Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3411026
Zit me af te vragen waarom vandaag zo moeizaam gaat. Maar vorig jaar is van 4 op 5 okt Ziva ziek geworden. Ik dacht dat ik meer moeite zou hebben met haar sterfdag volgende week maar het is nu ook niet oke.
Ik wilde met 2 vriendinnen samen eten volgende week op haar sterfdag maar de ene heeft al aangegeven niet te komen, ze kampt met onverwerkte rouw van meerdere sterfgevallen en het is haar eerste weekend vrij sinds jaren. Nu voel ik me schuldig dat ik het heb voorgesteld. Dat had ik kunnen weten. :'( Ik ben soms ook zo'n onattente hork.
#3411033
Hmm... Unattente hork? Nee dus. Wat Dink89 ook zegt: de een heeft behoefte aan afleiding, de ander juist niet. En dat is voor iedereen verschillend, zelfs bij dezelfde persoon in verschillende situaties (of soms zelfs dezelfde situatie maar op een ander tijdstip). Over het algemeen zijn mensen, zeker bij emotionele zaken, moeilijk in te schatten, zelfs als je ze iets langer kent dan vandaag.

Trek het je dus niet aan een neem een knuffel :bigarmhug:
#3411036
Kaela schreef: zo 04 okt 2020, 15:09 Jou vriendin voelt zich veilig en vertrouwt met jou en durft aan te geven wat zij graag wil. Dat is juist een compliment aan jou!

En voor alle deze moeilijke momenten een dikke knuffel voor jou. Deze eerste keren zijn zo verrekte moeilijk en verdrietig :bigarmhug:
Dit is nou precies wat ik dacht. Sterkte ook van ons! Shadow geeft een kus - en vraagt of je mee buiten gaat spelen :-*

((dat laatste schreef ik omdat Ronald dat zei over verschillen: als ik verdrietig was kwam Spot troosten en knuffelen, Shadow kwam even kijken, pakte ergens een speeltje of sok vandaan en begon uit te dagen om te spelen. Twee broertjes, zo verschillend... ))
#3411046
sam28 schreef: zo 04 okt 2020, 13:06 Zit me af te vragen waarom vandaag zo moeizaam gaat. Maar vorig jaar is van 4 op 5 okt Ziva ziek geworden. Ik dacht dat ik meer moeite zou hebben met haar sterfdag volgende week maar het is nu ook niet oke.
Ik wilde met 2 vriendinnen samen eten volgende week op haar sterfdag maar de ene heeft al aangegeven niet te komen, ze kampt met onverwerkte rouw van meerdere sterfgevallen en het is haar eerste weekend vrij sinds jaren. Nu voel ik me schuldig dat ik het heb voorgesteld. Dat had ik kunnen weten. :'( Ik ben soms ook zo'n onattente hork.
Lieffie, relax :-* ! Waarom voel je je schuldig? Je kunt ook bedenken dat zij het misschien heeeeeeeeeerlijk had gevonden om samen een hapje te gaan eten, juist nu!! Is niet het geval: ook prima :-* ! Ik kan best wel veel woorden bedenken als ik denk aan Sam28. Onattente hork is er daar absoluut niet 1 van.
#3411055
Dankjullie wel. Ik kan daardoor het schuldgevoel een beetje loslaten. :'(
Jullie hebben gelijk dat het soms lastig in te schatten is en ook dat ze zich op haar gemak bij me voelt. Dat is andersom ook gelukkig. Ik heb lieve vrienden.
En ik wil graag naar buiten met Shadow.. Zeker als dat betekent dat mijn vakantie een verlenging krijgt en ik naar Noorwegen mag. ;)
En ook bij dieren merk ik verschil, zeker ook hoe Lea en Siepie anders met dingen omgaan, bijzonder om te zien.
Ik had voor zaterdag 2 vriendinnen uitgenodigd (liever allemaal die dichtbij mij staan maar helaas kan dat nu niet) en de ander komt wel. Dat is ook fijn.

Verder ben ik veel en snel aan het janken. Het blijft cirkeltjes draaien in mijn hoofd. Eigenlijk bevat ik het ook nog niet dat het een jaar geleden is. Bizar.
#3411057
sam28 schreef: zo 04 okt 2020, 20:23 Dankjullie wel. Ik kan daardoor het schuldgevoel een beetje loslaten. :'(
Jullie hebben gelijk dat het soms lastig in te schatten is en ook dat ze zich op haar gemak bij me voelt. Dat is andersom ook gelukkig. Ik heb lieve vrienden.
En ik wil graag naar buiten met Shadow.. Zeker als dat betekent dat mijn vakantie een verlenging krijgt en ik naar Noorwegen mag. ;)
En ook bij dieren merk ik verschil, zeker ook hoe Lea en Siepie anders met dingen omgaan, bijzonder om te zien.
Ik had voor zaterdag 2 vriendinnen uitgenodigd (liever allemaal die dichtbij mij staan maar helaas kan dat nu niet) en de ander komt wel. Dat is ook fijn.

