Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3228598
Onze katten komen altijd als je ze roept. Ik heb ze de laatste twee jaar in de nacht binnen. Eerst doe ik de kippen en konijnen naar bed en dan krijgen de heren een kuiken en sluit ik af. In de morgen doen ze de kattenbak aan en dan krijgen ze ontbijt en kunnen ze vrij in en uit. Mijn gevoel zegt dat er na een dag zelden katten overreden liggen en na een nacht wel. Maar misschien zie ik in de morgen meer en in de middag minder qua lijken naast de weg.
#3228607
Hope schreef:Neehj, ruzie maken we er niet om.

Maar gaan katten verder van huis als ze 24/7 buiten zijn? Komen ze sneller niet meer thuis, raken ze vermist?
Ze komen overdag toch nog binnen he? Of niet?
Ik weet niet of die verder gaan. Ik denk niet dat dat veel verschil maakt. Hoeveel aandacht ze krijgen overdag, en hoeveel ze betrokken worden bij jullie activiteiten, denk ik wel...

Ik heb nooit opgemerkt dat er 's nachts meer aangereden worden... Als ik aanrijdingen gemerkt heb, waren die overdag.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik denk gewoon dat er minder verkeer is 's nachts...
#3228609
Aanrijdingen hadden wij in de vroege ochtend. Dat lag aan de weg waaraan we toendertijd woonden: sluiproute. Overdag en 's avonds alleen in gebruik door bestemmingsverkeer, die reden normaal, dat leverde geen ongelukken op. Maar de malloten die 's morgens over ons dijkje sjeesden - snel snel langs de file op de grote weg aan de andere kant van het water - die keken nergens naar.. Het was op die plek zaak om je kat tijdens die uren binnen te houden.
Mijn ouders hebben elders 1 kat verloren aan een verkeersongeval. Dat was 's avonds. Er was een getuige, die ons kwam waarschuwen: aanrijding door een veel te hard rijdende auto, die door reed.
Bij jullie is het een onwaarschijnlijk verre sjouw naar een weg begrijp ik. En ze zijn gecastreerd, dat beperkt ook de neiging enorme afstanden af te leggen. Maar bij twijfel is dát dus naar mijn ervaring het risico-tijdstip: de tijd waarop men daar te hard rijdt. Hetzij sluiprouteverkeer, hetzij uitgaanspubliek, dat soort verkeer.
#3228615
pearlsofpassion schreef:Ze komen overdag toch nog binnen he? Of niet?
Ik weet niet of die verder gaan. Ik denk niet dat dat veel verschil maakt. Hoeveel aandacht ze krijgen overdag, en hoeveel ze betrokken worden bij jullie activiteiten, denk ik wel...

Ik heb nooit opgemerkt dat er 's nachts meer aangereden worden... Als ik aanrijdingen gemerkt heb, waren die overdag.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Ik denk gewoon dat er minder verkeer is 's nachts...
Overdag zijn ze de hort op. Ze knnen binnen maar zijn eigenlijk altijd buiten. Jimmy meer dan Lotje, dat is wat meer een mooi-weer-poes.
Ze zitten hier elke dag keurig samen voor de deur, gaan met Nelson mee naar binnen, liggen dan met z'n 3e in 1 mand en liggen daar de volgende ochtend of nog steeds of alweer. We horen ze 's nachts niet en ook niet 's ochtends omdat ze naar buiten willen.
Door Too
#3228620
+1

Lijkt mij mooi geregeld zo en voor hun schijnt het 'zo te horen'...de hele dag onbeperkt scharrelen, jagen, luieren, koekeloeren, meehelpen
en wat al niet meer en 's nachts lekker met z'n drieën in de mand.
#3228651
Hope schreef:Overdag zijn ze de hort op. Ze knnen binnen maar zijn eigenlijk altijd buiten. Jimmy meer dan Lotje, dat is wat meer een mooi-weer-poes.
Ze zitten hier elke dag keurig samen voor de deur, gaan met Nelson mee naar binnen, liggen dan met z'n 3e in 1 mand en liggen daar de volgende ochtend of nog steeds of alweer. We horen ze 's nachts niet en ook niet 's ochtends omdat ze naar buiten willen.
Klinkt erg gemoedelijk zo en een fijne routine. Wanneer jij er zo slecht van slaapt, wat is dan de reden dat je man ze naar buiten wil hebben 's nachts?
Ik denk dat ze zich echt wel zullen redden 's avonds maar ik zou ze dan ook liefste binnen hebben ;)

