Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3421562
zurca schreef:Ik hoop dat Bella 'gewoon' nog wat tijd nodig heeft om weer haar eigen ik te worden en dat je een passende manier vind om haar daar bij te helpen :-*
Fijn dat puzzelen haar goed doet. Zit je op fb? Daar is een Hersenwerk voor honden groep. Misschien kan je daar ook nog inspiratie op doen.
Dankjewel :-*
Wat mooi gezegd!

Nee, ik zit niet op facebook en dat is steeds lastiger :P

Maar met onze eigen puzzels en alle geurspelletjes komen we al best een eind :)
En hopelijk kan ik voor als ze wat is bijgekomen een geschikte speurtraining voor haar vinden.
Of sleep ik straks een sok met tonijn rond :P
Door Siberienne
#3421565
Eef+Stippels schreef: vr 12 mar 2021, 19:43 Dankjewel :-*
Wat mooi gezegd!

Nee, ik zit niet op facebook en dat is steeds lastiger :P

Maar met onze eigen puzzels en alle geurspelletjes komen we al best een eind :)
En hopelijk kan ik voor als ze wat is bijgekomen een geschikte speurtraining voor haar vinden.
Of sleep ik straks een sok met tonijn rond :P
Moest nog even aan deze blog denken; https://www.patriciamcconnell.com/theot ... ugh-a-loss


Wij hadden het omgekeerde vandaag: we waren meneer Shadow een poosje kwijt. Inmiddels is hij veilig weer thuis. Maar ik moet zeggen, ik had ook nooit FB maar nu had ik hem even op de dorps-groep gezet als vermist en in nog time reacties van iemand die hem gezien had. Dat was net toen we hem ook zagen komen aanlopen maar toch... het is toch wel handig dat FB...
Gebruikersavatar
Door Laika
#3421597
Eef+Stippels schreef: do 11 mar 2021, 16:35 Bedankt voor het meedenken! :)

Dat heb ik idd ook al vaker gelezen, dat honden daar meer zelfvertrouwen van kunnen krijgen en ik heb daar al eerder voor gezocht. Maar bij het ene soort speuren moet ze dan een persoon opzoeken en ze houdt niet van mensen dus dat ze die dan vindt (als ze ze al wil zoeken) is niet echt een beloning :P

Ik heb nu opnieuw gezocht en kwam nog zweetwerk tegen, maar dan moeten ze een bloedspoor van runderbloed (?) volgen en dat spreekt me niet echt aan.... Dat lijkt ook meer voor honden die met een jager meegaan?

Ik ga hier nog verder op googlen. Ik kwam ook een boek tegen om zelf te leren speuren met je hond. Misschien is dat nog wat..

Onze dierentolk gaat ook nog even bij Bella peilen waar ze behoefte aan heeft.
Wij hadden een hele angstige dober die door praktijkspeuren een stuk meer zelfvertrouwen heeft gekregen. We gingen altijd met zijn vieren op pad. ML werd het bos in gestuurd (in mijn tijd met een walky talkie ;) ) en na een poosje ging ik met Laika in de achtervolging. De instructeur liep met mij mee om te helpen bij het lezen van de hond. De spoorlegger en de handler kunnen ook afwisselen natuurlijk. Het was leuk om te doen en we hebben er veel van geleerd.
#3421716
Siberienne schreef: vr 12 mar 2021, 20:00 Moest nog even aan deze blog denken; https://www.patriciamcconnell.com/theot ... ugh-a-loss


Wij hadden het omgekeerde vandaag: we waren meneer Shadow een poosje kwijt. Inmiddels is hij veilig weer thuis. Maar ik moet zeggen, ik had ook nooit FB maar nu had ik hem even op de dorps-groep gezet als vermist en in nog time reacties van iemand die hem gezien had. Dat was net toen we hem ook zagen komen aanlopen maar toch... het is toch wel handig dat FB...
Ik heb haar blog(s) gelezen, bedankt voor de link.
Ik dacht bij het lezen van de reacties nog 'heeej dat is toevallig, die persoon heeft haar honden hetzelfde genoemd als Siberienne ::)
Maar wat een verdriet hè :-\

Jeetje wat schrikken dat je Shadow kwijt was!
Dan is zo'n dorpsgroep idd wel heel handig.
Kent hij de omgeving inmiddels een beetje? Denk het wel, als hij zelf terug komt wandelen?
#3421717
Laika schreef: za 13 mar 2021, 08:30 Wij hadden een hele angstige dober die door praktijkspeuren een stuk meer zelfvertrouwen heeft gekregen. We gingen altijd met zijn vieren op pad. ML werd het bos in gestuurd (in mijn tijd met een walky talkie ;) ) en na een poosje ging ik met Laika in de achtervolging. De instructeur liep met mij mee om te helpen bij het lezen van de hond. De spoorlegger en de handler kunnen ook afwisselen natuurlijk. Het was leuk om te doen en we hebben er veel van geleerd.
Wat mooi! :)

Ik denk dat ik een speurtrainster gevonden heb, die doet het op de manier die jij omschrijft (maar dan zonder walky talky denk ik :P ).
Ik geef Bella nog even de tijd om wat bij te komen en dan wil ik dat gaan proberen.