Verder ben ik veel en snel aan het janken. Het blijft cirkeltjes draaien in mijn hoofd. Eigenlijk bevat ik het ook nog niet dat het een jaar geleden is. Bizar.
Ik had dat het eerste jaar nadat Janouk gestorven was ook. Ik kon die dag ook niet werken, heb vrij genomen, meneer was weg en ik heb een hele nacht en dag foto’s gekeken en gejankt, filmpje gemaakt van zijn leven met die foto’s. En dat heeft me echt geholpen met de verwerking.

Ik had die dag nogal abrupt vrij genomen het jaar ervoor en zij baalde enorm omdat ik een afspraak afzei op het laatste moment. Later heb ik dat uitgelegd en het jaar erna kreeg ik dus een lief berichtje op die dag van haar. Dat was wel mooi.

Maar zo zwaar als die eerste ‘verjaardag’ van de sterfdag (Hoe zeg ik dit beter?) is het nooit meer geworden.
#3411060
sam28 schreef: zo 04 okt 2020, 20:23 Dankjullie wel. Ik kan daardoor het schuldgevoel een beetje loslaten. :'(
Jullie hebben gelijk dat het soms lastig in te schatten is en ook dat ze zich op haar gemak bij me voelt. Dat is andersom ook gelukkig. Ik heb lieve vrienden.
En ik wil graag naar buiten met Shadow.. Zeker als dat betekent dat mijn vakantie een verlenging krijgt en ik naar Noorwegen mag. ;)
En ook bij dieren merk ik verschil, zeker ook hoe Lea en Siepie anders met dingen omgaan, bijzonder om te zien.
Ik had voor zaterdag 2 vriendinnen uitgenodigd (liever allemaal die dichtbij mij staan maar helaas kan dat nu niet) en de ander komt wel. Dat is ook fijn.

Verder ben ik veel en snel aan het janken. Het blijft cirkeltjes draaien in mijn hoofd. Eigenlijk bevat ik het ook nog niet dat het een jaar geleden is. Bizar.
Goed dat je vriendin tegen je durft te zeggen wat ze voelt en dat ze daarom niet wil afspreken. Ze kan gewoon eerlijk tegen je zijn en dat is het mooie aan een goede vriendschap. En de ander komt wel, dat is net zo mooi.

Die cirkeltjes herken ik, helemaal niet gek. Ik heb dat met het verdriet over mijn vader die 6 jaar geleden gestorven is en met het verdriet over George dat nog zo vers is, ook al is het haast 5 maanden geleden.

Je hebt met liefde losgelaten maar het verdriet laat jou nog niet los. Tijd, dat hebben we nodig. En erover praten met anderen die het begrijpen. :-* :-*
#3411342
Vandaag is Ziva een jaar overleden. Ik vind het heftig en merk dat ik nog in 1000 stukjes lig. Vandaag staat in het teken van mezelf afleiden, auto verkopen, schoonmaken, studeren, online vergaderen enzenz. En nu zit ik te wachten tot vriendin komt eten. Ze komt wel speciaal voor deze avond, dat is heel fijn. Ik heb 2 kaarsjes aan staan en dit is het zicht vanaf de eettafel. Vanaf de bank ander zicht en andere foto.
DSC_0295.JPG
DSC_0295.JPG (2.1 MiB) 1042 keer bekeken
Ik vind dit zo'n mooie foto. Het zegt alles over onze band en hoe lief ze was....
IMG_20170921_1547525.jpg
IMG_20170921_1547525.jpg (2.18 MiB) 1042 keer bekeken
:'( :'( :'( :'( :'( :'(
#3411343
sam28 schreef: za 10 okt 2020, 18:35 Vandaag is Ziva een jaar overleden. Ik vind het heftig en merk dat ik nog in 1000 stukjes lig. Vandaag staat in het teken van mezelf afleiden, auto verkopen, schoonmaken, studeren, online vergaderen enzenz. En nu zit ik te wachten tot vriendin komt eten. Ze komt wel speciaal voor deze avond, dat is heel fijn. Ik heb 2 kaarsjes aan staan en dit is het zicht vanaf de eettafel. Vanaf de bank ander zicht en andere foto.
DSC_0295.JPG

Ik vind dit zo'n mooie foto. Het zegt alles over onze band en hoe lief ze was....
IMG_20170921_1547525.jpg :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Sam, een hele dikke knuffel hier vanuit het verre noorden.
#3411364
Ahhh, wat een prachtig herdenkingsplekje voor Ziva :'( :-* . En ja, dit is een vreselijke k*t-dag (ik zie nu al als een giga torenflat op tegen 2 december dus ik snap het echt) :-X . Ontzettend fijn dat je vriendin komt. En jij een hele hele hele dikke virtuele knuffel!

:bigarmhug:

Prachtige foto inderdaad :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door