Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3297760
Pauline schreef:Nou ik ook en toch kijk ik.... Het is een afschuwelijke ziekte en zo grillig en onvoorspelbaar.
Ja. Ik denk dat ik liever dood ga aan kanker dan aan dementie. Dat ik mijn lijf en kunnen steeds meer kwijt raak is tot daar aan toe, maar mijn karakter, hersenen, gedachten...dat lijkt me nog erger.

Maar ja, je hebt niks voor het kiezen he. Want dan zou ik, net als iedereen dan, doodgaan op mijn 90ste in mijn slaap.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3297766
Ja het is heel naar/zwaar om van nabij mee te maken. Mijn moeder heeft het ook. Ze zit nu ook in een verpleeghuis. Ze heeft de laatste 4 jaar bij mij gewoond. Maar dat gaat niet meer.
Ja stilletjes ertussen uitknijpen in mijn slaap daar teken ik ook voor.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3297798
Mieke L. schreef:Ja het is heel naar/zwaar om van nabij mee te maken. Mijn moeder heeft het ook. Ze zit nu ook in een verpleeghuis. Ze heeft de laatste 4 jaar bij mij gewoond. Maar dat gaat niet meer.
Ja stilletjes ertussen uitknijpen in mijn slaap daar teken ik ook voor.
Ach Mieke...., ik wist dat je moeder bij je woonde maar niet waarom en ook niet dat dat nu niet meer het geval is.

Is het voor jou ook de eerste "kennismaking" met dementie? Voor ons wel en ik vind het super super super oneerlijk..... BAH!

Voor jullie ook heel veel sterkte, het is zo zwaar. :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3297819
Pauline schreef:Ach Mieke...., ik wist dat je moeder bij je woonde maar niet waarom en ook niet dat dat nu niet meer het geval is.

Is het voor jou ook de eerste "kennismaking" met dementie? Voor ons wel en ik vind het super super super oneerlijk..... BAH!

Voor jullie ook heel veel sterkte, het is zo zwaar. :-* :-* :-*
Ja is inderdaad de eerste ''kennismaking". Ze woonde vier jaar bij ons. In het begin was ze alleen maar heel vergeetachtig. Laatste jaar was moeilijk en uiteindelijk heeft ze haar heup gebroken en was het thuis dus niet meer verantwoord. Ze is 93 en ik vind het zo naar dat ze dit nog moet ondergaan zo in de war en helemaal niet begrijpen wat er aan de hand is. Lichamelijk is ze trouwens beresterk. Maar bij jouw vader is het veel sneller gegaan. Het is oneerlijk inderdaad en loodzwaar ook nogmaals sterkte en ik denk aan jullie :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3297836
Mieke L. schreef:Toevallig zit ik nu naar DWDD te kijken. Interview met Hugo Borst over zijn demente moeder. Geweldig hoe hij erover verteld. Heel herkenbaar ook.
Moest ook wel lachen om dat verhaal van meneer schimmel en zijn handtastelijkheid. Geweldige oplossing van die verzorgenden :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door