Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door judith vd
#3469276
Pup is er nog niet (komt de 17de), maar ben er nu al hertstikke druk mee.

We willen waarschijnlijk een hondenluik. Vraag is nu welke?
Ik had een mooie gezien: https://www.tomsgates.com/product/jake- ... -een-deur/
Mijn voordeur was volgens mij goedkoper. Gaan we ook niet doen.

Uit de 2 topics die hier volgens mij over zijn kwam de Staywell 640 en de Plexidor. De laatste is ook erg kostbaar.

Zijn er inmiddels nieuwe inzichten? Weten jullie een goede?
Zag wel dat ik er 1tje moest nemen met een zachte klep.

Moest wel weer gelijk denken aan mijn kat die vroeger met het luik om haar middel door de tuin rende.
Door Lizzy
#3469357
Ik lees mee. Ik wil ook een hondenluik (en Leo niet). Volgens mij moet je ook goed opletten dat ze tocht-vrij zijn (en je ze helemaal kunt afsluiten).
Door Cindy de Wolf
#3469359
Wij hebben altijd luiken gehad. Domweg omdat wij beide willen dat als er brand uitbreekt en wij zijn niet thuis dat er iig altijd 1 uitgang is naar buiten. We hebben altijd die van staywell en soortgelijke. Voldoen prima maar zeker nooit tochtvrij. En dan hebben wij er 2 welke praktisch in lijn staan. 1 van de keuken naar de serre en 1 in de serredeur. Staat de wind net verkeerd dan waait zeker die in de keuken, open. Dat is een staywell, die in de serre is van een ander merk; dat is een Dog mate 216 Large. Als we ooit geld over hebben en het past dan denk ik wel dat ik voor een plexidor oid ga.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3469372
Ik heb de staywell 640 besteld (bij Bitiba voor € 54,- incl vvk).
Als hij binnen is en geinstalleerd dan laat ik het weten.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3469419
Nou, het luik is binnen en is ook inmiddels geplaatst.
Hij voelt wel stevig aan en kan afgesloten worden met een vrij stevige, kunststof plaat.
Emy is er al doorheen geweest (met knuffelbeer) en het werkt.
Ze heeft nog het nog niet in haar systeem dat je dus op eigen houtje naar buiten (en naar binnen) kunt, maar dat komt vast wel.

Hij sluit behoorlijk af met een stevige magneet. Mocht het nou gaan tochten als de wind er precies opstaat, dan doe ik gewoon de afsluitplaat ervoor.
Dat doe ik sowieso ook ‘s nachts.

Tot nu toe tevreden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door