Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3280487
hier 2 gecastreerde reuen, en die zijn niet gecastreerd omdat ze t uit hun ogen hadden lopen!
Maar echt he...denk je nou dat als ze gecastreerd zijn dat ze niet weten waar abraham de mosterd haalt?!
Als ik een loopse teef tegenkom weten ze wel hoe t moet hoor, hun ballen zijn er niet meer maar hun reukorgaan en hersenen werken nog wel
Door Lil
#3280525
me and my boys schreef:hier 2 gecastreerde reuen, en die zijn niet gecastreerd omdat ze t uit hun ogen hadden lopen!
Maar echt he...denk je nou dat als ze gecastreerd zijn dat ze niet weten waar abraham de mosterd haalt?!
Als ik een loopse teef tegenkom weten ze wel hoe t moet hoor, hun ballen zijn er niet meer maar hun reukorgaan en hersenen werken nog wel
Boris was toen hij niet gecastreerd was zeer gemakkelijk en toen hij al 6 jaar gecastreerd was, ging ik in een asiel een hond bekijken en binnen 3 sec zat meneer gekoppeld.... nooit eerder gedekt, taalde niet naar loopse teven maar ja ehhhh eentje op haar hoogtepunt onder zijn neus zetten dat wist hij wel. Hoppa en het zat vast...


Maar mbt agressie; hij was zeer sociaal zowel met als zonder ballen. Zonder ballen waren er reuen die hem wilden verkrachten en toen ging hij na castratie dus wel lelijk doen tegen opdringerige reuen (geef hem eens ongelijk!) Anders was het wel zo dat vreemde reuen niet meer met hem wilden knokken na de castratie. Maar of dat willen fietsen een beter alternatief was als die enkele blaaskaak die we tegen kwamen...
Door Jantina
#3284433
En ja hoor, op AD valt weer een incident te lezen. Al meerdere waarschuwingen na incidenten geweest maar helaas is er toch een hondje verscheurd. En er valt ook nog te lezen dat de politie inzet op herplaatsing van de honden. Knettergek, ik kan er gewoon niet bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3284438
Jantina schreef:En ja hoor, op AD valt weer een incident te lezen. Al meerdere waarschuwingen na incidenten geweest maar helaas is er toch een hondje verscheurd. En er valt ook nog te lezen dat de politie inzet op herplaatsing van de honden. Knettergek, ik kan er gewoon niet bij.

Ik las het net. Wat een drama voor die mensen :'(
Door Kuikuhnek
#3284440
Er staat, mits de honden psychisch goed uit de test komen.
Is dat niet het geval dan is het einde oefening voor de honden.
De politie beslist niet over het laten inslapen van de honden dat doet een officier van justitie. Indien de honden goed uit de test komen en de officier beslist geen spuitje, dan wil de politie ze dus herplaatsen. Weg van deze eigenaren die er kennelijk niet goed mee om kunnen gaan.

Ik lees dat de eigenaar aangehouden is. We lezen dus niet het hele verhaal of het staat er niet goed. Je kan niet worden aangehouden voor alleen een bijtincident, tenzij je een hond ophitst.
Verder staat er dat de dame van het doodgebeten hondje aangifte gedaan heeft. Ook dit kan niet bij een bijtincident. Ik gok dus dat er meer gebeurd is of het AD heeft de feiten niet op een rijtje.

In dit geval wil de politie dus niks liever dan de honden weg hebben bij de eigenaar om herhaling te voorkomen.

