Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hylos
#3224937
Heel bizar inderdaad!
Ze vliegen hier recht over het huis dus ik was de hele dag al foto's aan het maken.
Ook van het Zwitserse demo team. Maar ineens waren er nog 2 aan het vliegen ipv 4.. en die andere 2 vlogen heel hoog. Vond t al zo raar.. en toen nog de sirenes er bij.
Maar ik kon niet geloven dat er 1 neergestort was.

1 van deze dus:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3225055
eelke schreef:Het bevestigd inderdaad mijn angst voor vliegtuigen weer eens. Over 27 jaar denk ik er weer eens over na ::)
Bevestigd voor mij persoonlijk helemaal niets. Het ging om een stuntteam waarbij juist stunts worden uitgehaald en ja, dan is de kans groter dat er iets mis gaat.
Wel is het zo dat het mij 'raakt' omdat ik lange tijd in Stiens ben opgegroeid en wij daar vaak langs het vliegveld fietsten op weg naar Leeuwarden. Vroeg me ook gelijk af of mijn oom het ook had zien gebeuren. Dit was niet het geval maar had het betreffende vliegtuig voor opstijgen wel op de gevoelige plaat vastgelegd (en daarna is hij vertrokken). Verschillende kameraden van hem hebben het wel zien gebeuren.....
Gelukkig is het vliegtuig op onbewoond gebied terecht gekomen, wil er niet aan denken wat er was gebeurd wanneer het vliegtuig op de huizen iets verderop terecht was gekomen :-X Wel goed van de organisatie dat de stuntteams nu alleen boven onbewoonde gebieden mogen stunten en ook niet boven het publiek om het risico op slachtoffers bij een volgend mogelijk ongeluk te beperken.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3225066
Ze vliegen hier anders gewoon over hoor, in formatie. Dat kan ook niet anders. Er is hier weiland zat maar die dingen vliegen zo snel.. die zitten zo weer boven een dorp. Het is onmogelijk niet te stunten boven bewoond gebied.
Die F5 is gister zo ongeveer bij die mensen in de tuin neergestort en de piloot in 1 van de kassen. Een medewerker heeft hem gevonden.. zo met stoel en al naar binnen komen waaien. En vast niet zacht gezien hij zijn enkels gebroken had. :-X

Ik vind het allemaal leuk om te zien hoor. Maar het was/is qua verkeer 1 grote chaos hier (en dat alleen op de vrijdag al), volle week in het lawaai (en wát voor lawaai) en dan stort er nog 1 vlakbij neer ook. Laat ze zulke feestjes maar in een grotere middle of nowhere gebied houden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3225147
eelke schreef:Ja, allemaal leuk en aardig, maar ook hier oefenen ze boven mijn huis, en ik vind dat eng, maar zeg dan tegen mezelf dat er heus toch niks kan gebeuren ::) wel dus.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren :-\ Wat ik wel grappig vond, gister bij het nieuws ergens dat de verslaggever opmerkte dat dat ding wel erg dicht bij de bewoonde wereld was terechtgekomen en dat die kerel van de luchtbasis begint over dat het hier om een geïsoleerde bedrijfswoning ging.

Oké, daar wonen dan geen mensen in ofzo ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3225188
De piloot is op nog geen 100 meter van zijn toestel af geland. Dat betekend dat hij heel lang in het toestel is blijven zitten om zoveel mogelijk invloed op de neerstortplaats uit te oefenen. Ik krijg daar (ik ben een leek, dus ik kan het natuurlijk gewoon hartstikke mis hebben) een gevoel van enorme moed en deskundigheid bij. Ook al had het alsnog anders af kunnen lopen natuurlijk.

De ellende is gewoon dat als het mis gaat, het goed mis gaat. Waarbij gisteren ontzettend goed is afgelopen. Maar feit is dat het zelden mis gaat en dat is dan maar waar we het mee moeten doen. In het verkeer loop je meer risico en daar wagen we ons dagelijks in. Alleen dat voelt heel anders.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3225190
Voor de liefhebbers: de teckel is weer aanwezig op npo1 bij Hugo borst en de rest in de 'woonkamer' ;-)

