Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3268578
Ik was erg blij dat er iemand was die mee naar het crematorium reed.
Hoe "stoer" ik ook was, en galgenhumor helpt echt, wegrijden bij het crematorium zonder je hond en niet de eerste beste boom vol te koppen is volgens mij onmogelijk.

Brancard is handig. Bij dat telefoontje piept iedereen. Dierenartspraktijk snapt alles. Het is ruk. Punt. :-*
Door Martine-Tom
#3268581
-Saskia- schreef:Ik was erg blij dat er iemand was die mee naar het crematorium reed.
Hoe "stoer" ik ook was, en galgenhumor helpt echt, wegrijden bij het crematorium zonder je hond en niet de eerste beste boom vol te koppen is volgens mij onmogelijk.

Brancard is handig. Bij dat telefoontje piept iedereen. Dierenartspraktijk snapt alles. Het is ruk. Punt. :-*
Ik was noodgedwongen alleen de allereerste keer dat ik een hond weg moest brengen. Crematorium zat ook achteraf aan een smalle dijk met bomen. Ik reed nog "vol goede moed" weg maar heb mn auto halfverwege aan de kant gezet en eerst een straffe wandeling gemaakt, jan en alleman gebeld, de ogen uit mijn kop gejankt en toen pas weer naar huis gereden.
Ook toen besloten dat ik die rit nooit meer alleen ga maken. De heenweg ging opzich nog wel, maar je pas overleden hond daar alleen achterlaten en dan met alle emotie wegrijden...is zo ongeveer wel het zwaarste wat ik ooit gedaan heb.
Door Lil
#3268617
Martine-Tom schreef:Ik was noodgedwongen alleen de allereerste keer dat ik een hond weg moest brengen. Crematorium zat ook achteraf aan een smalle dijk met bomen. Ik reed nog "vol goede moed" weg maar heb mn auto halfverwege aan de kant gezet en eerst een straffe wandeling gemaakt, jan en alleman gebeld, de ogen uit mijn kop gejankt en toen pas weer naar huis gereden.
Ook toen besloten dat ik die rit nooit meer alleen ga maken. De heenweg ging opzich nog wel, maar je pas overleden hond daar alleen achterlaten en dan met alle emotie wegrijden...is zo ongeveer wel het zwaarste wat ik ooit gedaan heb.
Tja, dat gaat heel vaak niet. Zowel bij mijn dieren als bij mijn vader zal ik toch echt in mijn eentje bij het crematorium weg moeten rijden. Kwestie van voldoende tijd nemen om tot rust te komen en je ertoe dwingen ff alleen auto te rijden en niets anders te doen (om dat te kunnen moet je idd wandeling maken, koffie drinken etc. Iets dat zowel bij mensen als dierencrematorium heel normaal is en personeel rekening mee houdt).
Door Martine-Tom
#3268626
Lil schreef:Tja, dat gaat heel vaak niet. Zowel bij mijn dieren als bij mijn vader zal ik toch echt in mijn eentje bij het crematorium weg moeten rijden. Kwestie van voldoende tijd nemen om tot rust te komen en je ertoe dwingen ff alleen auto te rijden en niets anders te doen (om dat te kunnen moet je idd wandeling maken, koffie drinken etc. Iets dat zowel bij mensen als dierencrematorium heel normaal is en personeel rekening mee houdt).
Als het niet anders kan laat ik ze thuis ophalen... (Humaan ligt dat anders uiteraard ;) )
Door eelke
#3268636
Gelukkig zijn we natuurlijk sowieso met zn 2. Dat zal wel schelen. En als we Joep dan ook meenemen, dan scheelt dat misschien ook nog wel. En als het niet gaat, dan is er vast altijd een andere oplossing...of we kiezen er toch voor om hem pas savonds weg te brengen zodat iemand ons kan rijden. We zullen zien.

Jullie verhalen helpen verder wel, dat maakt het allemaal wat tastbaarder.
Door Lil
#3268647
Martine-Tom schreef:Als het niet anders kan laat ik ze thuis ophalen... (Humaan ligt dat anders uiteraard ;) )
LOL
Humaan heb je niets te kiezen ivm de wet op de lijkbezorging. Kun je ook niet achteraan rijden je krijgt te horen wanneer je mag gaan bezichtigen.

Maar ook bij ophalen dier rijd ik er meestal achteraan. Maar soms ook niet en laat ik ze bij de da achter en dan heb je ook niets meer te kiezen dan bepalen da en crematorium de overdracht (Cay op zaterdagmiddag laten inslapen naar crematorium brengen ging niet meer dat was dicht dus dan bij de da in de koeling). Whiskey vrijwillig bij da gelaten en daar laten ophalen. Ze hebben een kleine niet invasieve sectie (naaldbiopten uit de gezwellen) op haar verricht.

Dat is echt wel een ervaring van mij: plannen gaat niet. Je kunt nog zoveel willen als ze omkiepen kiepen ze om en dan is we er geen keuze meer van thuis of da en brengen of laten halen of of. Het gebeurd zoals het gebeurd.
Door Martine-Tom
#3268651
[quote="Lil"]LOL
Humaan heb je niets te kiezen ivm de wet op de lijkbezorging. Kun je ook niet achteraan rijden je krijgt te horen wanneer je mag gaan bezichtigen.

