Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3254198
src_esther schreef:Volgens mij gaat het om het laten uitsterven van huisdieren, veestapel en wilde dieren in hokken (dierentuinen) en niet om het laten uitsterven van het menslijk ras. Hoewel dat laatste voor de aarde wel een zegen zou zijn...

De bewering dat honden geen carnivoren zijn vind ik echt zo raar! Sinds wanneer is dat? Waarom hebben ze dan wel het gebit van een carnivoor? Of vergis ik me, heb ik niet goed op zitten letten bij biologie en is het het gebit van een omnivoor? Ik heb nog even in Ko zijn bek gekeken, maar ik zie geen kiezen om mee te malen. Zal ook de reden zijn dat dat gras dat hij soms naar binnen werkt er weer als slierten uitkomt. Waarom zouden we groenten moeten pureren als honden geen carnivoren zijn, blijkbaar kan ik gewoon wat losse gesneden groenten, havervlokken, gekookte aardappelen in zijn bak gooien en komt het wel goed met dat dieet?...
Ja, er zijn honden die werkelijk alles vreten dat ze vinden, maar dat ze daarom alleseters zijn? Niet mijn hond, maar een zak pistachenoten naarbinnen werken resulteert in het uitkakken van pistachenoten, niet vermalen en ook niet verteerd. Mogen die zogenaamde voedingsdeskundigen me dan toch eens uitleggen...
Om goed op Dentastix te kunnen bijten natuurlijk! :biggrin2:
#3254254
Hope schreef:Om goed op Dentastix te kunnen bijten natuurlijk! :biggrin2:
Oh, is dat het... Dus groenten (bij voorkeur natuurlijk pulp), wat granen (ook bij voorkeur pulp), gekookte aardappelen, misschien wat noten(pulp) en dan af en toe een dentastick erin zou een prima maaltijd zijn? Aangevuld met wat synthetische vitaminen en mineralen misschien voor het geval die niet uit de voeding gehaald kunnen worden. Klinkt wel als lekker goedkoop, vraag me alleen af hoeveel (slappe) stinkende kak ik dan moet opruimen en wat de DA rekening zal zijn...
Hoe ik Ko moet overtuigen dat dat echt zijn eten is en dat zo'n dentastick bestwel om te knagen is, weet ik nog niet, hij geeft aan een vleeseter te zijn... Ga het geloof ik toch maar bij vlees houden met alle risico's als een energieke blije hond, prachtig glanzende niet-stinkende vacht, mooie vaste niet-stinkende drolletjes, etc.

Barfplaats wordt gesponsord door