Zolang vliegtuigongevallen nog nieuws zijn in tegenstelling tot verkeersslachtoffers is het voor mij een teken dat het weinig voorkomt ;) ik ga me pas echt zorgen maken wanneer het geen nieuws meer zou zijn...
#3225203
Vandaag een halve dag gewerkt, met Lola naar de dierenarts geweest die ze heel hard had laten schrikken (stiekem moest ik dus lachen) ze gaf pijn aan door een enorme snauw te geven, nu is Lola van het kaliber hoe meer lawaai, des te verder weg ze blijven. Maar de schrik zat er even in, zijn studiegenoot had net een foto op FB geplaatst dat hij gegrepen was in zijn gezicht door een hond.... Gelukkig was hij ook klaar met het onderzoek.
Mijn vrije middag verder nuttig besteed; 3 geitjes geportioneerd voor Lola & Simba en konijn, kip en eend voor Harry. Mijn conclusie; ik heb vriezerstress. Mijn broertje heeft al een extra vriezertje maar Harry eet nu 1 kilo per dag, en groeit natuurlijk dus ik portioneer nu voor 1 kilo teveel van zijn gewicht en kan dan 3 weken vooruit waarbij hij in de laatste week kvv aanvulling krijgt. Dus overal voorraad is niet heel handig. Mijn oplossing een extra vriezer erbij op een logeerkamer van 1 van de neefjes. Nu nog bedenken hoe ik dat bij mijn man ga verkopen....
Mijn omkoopmiddeltje is binnen; een hele mooie sleutelhanger met een gravure van Brutus....
Door eelke
#3225303
Pakjespiet komt vandaag tussen half 9 en 21.30. Dus ben ik aan het wachten, maar ik ben niet goed in dan ook nog dingen doen terwijl ik aan het wachten ben. Dit gaat dus geen nuttige dag worden ::) waarom vergeet ik ook steeds een afhaalpunt aan te klikken >:(
Gebruikersavatar
Door kira
#3225305
Lekker gekuierd vanmorgen. Kleine beer wordt toch echt wat ouder. Na een dik uur zwemmen en graven gaf ze de ik ben klaar blik en volgzaam hebben Sytzes en ik haar naar de auto begeleid. Inmiddels alle kippen en nijnen helemaal verschoont en vertroeteld. Zit me nu op te maken voor actie verwijderen Zandvoort uit huis. Zal gelijktijdig ook wintervachten en modderspatters meenemen. Zonder dieren zouden we zeeën van tijd overhouden en geld. Je vraagt je eigenlijk af waarom je ze dan toch niet kunt missen. Economisch bekeken is wegdoen beter.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3225310
Kaela schreef:De piloot is op nog geen 100 meter van zijn toestel af geland. Dat betekend dat hij heel lang in het toestel is blijven zitten om zoveel mogelijk invloed op de neerstortplaats uit te oefenen. Ik krijg daar (ik ben een leek, dus ik kan het natuurlijk gewoon hartstikke mis hebben) een gevoel van enorme moed en deskundigheid bij. Ook al had het alsnog anders af kunnen lopen natuurlijk.

De ellende is gewoon dat als het mis gaat, het goed mis gaat. Waarbij gisteren ontzettend goed is afgelopen. Maar feit is dat het zelden mis gaat en dat is dan maar waar we het mee moeten doen. In het verkeer loop je meer risico en daar wagen we ons dagelijks in. Alleen dat voelt heel anders.
Natuurlijk gaat het weinig mis, gelukkig. Al is dit nu al de 3e of 4e crash in een paar maanden bij zo'n show.
Je hebt er ook totaal geen controle over en dat maakt het enger.
Ik moet zeggen dat de beleving hier ook anders is hoor. Ze vliegen op 400 meter over de huizen hier. Dat geluid alleen is al eng. :biggrin2:
Er vliegen hier natuurlijk heel vaak straaljagers over maat niet met 9 in formatie heel dicht bij elkaar.
Als je dit uit de losse pols schiet met je lensje zonder stabilisator is het duidelijk dacht ze heul dichtbij zijn. :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3225320
Ja wanneer ze zo vlak over komen dan snap ik best dat het gevoel anders is hoor. Hier komen ze niet zo vaak over en dan ook in minder heftige formaties. Vanmorgen op mijn werk kwamen de turken wel vlak over met zijn vijven in v formatie. Dat is wel wat pittiger dan 1 of 2 straaljagers achter elkaar.

Vet gave foto wel!!!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3225344
Dankje :D
Die Turken waren gaaf he!
Wij reden zojuist door Bitgum en daar vlogen ze gewoon op 100 meter over je heen. Omg :o
Je voelt het trillen tot in je botten, ik was al bang dat de ruiten van de auto knapten.. wat een lawaai. ;D
Begrijp dan helemaal dat ze het in Bitgum absoluut niet leuk vinden.

Over een uur komen die van mijn foto weer over. Die zijn ook heel mooi met allemaal kleurtjes. Toch maar weer even in de tuin met de camera.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door