Edit: die vele waarschuwingen moet je soms met een korreltje zout nemen. Vaak zijn dat de verhalen die men van elkaar hoort maar niemand weet nu precies hoe of wat. En helaas is het zo dat er nog te weinig melding gedaan wordt bij de politie.
De eerste melding is een waarschuwing en uitleg over de gevolgen van een volgend incident. De tweede is een muilkorfgebod, de derde is dus inbeslagname en wat daar uit voortvloeit. De politie is hier dus voortvarend geweest door de honden na een tweede incident al inbeslagname te nemen. Helaas is de wet zo geregeld.
Laatst gewijzigd door Kuikuhnek op ma 20 feb 2017, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3284459
Vreselijk hoor, zal je maar gebeuren. :-X

Het staaltje journalistiek verder, euh hij zou vast goede boeken kunnen schrijven want er wordt heel veel gebruik gemaakt in het stuk om het sentiment te beinvloeden. Van het schattige ethousiaste hondje van 2 bejaarde die iedereen graag kent, met zielige familie en kleinkinderen die de chinees vandaag niet lekker vinden, tot de agressieve bloeddorstige honden met een baas die dus aangehouden werd.
Als je het mij vraag, too much.
Neemt niet weg dat het wederom een ernstig drama is, maar hoeveel er klopt van de rest van het artikel?
Door Lil
#3284463
Ik kreeg het artikel op mijn telefoon binnen en die vrouw van het verscheurde hondje was in het been gebeten. Dat verklaart een inbeslagname. Verder ben ik het met de stemmingmakerij wel eens.
Door eelke
#3284476
Hmmmm dan kan ik hier nu ook wel kwijt wat ik vanmorgen op een asiel-site las;

Junior is een Amerikaanse staffordshire, een reu geboren op 3-03-2014. Junior is een super lieve en vrolijke hond die alleen in een rustig huis geplaatst moet worden. Hij kan niet bij andere honden, katten en kleine kinderen. Wanneer hij in gezelschap van volwassen mensen is, is Junior ook lekker rustig. Junior is op een leeftijd dat hij zijn baasje uittest en heeft in het verleden durven te happen, maar nog nooit gebeten. Maar hij is wel erg goed te corrigeren en heeft dan ook een heel consequent baasje nodig die hem dan ook hiermee wilt helpen. Met een consequent baasje is Junior een super leuke hond. Wij hebben bij ons in de opvang geen problemen met Junior. Bij ons is hij erg lief, aanhankelijk en luistert ook goed. Junior zit vol energie en heeft dan ook veel beweging nodig. Hij is erg speels en vindt het ook heerlijk om flinke wandelingen te maken. Junior is erg sportief en kan dan ook goed klimmen en hoog springen. Hij kan makkelijk over een hoge schutting heen, dus daar moet men wel even mee opletten.

Even een beetje opletten he, hij kan niet bij andere honden, katten en kinderen, springt over een hoge schutting, maar ach, hij is lief en aanhankelijk, dus wat geeft het, gewoon een beetje opletten ::)

Ik snap het echt niet.
Door Lil
#3284477
eelke schreef:Hmmmm dan kan ik hier nu ook wel kwijt wat ik vanmorgen op een asiel-site las;

Junior is een Amerikaanse staffordshire, een reu geboren op 3-03-2014. Junior is een super lieve en vrolijke hond die alleen in een rustig huis geplaatst moet worden. Hij kan niet bij andere honden, katten en kleine kinderen. Wanneer hij in gezelschap van volwassen mensen is, is Junior ook lekker rustig. Junior is op een leeftijd dat hij zijn baasje uittest en heeft in het verleden durven te happen, maar nog nooit gebeten. Maar hij is wel erg goed te corrigeren en heeft dan ook een heel consequent baasje nodig die hem dan ook hiermee wilt helpen. Met een consequent baasje is Junior een super leuke hond. Wij hebben bij ons in de opvang geen problemen met Junior. Bij ons is hij erg lief, aanhankelijk en luistert ook goed. Junior zit vol energie en heeft dan ook veel beweging nodig. Hij is erg speels en vindt het ook heerlijk om flinke wandelingen te maken. Junior is erg sportief en kan dan ook goed klimmen en hoog springen. Hij kan makkelijk over een hoge schutting heen, dus daar moet men wel even mee opletten.

Even een beetje opletten he, hij kan niet bij andere honden, katten en kinderen, springt over een hoge schutting, maar ach, hij is lief en aanhankelijk, dus wat geeft het, gewoon een beetje opletten ::)

Ik snap het echt niet.
Wat een enge tikkende tijdbom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door