Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3391963
sam28 schreef: di 24 dec 2019, 13:44 Wat een lieve reacties weer. Ik schaam me dan wat om hier weer te komen kijken omdat ik me wat heb laten gaan gister. :-[ :-X Die reacties stellen me gerust.

Ik blijf je aanbod zo onwijs lief vinden Hanny, ik vind het heel jammer dat je woont waar je woont. :-*
Uhm? Ja? Er was me niks bijzonders opgevallen in je post. ik las gewoon iemand die terecht even flink verdrietig was. Afgelopen week hebben meerdere mensen bij me uitgehuild, ook omdat ze opzien tegen de feestdagen na een verlies. Ik luisterde gisteren naar een muziekstuk en ineens stroomden de tranen over mijn wangen. Volgens mij hoort naar binnen keren en even stilstaan bij verdriet ook bij deze tijd van het jaar. En dan komt de zonnewende en wordt het weer lichter.

Het muziekstuk staat trouwens hier, heet Solitude en een eerbetoon van de violist aan zijn leermeester, ik vind het zo mooi en ontroerend. Misschien ook omdat we allemaal wel eens eenzaam zijn en het even niet zien zitten, maar vaak komt er toch wel weer iets moois op ons pad.

#3391964
Sterkte Sam :bigarmhug: :bigarmhug:

En wat een lief aanbod Hanny :-*

De feestdagen zijn best moeilijk zonder familie. Dat lijkt nooit over te gaan :-X
Maar gelukkig is het over een paar dagen alweer januari en worden de dagen ook weer langer.

Ik mis Yindra verschrikkelijk :'(
Ze zat nog zo vol leven toen we haar moesten laten gaan.
#3391993
Lieve Sam, ik wou dat ik er kon zijn voor je.... Maar ik stik zelf bijna in mijn eigen verdriet (en ben daarnaast nog eens ordinair grieperig en hoop voor morgen beter te zijn, kerst bij mams). Ik wens je heel veel sterkte lieverd want dit is gewoon kut, zo'n kerst :'(

Hanny, wat ben je lief :-* . Gefeliciteerd met je puppies :-* ! Leven en dood is dicht bij elkaar. Heb je foto's van je pups ? :angel2:

Wij proberen hier een beetje door de dagen heen te bikkelen :-X . Ik heb een nieuw hoekje gemaakt voor Frou Frou (met nep kaarsjes, lekker kitsch... maar dat leek me in die houten kratjes wel veiliger dan echte kaarsjes).
IMG_20191223_142344[1].jpg
IMG_20191223_142344[1].jpg (3.32 MiB) 1558 keer bekeken
Dus daar ga ik dan een paar keer per dag bij zitten en geef een aai over de urn. Dit is echt niet te taaien :-X . Ik heb gisteren het boek "dan neem je toch gewoon een nieuwe" gelezen. Mooi boek. Herkenbaar ook. Ik moet zeggen, Frou Frou is de vijfde hond waar wij afscheid van hebben moeten nemen en dit verdriet slaat wel alles.... Ik denk toch dat de onacceptabele leeftijd waarop Frou is gestorven daar wel de hoofdreden van is. Dat, samen met de snelheid waarmee alles gegaan is. En nog steeds het ongeloof, mijn lieve mooie Frou, zo gezond als een vis en dan ineens dood aan kanker :-X :'( . En door het verdriet en de rollercoaster waar we in hebben gezeten grijpen de twijfels me regelmatig bij de strot. Hebben we het allemaal weg goed gedaan? Gisterenavond kwam ik tot het besef dat ik ook dingen ben vergeten door alle verdriet en door de rollercoaster. Dingen dat Frou Frou al een dikke week antibraakmiddelen kreeg geïnjecteerd (eerst Emeprid en daarna Cerenia) en ze zelfs door de antibraakmiddelen heen braakte. Zondag was ze zo ziek en had ze aanvallen van misselijkheid waarbij het leek alsof je een waterkraan had open gezet, straaltjes kwijl liepen eruit :'( :'( :'( . Maar het doet zo'n pijn dat ik me 1000 keer per dag afvraag "hadden we niet dit?" of "hadden we niet dat?" (en dan vliegt alles voorbij, ook de twijfel om geen chemo meer te proberen - ik weet verstandelijk wel dat we geen chemo wilde, omdat dit nergens toe zou gaan leiden/lijden).

Het hoort erbij, zeggen ze, bij het rouwproces..... Maar als je me dus vraagt "hoe gaat het?" zeg ik "nou, ontzettend kut". Ik sta met Frou op, ik ga met Frou naar bed, ik word 10 keer per nacht wakker en denk aan Frou, ik denk de hele dag door aan Frou en huil mijn ogen uit mijn hoofd :'( . Frou Frou was zo lief, zo grappig, zo'n pretletter, zo'n vrolijk lekker ding dat het gemis als een zware donkere deken in huis hangt. Zelfs Fritzi vindt me niet leuk meer :-\ . Ze ging gisterenavond serieus in de bench liggen, een heel eind van me vandaan, terwijl ze 's avonds altijd op haar kussen ligt, onderaan mijn voeten :'(

God, wat mis ik mijn kleine lieve stoute gekke malle mooie schattige smurf :'( :'( :'( . Ze was me zo lief :'( :'( :'(
#3391994
Lizzy schreef:Lieve Sam, ik wou dat ik er kon zijn voor je.... Maar ik stik zelf bijna in mijn eigen verdriet (en ben daarnaast nog eens ordinair grieperig
Right back atcha... Echt hoor. Ik moet ook zoveel aan jou en jullie denken. Het is niet te verteren.
Je hebt een prachtig hoekje voor Frou, ik zit ook nog elke dag even bij Ziva. :'(

Herken zo alles wat je schrijft, de vertwijfeling, de snelheid, het schuldgevoel, het ongeloof, het had ik niet beter dit of dat...

En ik weet zeker dat Fritzi je nog steeds fantastisch vind maar Fritzi voelt jouw verdriet en misschien was dat even teveel gisteravond...

Grote knuffel!!!!!!!
#3391998
Inmiddels is het alweer 2 jaar geleden dat wij afscheid moesten nemen van onze lieve 'Kiki'. Echt nog bijna dagelijks dat we het over haar en Tous hebben. Het verdriet, het gemis dat is er nog altijd. Minder heftig en pijnlijk als eerst maar het is er nog altijd.

Zo herinner ik mij haar het liefst, vrij... rennen, hard en nog harder... vrij als een vogel...
20160702_200058-01.jpeg
20160702_200058-01.jpeg (692.26 KiB) 1527 keer bekeken
Sam, Lizzy en iedereen die het deze dagen moeilijk hebben: :-* :bigarmhug: :bigarmhug:
#3391999
Sterkte voor iedereen voor wie deze dagen even teveel zijn.
Ik voel jullie pijn. Het is gewoon niet te bevatten hoe veel pijn het doet als je allesje uit je leven gerukt wordt. Hier al meer dan 8 jaar geleden. Ik kan nog steeds niet over zijn laatste paar dagen praten zonder te huilen. Het gemis blijft, maar het hele heftige verdriet gaat gelukkig weg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door