Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3225263
Nitus schreef:Je zou ook Bryonia kunnen proberen? Hielp mij binnen een week van een slijmbeursontsteking in mijn schouder af (terwijl de fysiotherapeut het somber in zag en dacht dat ik toch wel 'een spuit' nodig zou hebben), de pijn werd al heel snel minder toen ik er mee begon. Nu is dat wel iets anders, maar kon ik mijn arm ook niet bewegen zonder vreselijk pijnscheuten te krijgen.
En anders advies in roepen van een humaan homeopaat? Bij dieren zie ik niet zoveel frozen sholders namelijk ;-).
Interessant! Welke potentie zou je adviseren? Ik kan altijd eerst Bryonia proberen en als dat niet helpt een homeopaat :g:
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3225278
Lizzy schreef:
Interessant! Welke potentie zou je adviseren? Ik kan altijd eerst Bryonia proberen en als dat niet helpt een homeopaat :g:
Ik zou kijken wat 200C doet, als dat een positief effect heeft, maar kort werkt dan 1M gaan gebruiken. En anders inderdaad naar een homeopaat ;). Dat is sowieso een goed plan want Bry doet waarschijnlijk weinig aan de aanleiding.
Gebruikersavatar
Door cath
#3228767
Lizzy schreef:Interessant! Welke potentie zou je adviseren? Ik kan altijd eerst Bryonia proberen en als dat niet helpt een homeopaat :g:
Is het ondertussen al wat beter na de behandelingen?
Door Lizzy
#3234537
Heel erg Kwalitatief Uitermate Teleurstellend Cath, thanks for asking :-*

Ik heb nu ook acupunctuur geprobeerd, zonder resultaat. Dus ik begin de injectie nu te overwegen. Hoewel dat ook niet genezend werkt. Maar goed, pijn is niet te harden, ROM (range of motion) is buitengewoon slecht dus ja gut je moet wat. Ja, gewoon rustig wachten tot het overgaat kan ook.

Echt he, als je een vijand hebt die je iets rottigs toewenst: denk dan eens aan een frozen shoulder.
Door smulpaap
#3234545
Ja Lizzy het is echt ruk . Ik ben er ook anderhalf jaar mee zoet geweest
Het kan een erg langdurige kwelling zijn
Bij mij heeft men uiteindelijk dry -needling toegepast en toen begon er eindelijk wat meer beweging in de schouder terug te komen
Gebruikersavatar
Door Hope
#3234548
Lizzy schreef:Heel erg Kwalitatief Uitermate Teleurstellend Cath, thanks for asking :-*

Ik heb nu ook acupunctuur geprobeerd, zonder resultaat. Dus ik begin de injectie nu te overwegen. Hoewel dat ook niet genezend werkt. Maar goed, pijn is niet te harden, ROM (range of motion) is buitengewoon slecht dus ja gut je moet wat. Ja, gewoon rustig wachten tot het overgaat kan ook.

Echt he, als je een vijand hebt die je iets rottigs toewenst: denk dan eens aan een frozen shoulder.

Aaah bah. Ik begrijp dat je aan eeninjectie denkt. Dit is ook niet wat hé...
Pijn is zo erg als je geen uitzicht hebt op verbetering en dat begint het zonder injectie toch wel te lijken. :'(
Door zurca
#3234553
Lizzy zou een pijnpoli iets zijn? Ik begrijp dat ze daar de oorzaak niet weg kunnen halen maar misschien kunnen ze je wel helpen met de pijn?
Mijn moeder die met heup/rugklachten zat is bij een pijnpoli fijn en goed geholpen.
Gebruikersavatar
Door cath
#3234563
Ja de pijn is verschrikkelijk.
Ik heb ook heel lang gewacht voor een injectie, ook Accupunctuur gedaan zonder resultaat.
Dan de injectie gaf wel wat resultaat gedurende een paar weken maar ging niet weg, 3 injecties werden me voorgesteld.
Maar daar heb ik voor bedankt.
Nu moet ik zeggen dat het langzaam maar zeker beter wordt, De pijn ijs niet weg maar is te verdragen, maar ik zit er al mee sinds
Oktober.
Dus ik zou wel aanraden ol 1 injectie te doen. ;)
Gebruikersavatar
Door chooky
#3234620
Frozen shoulder heeft vaak te maken met spieren en pezen die door een blessure en pijn niet bewogen worden en daardoor gaan verstijven en nog meer pijn gaan doen bij beweging (heeeeeel kort door de bocht).
Ik ben sinds een paar jaar in opleiding om les te geven in Essentrics, een bewegingstechniek. De vrouw die dit ontwikkelt, heeft zelf borstkanker gehad en heeft last gehad van lymfoedeem in haar arm, wat dezelfde soort klachten geeft. Zij heeft een serie oefeningen ontwikkeld speciaal voor dit soort klachten waarbij je stukje bij beetje je ROM weer vergroot, waardoor je je spieren weer gaat gebruiken. Het gebruiken van de spieren heb je namelijk nodig om voedingsstoffen en helende stoffen rond te pompen in het aangedane gebied. Zie je krampende spier als een spons, die nu constant fijngeknepen wordt. Het is moeilijk om daar vloeistoffen in te krijgen. De oefeningen zijn er op gericht om die spons langzaam maar zeker weer in beweging te brengen.
Hieronder een link waar je uitleg en video's kunt vinden waarin ze precies uitlegt en voordoet hoe het werkt.
Wie weet heb je er wat aan. Ik hoop in ieder geval dat je zo snel mogelijk weer van de pijn afkomt! Op wat voor manier dan ook.

