weten we het wel" herken ik heel goed. Frou Frou (Toetie) is 9 maanden en 18 dagen geleden overleden. Ik praat er met niemand meer over, schrijf hooguit in dit topic nog wat. Ik heb van de afgelopen maanden geleerd dat je rouwen alleen doet.

Dikke :-* en :bigarmhug: voor jou voor het verlies van je prachtige paard.
#3410291
Prachtige foto’s Snowy, dank voor het delen, ook het delen van je verhaal.

Het is gewoon zo dubbel soms; niemand hier kent Spot of heeft hem gekend. En wij vliegen ook van soort of door, met alle nieuwe dingen. Shadow lijkt hem ook niet te missen.

En op mijn werk doen ze nogal veel met instagram, en dat volg ik dan weer en ik dacht laat ik mijn eigen naam dan maar gaan gebruiken, dan kan ik het ook wat breder in gaan zetten. En het koppelen aan mijn blog enzo.

Maar iets hield me tegen. Net of ik hem dan teveel weg snijdt ofzo. Dat met die foto’s op mijn telefoon heb ik ook. En ik wil nog een mooie foto aan de muur maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, om door al die foto’s van hem te gaan bladeren.

Het is gewoon zo dubbel; het leven hier is zonder Spot stukken makkelijker (die was bv ook heel fel op katten) maar bij vlagen hè, zou ik hem zoooooo graag nog even willen knuffelen. Spot was echt mijn knuffelbeer, hij was zo lief. Hij deed altijd dansjes als ik thuis kwam. En dan kwam die aan, oortjes in de nek, om helemaal in mij te kruipen. Was ook zo’n clown. Dat mis ik.

En wat tijd betreft; ieder heeft zijn eigen tempo in de rouw en dat is toch helemaal ok.
#3410292
Ik heb zo’n gekke laatste foto’s van Spot. Hij lijkt te lachen. Door zijn brede zwarte lippen leek hij heel vaak te lachen als hij hijgde. En dan denk ik elke keer; als ik die laat zien lijkt het net alsof we een vrolijke hond hebben laten gaan. Terwijl hij die laatste dagen echt beroerd en zielig was.
#3410293
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Voor iedereen hier.

Wat een indringende foto's van je paard!

En Siberienne, het is herkenbaar hoor en het heeft tijd nodig. Veel tijd.

Het is precies 14 dagen voordat Ziva vorig jaar ziek werd en plotseling overleed. Dat is zwaar. Ik merk inderdaad dat op een enkele vriendin na, niemand er meer over lijkt na te denken of er over te beginnen. Dat vind ik heel erg naar. En zelf erover beginnen doe ik ook niet, omdat het nu bijna een jaar geleden is dus het is wel een keer klaar ofzo. Ik krijg wel de vraag of ik al weer een nieuwe wil.

Ik heb een vriendin nu opdracht gegeven om een oorbel te maken die lijkt op wat ik ooit ben kwijt geraakt en waar een beetje as van Ziva in kan. Geen idee wat het gaat kosten maar het boeit me niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door