Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3390360
Super dat het oog weer hersteld is :D daar kun je blij van worden!

Zojuist heeft Maci met een eenjarige golden "gespeeld" ;D . Toch leuk om ze zien zo, maar geloof dat ie vandaag de hele dag k.o. zal zijn ::) En morgen ook maar ff kijken :biggrin2:
Door eelke
#3390478
Wat is het lekker weer! Licht! En de zon is goed voelbaar, nauwelijks wind. Heerlijk een rondje buiten gesjokt met Joep. Fijn om met hem weer wat verder te kunnen dan de eerste poep en plas van de afgelopen week. Het ziek zijn heeft hem wel een knauw gegeven hoor, na een rondje van 20 min slaapt hij alsof hij een uur door het bos heeft gerend. Arm oudje, ik noem hem nu sokje :smitten:
Door Siberienne
#3390481
Warm choco met slagroom
Hier was het tijdens de ochtendwandeling nog mistig en dan een zonnetje dat net doorkomt en de laatste herfstbladeren felgeel kleurt. Was echt prachtig
Gebruikersavatar
Door pike
#3390487
Vanochtend met Duc naar de hei geweest. Wat was het prachtig met die blauwe lucht, slierten nevel, verdampend water uit de hekwerken. Heerlijk weer zo. Minpuntje: Een loslopend teckeltje dat de reeën opjoeg. Ze renden vlak voor ons het pad over. Duc ook gelijk helemaal kierewiet. Teckel vervolgens zoek in het bos. Op Duc zijn luid kwam hij echter aangerend. Soms is een jachthond een handig lokmiddel ::) Vroeger liet ik Pike altijd luid geven als Armagnac zich had ingegraven in zijn muizenkuil. Dan kwam hij subiet aangescheurd :biggrin2:
Door Siberienne
#3390508
Hoe werkt dat dan, dat luid geven? Waarom komen ze dan? Ik heb wel ooit staan huilen als een wolf toen spot er vandoor was (trok zijn lijn stuk) en toen kwam hij wel. Zou dat zoiets zijn?


Ik heb voor het eerst in bijna 2 jaar weer gestept! Vorig jaar kon het niet ivm schouder. En de mannen deden het best netjes voor zo’n eerste keer. Toen nog zelf stukje hardgelopen. En dit is nu;
5ED1E520-FFEF-4BA8-ADD3-49E3D9194C8F.jpeg
5ED1E520-FFEF-4BA8-ADD3-49E3D9194C8F.jpeg (2.84 MiB) 1697 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3390655
Siberienne schreef: za 30 nov 2019, 17:29 Hoe werkt dat dan, dat luid geven? Waarom komen ze dan? Ik heb wel ooit staan huilen als een wolf toen spot er vandoor was (trok zijn lijn stuk) en toen kwam hij wel. Zou dat zoiets zijn?


Ik heb voor het eerst in bijna 2 jaar weer gestept! Vorig jaar kon het niet ivm schouder. En de mannen deden het best netjes voor zo’n eerste keer. Toen nog zelf stukje hardgelopen. En dit is nu;

5ED1E520-FFEF-4BA8-ADD3-49E3D9194C8F.jpeg
Alle brakken (lopende honden - rasgroep 6) geven luid als ze een vers spoor van haarwild vinden. Ze blaffen op een speciale manier. Je hoeft ze dit niet te leren, het zit in hun genen. Voor de andere honden uit de meute is dat het teken dat de luidgever wild heeft gevonden en ze gaan allemaal op het luid af om dan vervolgens (als het volgens het boekje gaat tenminste) gezamenlijk het spoor uit te werken. Heel mooi om te zien!
Sommige teckels doen het trouwens ook. En sommige staande honden ook.
Bij Pike gebruikte ik het als truckje om Armagnac te lokken. Ik liet hem iets zien wat hij graag wou hebben, en op het commando 'luid' blafte hij er naar Armagnac kwam dan altijd als een speer aanrennen. Die begreep direct aan de manier van blaffen dat er bij Pike wat te halen viel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3390914
Luis die net als een jonge blom op de kattenspeelrail aanviel. :smitten:
Dat is jaren geleden dat ik het gezien heb. Het was altijd al vooral Kleintje die ermee speelde. Momenteel ligt de rail beneden tussen het speelgoed van de kinderen omdat die hem interessanter vonden dan de katten.
En net ging Luis dus nog eens balletje tikken en lekker gek doen. Heerlijk.

Soms mis ik wel een paar jonge katten in huis. Die gekke kuren.