http://www.breastcancerrehabilitation.c ... nique.html
Door Lizzy
#3234639
chooky schreef:Frozen shoulder heeft vaak te maken met spieren en pezen die door een blessure en pijn niet bewogen worden en daardoor gaan verstijven en nog meer pijn gaan doen bij beweging (heeeeeel kort door de bocht).
Ik ben sinds een paar jaar in opleiding om les te geven in Essentrics, een bewegingstechniek. De vrouw die dit ontwikkelt, heeft zelf borstkanker gehad en heeft last gehad van lymfoedeem in haar arm, wat dezelfde soort klachten geeft. Zij heeft een serie oefeningen ontwikkeld speciaal voor dit soort klachten waarbij je stukje bij beetje je ROM weer vergroot, waardoor je je spieren weer gaat gebruiken. Het gebruiken van de spieren heb je namelijk nodig om voedingsstoffen en helende stoffen rond te pompen in het aangedane gebied. Zie je krampende spier als een spons, die nu constant fijngeknepen wordt. Het is moeilijk om daar vloeistoffen in te krijgen. De oefeningen zijn er op gericht om die spons langzaam maar zeker weer in beweging te brengen.
Hieronder een link waar je uitleg en video's kunt vinden waarin ze precies uitlegt en voordoet hoe het werkt.
Wie weet heb je er wat aan. Ik hoop in ieder geval dat je zo snel mogelijk weer van de pijn afkomt! Op wat voor manier dan ook.

http://www.breastcancerrehabilitation.c ... nique.html
Ahh, lief, dank je wel voor de link naar de oefeningen :-*
Ik moet zeggen dat 90% van de oefeningen onmogelijk zijn. Ik krijg mijn arm bijv. nog geen mm achter mijn rug. Of omhoog om een ketting vast te maken. Maar goed, er zitten erbij die ik wel kan, dus die ga ik doen. Gisteren ook een andere video gevonden die me goed bevalt:
Door Lizzy
#3234640
zurca schreef:Lizzy zou een pijnpoli iets zijn? Ik begrijp dat ze daar de oorzaak niet weg kunnen halen maar misschien kunnen ze je wel helpen met de pijn?
Mijn moeder die met heup/rugklachten zat is bij een pijnpoli fijn en goed geholpen.
Ik heb geen idee, ik ga het eens na, dank voor de tip :-*
Door Lizzy
#3234649
cath schreef:Ja de pijn is verschrikkelijk.
Ik heb ook heel lang gewacht voor een injectie, ook Accupunctuur gedaan zonder resultaat.
Dan de injectie gaf wel wat resultaat gedurende een paar weken maar ging niet weg, 3 injecties werden me voorgesteld.
Maar daar heb ik voor bedankt.
Nu moet ik zeggen dat het langzaam maar zeker beter wordt, De pijn ijs niet weg maar is te verdragen, maar ik zit er al mee sinds
Oktober.
Dus ik zou wel aanraden ol 1 injectie te doen. ;)
Hoe vond jij de injectie zelf qua pijn?
Doe jij verder nog dingen als fysio of oefeningen?
Neem je nog supplementen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door