Ondertussen ben ik in het boek van Monique Bladder begonnen om alvast wat tips toe te kunnen passen.
En op advies van onze dierentolk loop ik minder vaak met Bella zodat haar stressemmer niet steeds bijgevuld wordt.
En veel neuswerk. Ze zoekt zo schattig verstopte voertjes in huis op. Heel beleefd en voorzichtig.
Ml merkte nog op dat dat met onze dobers heel anders ging :biggrin2:
Door Siberienne
#3421739
Eef+Stippels schreef: zo 14 mar 2021, 19:43 Ik heb haar blog(s) gelezen, bedankt voor de link.
Ik dacht bij het lezen van de reacties nog 'heeej dat is toevallig, die persoon heeft haar honden hetzelfde genoemd als Siberienne ::)
Maar wat een verdriet hè :-\

Jeetje wat schrikken dat je Shadow kwijt was!
Dan is zo'n dorpsgroep idd wel heel handig.
Kent hij de omgeving inmiddels een beetje? Denk het wel, als hij zelf terug komt wandelen?
Ja hij kent de omgeving goed nu, ik ben niet zo bang dat hij de weg naar huis niet zal vinden meer. Huskies zijn meestal ook best goed in oriënteren. We zijn weleens in hetzelfde gebied op vakantie geweest en dat ze dan na 2 jaar nog weten hoe de routes waren die we de vakantie ervoor deden op ski’s. En da’s best bijzonder want dan lag er bv veel meer of veel minder sneeuw en heb je weinig kenmerken die hetzelfde zijn.
#3421821
Siberienne schreef: zo 14 mar 2021, 22:58 Ja hij kent de omgeving goed nu, ik ben niet zo bang dat hij de weg naar huis niet zal vinden meer. Huskies zijn meestal ook best goed in oriënteren. We zijn weleens in hetzelfde gebied op vakantie geweest en dat ze dan na 2 jaar nog weten hoe de routes waren die we de vakantie ervoor deden op ski’s. En da’s best bijzonder want dan lag er bv veel meer of veel minder sneeuw en heb je weinig kenmerken die hetzelfde zijn.
Dat is wel geruststellend dan :)
Door El_Kato
#3421874
Eef+Stippels schreef: zo 14 mar 2021, 19:58 Ik denk dat ik een speurtrainster gevonden heb, die doet het op de manier die jij omschrijft (maar dan zonder walky talky denk ik :P ).
Ik geef Bella nog even de tijd om wat bij te komen en dan wil ik dat gaan proberen.

Ondertussen ben ik in het boek van Monique Bladder begonnen om alvast wat tips toe te kunnen passen.
En op advies van onze dierentolk loop ik minder vaak met Bella zodat haar stressemmer niet steeds bijgevuld wordt.
En veel neuswerk. Ze zoekt zo schattig verstopte voertjes in huis op. Heel beleefd en voorzichtig.
Ml merkte nog op dat dat met onze dobers heel anders ging :biggrin2:
Als speuren toch nog iets te spannend is kan je ook naar detectie kijken. Dan moeten ze ook zelf aan de slag maar dat is individualistischer. Wanneer je in Noord Holland woont kan ik de school waar ik met Dex detectie en speurtraining doe aanraden :)

De Facebookgroep Hersenwerk voor honden heeft ook een website en een tijdje terug echt een heel leuk boek over hersenwerken uitgebracht:
https://hersenwerkvoorhonden.nl/boek-he ... or-honden/
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3421880
Otje is vandaag weer doorgelicht. Dit keer met bloedonderzoek erbij. Het goede nieuws is dat har bloedwaarden als van een jonge godin zijn. Het slechte nieuws is dat we geen idee hebben waarom ze zoveel jeuk heeft. Nu zit er citopoint in, kijken of dat helpt.