Maar de kinderen mogen eerst weer ietsje ouder zijn voor er nieuwe katjes komen. ;)
Door Siberienne
#3390921
pike schreef: zo 01 dec 2019, 21:50 Alle brakken (lopende honden - rasgroep 6) geven luid als ze een vers spoor van haarwild vinden. Ze blaffen op een speciale manier. Je hoeft ze dit niet te leren, het zit in hun genen. Voor de andere honden uit de meute is dat het teken dat de luidgever wild heeft gevonden en ze gaan allemaal op het luid af om dan vervolgens (als het volgens het boekje gaat tenminste) gezamenlijk het spoor uit te werken. Heel mooi om te zien!
Sommige teckels doen het trouwens ook. En sommige staande honden ook.
Bij Pike gebruikte ik het als truckje om Armagnac te lokken. Ik liet hem iets zien wat hij graag wou hebben, en op het commando 'luid' blafte hij er naar Armagnac kwam dan altijd als een speer aanrennen. Die begreep direct aan de manier van blaffen dat er bij Pike wat te halen viel.
Aha! Weer wat geleerd, dank voor je uitleg. Gaaf hè, als zo gaan speuren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3390935
Gister na 3 lessen op het grote paard, weer oud en vertrouwd op mijn vaste les IJsje. En het ging zooooo lekker. Heb echt wel wat geleerd van die grote lieverd.
Daarna nog geruild en een galopje gedaan. Voor het eerst in deze lessen, want het is bij IJsjes nou eenmaal niet zo eenvoudig om te galopperen in een rijbak. Was erg lollig, we gingen een tikje (heel erg ;D ) plat door de bochten, zoef zoef.
Door src_esther
#3391000
Kaela schreef: do 05 dec 2019, 07:42 Gister na 3 lessen op het grote paard, weer oud en vertrouwd op mijn vaste les IJsje. En het ging zooooo lekker. Heb echt wel wat geleerd van die grote lieverd.
Daarna nog geruild en een galopje gedaan. Voor het eerst in deze lessen, want het is bij IJsjes nou eenmaal niet zo eenvoudig om te galopperen in een rijbak. Was erg lollig, we gingen een tikje (heel erg ;D ) plat door de bochten, zoef zoef.
Oja, inderdaad! Verzamelde galop met een IJsje is vrijwel onmogeljk. Hoewel die moderne sportgefokte exemplaren van het vaste land dat best aardig kunnen.
Fijn dat je echt vorderingen maakt.
Als ik je berichtjes lees over het rijden krijg ik ook weer zin om op een paarden-/ponyrug te zitten. Helaas ontbreekt het me nog aan tijd... Misschien ooit...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3391015
Manlief zijn zus en zwager zijn vanuit Italië weer veilig bij ons aangekomen. Heerlijk weer logees voor een goede maand. Zij komen hier de feestdagen bij ons vieren.
En ze hebben een heel lief hondenmeisje, klein maar staat haar mannetje. Charlie heeft haar de huisregels duidelijk gemaakt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3391016
src_esther schreef: do 05 dec 2019, 20:35 Oja, inderdaad! Verzamelde galop met een IJsje is vrijwel onmogeljk. Hoewel die moderne sportgefokte exemplaren van het vaste land dat best aardig kunnen.
Fijn dat je echt vorderingen maakt.
Als ik je berichtjes lees over het rijden krijg ik ook weer zin om op een paarden-/ponyrug te zitten. Helaas ontbreekt het me nog aan tijd... Misschien ooit...
Waarom zou je het ook willen ;D . Nee, zonder gekheid, er wordt inderdaad (ook op IJsland) steeds beter op gefokt en getraind. Dat is echt niet meer te vergelijken met 30 jaar geleden. Maar uiteindelijk is het IJslandse paard vuur en temperament en waar zie je dat nog beter terug dan in de galop :biggrin2:
Ik lees zelf niet echt op paardenfora, dus ik heb eigenlijk ook niet echt een beter plekje om mijn plezier en enthousiasme te ventileren als hier. Ben blij dat hier ook liefhebbers zitten! En wie weet wat er op je pad komt in de toekomst!

Leuk Angel, dat jullie loge's weer bij jullie zijn! Veel gezelligheid en plezier gewenst!

Mijn geluksmomentje van vandaag: afgelopen weekend begon na 6 weken mijn verkoudheid echt op te klaren en vandaag is na 3 dagen migraine mijn hoofd ook weer helder. Wat een enorme luxe om me weer eens normaal te voelen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door