Maar ook bij ophalen dier rijd ik er meestal achteraan. Maar soms ook niet en laat ik ze bij de da achter en dan heb je ook niets meer te kiezen dan bepalen da en crematorium de overdracht (Cay op zaterdagmiddag laten inslapen naar crematorium brengen ging niet meer dat was dicht dus dan bij de da in de koeling). Whiskey vrijwillig bij da gelaten en daar laten ophalen. Ze hebben een kleine niet invasieve sectie (naaldbiopten uit de gezwellen) op haar verricht.

Dat is echt wel een ervaring van mij: plannen gaat niet. Je kunt nog zoveel willen als ze omkiepen kiepen ze om en dan is we er geen keuze meer van thuis of da en brengen of laten halen of of. Het gebeurd zoals het gebeurd.[/quote]
Klopt, maar zelfs dan ben je natuurlijk niet verplicht te gaan rijden. Dieren kan je altijd bij de da achter laten en daar op laten halen, of thuis laten tot ze op kunnen halen.
Hoe het hier werkt weet ik niet, hoop ik ook voorlopig niet achter te komen. Het crematorium waar mijn andere dieren heen zijn gegaan had 24/7 dienst dus zelfs om 3 uur snachts kon je je dier (na afspraak) komen brengen, thuis ophalen weet ik niet of dat ook stanta pede kon maar iig kon je altijd de spoedlijnbellen om een afspraak te maken.

Dus misschien ook een idee om dat even na te zoeken, hoe en wanneer het crematorium bereikbaar is :)
Door eelke
#3268659
Te bereiken van 9.00 - 21.00 en in het weekend van 9.00-17.30. Er is altijd wel iets op te verzinnen. Als het moet kan Gijs altijd nog een nachtje hier blijven, als het overlijden op zo'n raar tijdstip zou plaatsvinden dat we niet nog naar het crematorium zouden kunnen.
#3268667
Dieren die laat op de dag overlijden blijven gewoon tot de volgende dag hier in huis. Die gaan we niet vlug vlug nog naar een crematorium brengen. De meeste dieren zijn hier in de tuin begraven, ook onze grote duitse herder. Dat was geen makkelijke klus want de grond was al een hele poos bevroren. Toch gelukt en we vinden het allemaal fijn dat ze hier in de tuin ligt. Frank is gecremeerd. Hem heb ik zelf weggebracht samen met mijn vader. Dat was geen succes. Mijn vader had weinig geduld en ik was erg overstuur. Dat is geen goede combinatie. Ik was achteraf liever alleen gegaan.
Met inslapen lieten we de andere honden er niet bij. Die zijn niet zo'n fan van de dierenarts. We wilden niet afgeleid zijn daardoor. Op 1 keer na is het altijd heel rustig en vredig gegaan.
Ik hoop voor jullie dat het nog maanden duurt voor jullie de beslissing moeten gaan nemen. Het is vreselijk om een jong dier te moeten laten gaan. Als ze op leeftijd zijn heb ik er zoveel meer vrede mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3268669
Tja ik denk nog steeds niet in maanden, maar in weken of eigenlijk zelfs dagen... hij heeft er weer een hotspot op zijn poot bij, zijn hele huid op zijn bil is onrustig, de huid op zijn ballen is weer stuk. Echt lopen dat het fijn en leuk is gaat maar een kwartier meer, zijn poot is dik en warm en pijnlijk. Hij heeft denk ik in de rest van zijn lijf ook wel last, want hij ligt anders. Hij kan regelmatig zijn rust niet vinden, hij kreunt regelmatig als hij ligt. Zijn rug lijkt ingevallen, hij is niet mager, maar de bespiering is weg en zijn ruggengraat steekt er bovenuit zeg maar.
Vanmorgen liep ik ff met ze naar de hoek van de straat, en dan is er weinig enthousiasme meer, en zie je hoe hij loopt zonder zijn 'leuk leuk leuk'. Dan loopt hij met zijn kop laag te sloffen en kan er geen drafje meer van af....

Het gaat hem gewoon allemaal echt niet goed. :-\ hij kan wel genieten van lekker knuffelen hoor. En als we dan op stap gaan is hij eerst ook enthousiast, hij houdt het alleen niet lang meer vol. Ze spelen ook niet meer samen... al met al geen acute dingen, maar ook geen dingen die langdurige oké zijn voor een hond van 5, vind ik.

Dus dan moeten we goed nadenken. Want misschien is dit nog prima bv 4 weken vol te houden, en gaat het dan echt niet meer, maar dan hebben we geen vakantie meer... en ik zie die vakantie wel als groot voordeel voor Joep, want dan hebben we ook echt alle tijd voor hem... :-\ maar ja, moeilijk.

We gaan het allemaal wel zien. Ik heb nu in ieder geval een hoop info en ervaringen, zodat we er een beetje over na kunnen denken. Ik denk wel dat ik Joep ga laten kiezen op dat moment. Het voelt gewoon echt niet goed om ze juist dan te scheiden en er een deur tussen dicht te doen. Gijs hangt wel echt aan Joep...

Maar verdorie. Het is allemaal zo verdrietig. :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door