Ze is nu heul erg boos. Op twee plekken geprikt worden voor bloed is heul erg stom en daarna nog prikken moeten is nog veel stommer. Ze licht boven chagrijnig te zijn.
Gebruikersavatar
Door pike
#3421883
Kaela schreef: ma 15 mar 2021, 20:10 Otje is vandaag weer doorgelicht. Dit keer met bloedonderzoek erbij. Het goede nieuws is dat har bloedwaarden als van een jonge godin zijn. Het slechte nieuws is dat we geen idee hebben waarom ze zoveel jeuk heeft. Nu zit er citopoint in, kijken of dat helpt.

Ze is nu heul erg boos. Op twee plekken geprikt worden voor bloed is heul erg stom en daarna nog prikken moeten is nog veel stommer. Ze licht boven chagrijnig te zijn.
Och je, ik kan me wel goed voorstellen dat ze nu boos is. Het is ook niet niks he.
Hopelijk helpt de citopoint.
Door src_esther
#3421914
Eef+Stippels schreef: zo 14 mar 2021, 19:43 Ik heb haar blog(s) gelezen, bedankt voor de link.
Ik dacht bij het lezen van de reacties nog 'heeej dat is toevallig, die persoon heeft haar honden hetzelfde genoemd als Siberienne ::)
Maar wat een verdriet hè :-\

Jeetje wat schrikken dat je Shadow kwijt was!
Dan is zo'n dorpsgroep idd wel heel handig.
Kent hij de omgeving inmiddels een beetje? Denk het wel, als hij zelf terug komt wandelen?
Volgens mij hebben honden maar heel weinig nodig om te weten welke kant thuis is. Obstakels als wegen, treinspoor, hekken, sloten, enzovoort kunnen wel een belemmering zijn om thuis te komen.
Wij hadden meneer Ko nog maar kort en liepen in het begin heel kleine stukjes. Op een dag liep ik een aardig stukje verder met hem over een voor hem onbekende weg want hij had er zin in. Toen ik vond dat het wel echt genoeg was, zei ik: "Kom we gaan naar huis!" en meneer Ko liep direct naar het eerste de beste hek voor een weide en keek mij aan en vervolgens naar het hek als wilde hij zeggen: "Nou, maak open dan, dan kunnen we naar huis." Ik vond het raar, maar toen ik in de verte keek, zag ik recht voor hem ons huis. Niets mis met dat richtingsgevoel dus.
Als we ergens gaan wandelen, vindt meneer Ko ook altijd de plek waar de auto staat, tenminste als hij zelf ook vindt dat we genoeg gewandeld hebben... ;D
Door eelke
#3421919
src_esther schreef: di 16 mar 2021, 17:22 Volgens mij hebben honden maar heel weinig nodig om te weten welke kant thuis is. Obstakels als wegen, treinspoor, hekken, sloten, enzovoort kunnen wel een belemmering zijn om thuis te komen.
Wij hadden meneer Ko nog maar kort en liepen in het begin heel kleine stukjes. Op een dag liep ik een aardig stukje verder met hem over een voor hem onbekende weg want hij had er zin in. Toen ik vond dat het wel echt genoeg was, zei ik: "Kom we gaan naar huis!" en meneer Ko liep direct naar het eerste de beste hek voor een weide en keek mij aan en vervolgens naar het hek als wilde hij zeggen: "Nou, maak open dan, dan kunnen we naar huis." Ik vond het raar, maar toen ik in de verte keek, zag ik recht voor hem ons huis. Niets mis met dat richtingsgevoel dus.
Als we ergens gaan wandelen, vindt meneer Ko ook altijd de plek waar de auto staat, tenminste als hij zelf ook vindt dat we genoeg gewandeld hebben... ;D
Ik moet wel een beetje gniffelen, want ik heb dus een bloempotje bij de voordeur gezet omdat Joep anders niet weet welke deur van ons is, en bij elke deur stopt; he he, we zijn er
Gebruikersavatar
Door doranto
#3421923
eelke schreef: di 16 mar 2021, 20:01 Ik moet wel een beetje gniffelen, want ik heb dus een bloempotje bij de voordeur gezet omdat Joep anders niet weet welke deur van ons is, en bij elke deur stopt; he he, we zijn er
:biggrin2:
Door src_esther
#3421924
eelke schreef: di 16 mar 2021, 20:01 Ik moet wel een beetje gniffelen, want ik heb dus een bloempotje bij de voordeur gezet omdat Joep anders niet weet welke deur van ons is, en bij elke deur stopt; he he, we zijn er
Wauw... Hoort zeker bij het ras. Als er achter een deur iets te eten is, is het thuis... ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door