Hier trouwens ook een mooi weer poes, als het regent ligt ze liefste hele dag op de bank bij ons. Met mooi weer zit ze graag op plaatsje bij de voordeur maar dan houdt het eigenlijk wel op :cool:
#3228670
Hope schreef:Overdag zijn ze de hort op. Ze knnen binnen maar zijn eigenlijk altijd buiten. Jimmy meer dan Lotje, dat is wat meer een mooi-weer-poes.
Ze zitten hier elke dag keurig samen voor de deur, gaan met Nelson mee naar binnen, liggen dan met z'n 3e in 1 mand en liggen daar de volgende ochtend of nog steeds of alweer. We horen ze 's nachts niet en ook niet 's ochtends omdat ze naar buiten willen.
In dat geval zou ik ze ook binnen willen. Zeker omdat ze bij Nelson liggen.
#3228679
dinky89 schreef:Klinkt erg gemoedelijk zo en een fijne routine. Wanneer jij er zo slecht van slaapt, wat is dan de reden dat je man ze naar buiten wil hebben 's nachts?
Ik denk dat ze zich echt wel zullen redden 's avonds maar ik zou ze dan ook liefste binnen hebben ;)

Hier trouwens ook een mooi weer poes, als het regent ligt ze liefste hele dag op de bank bij ons. Met mooi weer zit ze graag op plaatsje bij de voordeur maar dan houdt het eigenlijk wel op :cool:
Manlief is bang dat ik ze een keer niet komen als ik ze roep en dat ik me dan teveel zorgen maak.
Maar ze komen altijd meteen :-\
#3228683
Hope schreef:Manlief is bang dat ik ze een keer niet komen als ik ze roep en dat ik me dan teveel zorgen maak.
Maar ze komen altijd meteen :-\
Ach, als het dat maar is...
Het zal.inderdaad wel eens gebeuren dat ze eens elders zijn, dan moet je maar bedenken dat ze zich aan het amuseren zijn. Beter af en toe dan elke nacht. Toch?
#3228686
Hope schreef:Manlief is bang dat ik ze een keer niet komen als ik ze roep en dat ik me dan teveel zorgen maak.
Maar ze komen altijd meteen :-\
Dat kan eens gebeuren, wij hadden dat wel eens als het een bloedhete dag was geweest: liggen ze de hele dag te schuilen, komen pas in de avond in beweging en hebben dan weinig zin om naar buis te komen. Tja, dan moet je dat van je af zetten, sta je 's morgens naar ze uit te kijken en komen ze zich van gen kwaad bewust melden voor hun ontbijt..
Als je ze 24/7 vrij laat in waar ze heen gaan, zul je daar ook erg aan moeten wennen, aanvankelijk ook ongerust zijn (immers; je hebt ze liever 's nachts binnen). Dus of je nou die ene keer dat ze een nachtje doorhalen zachtjes in de donker nog eens roept, zonder succes, om je vervolgens met tegenzin er bij neer te leggen dat ze de hort op zijn of dat je ter voorkoming daarvan je nu poogt te ontspannen bij de gedachte dat ze aan de zwier zijn 's nachts..
Het met z'n drieën thuis komen en 's avonds bij 'papa' in de mand kruipen zou ik sowieso koesteren, da's toch véél te leuk! Alleen daarom al gewoon óók de katten op tijd en thuis naar bed :)
#3228687
Die twee van ons doen er nu wel wat langer over om te komen als ik roep. Op de een of andere manier vind ik ook dat ze 'thuis' moeten zijn voor de nacht. Hoewel ik gister al in bed lag omdat er een niet kwam. Uiteindelijk toch nog binnengelaten. Misschien dat maar niet meer doen. Als ze niet komen als ik ze roep en ik lig in bed dan hebben ze 'pech'....
Door Too
#3228689
Ik kan me je zorg heel goed voorstellen.. en dat binnenslapen de norm is maar heeeel soms gebeurt dat niet.
Eten ze bij binnenkomst? dat dat een gezellig ritueeltje is, zeker in de warmere maanden
#3228701
Hier ook een gekke Henkie :D . Henk is overdag veel en vaak buiten, maar 's avonds voor het donker roep ik hem binnen. Dat gaat de ene keer eenvoudiger dan de andere; na een mooie dag wil hij graag even langer buiten spelen. Maar eenmaal binnen gaat hij lekker liggen slapen.
Maar ik ben dan ook een erg bezorgde kattenmoeder. Als ik langer van huis ga, haal ik hem ook binnen. Zelfs als ik gewoon thuis ben, ga ik af en toe even kijken waar hij uithangt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door