Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3469389
smulpaap schreef: ma 04 mar 2024, 17:55 Ik zag vanmiddag een hermelijn. Deze keer heel goed zichtbaar , bleef zelfs even staan . Zulke leuke dieren
Miss Hunter was ook onder de indruk , dat rent leuk :biggrin2:
En net weer een hermelijn gezien . Ongeveer op dezelfde plek als vorige keer . Verdween in z'n holletje , en kwam nog een keer of drie met z'n koppie uit het hol . Ik had het kunnen filmen , maar ja . Ik heb beide handen nodig om miss Hunter te hanteren . Zij zag het natuurlijk ook :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469390
Gewoon even nieuwsgierig, was de hermelijn in witte wintervacht of in bruine vacht? Aangezien de witte het steeds moeilijker krijgen in de sneeuwloze winters
Door smulpaap
#3469393
dinky89 schreef: ma 11 mar 2024, 11:23 Gewoon even nieuwsgierig, was de hermelijn in witte wintervacht of in bruine vacht? Aangezien de witte het steeds moeilijker krijgen in de sneeuwloze winters
Beide keren in de witte wintervacht
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469399
Enorm leuk om te zien :) Mogelijk maar even kijken of er kinderwagen vriendelijke route is bij de Onlanden om met de kleine te kijken nu ik nog verlof heb ;)
Door smulpaap
#3469404
dinky89 schreef: ma 11 mar 2024, 17:58 Enorm leuk om te zien :) Mogelijk maar even kijken of er kinderwagen vriendelijke route is bij de Onlanden om met de kleine te kijken nu ik nog verlof heb ;)
Er zijn voldoende asfaltpaden
Maar dan zie je niet zoveel dieren natuurlijk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469408
Mijn ervaring is dat het ook kwestie van geluk hebben is, los van het soort weg ;-) Zo hebben wij in het park bij de stad overdag reetjes in de bosjes zien staan die ons aankeken. Die hadden we daar niet verwacht. En heb ook een keer een dier (bunzing, wezel, hermelijn, marter?) met jongen zien oversteken uit mijn toenmalige werk voor mijn fiets langs op het doorgaande fietspad tussen Groningen en Hoogkerk. Daar zag ik ook altijd fazanten. Daarom is de Onlanden ook wel leuk uitstapje met veel natuur dicht bij huis. Dankjewel voor deze inspiratie :)
Door smulpaap
#3469409
dinky89 schreef: ma 11 mar 2024, 20:03 Mijn ervaring is dat het ook kwestie van geluk hebben is, los van het soort weg ;-) Zo hebben wij in het park bij de stad overdag reetjes in de bosjes zien staan die ons aankeken. Die hadden we daar niet verwacht. En heb ook een keer een dier (bunzing, wezel, hermelijn, marter?) met jongen zien oversteken uit mijn toenmalige werk voor mijn fiets langs op het doorgaande fietspad tussen Groningen en Hoogkerk. Daar zag ik ook altijd fazanten. Daarom is de Onlanden ook wel leuk uitstapje met veel natuur dicht bij huis. Dankjewel voor deze inspiratie :)
Klopt hoor . Ik sprak vorig jaar zomer twee fietsers . Die vertelden dat er een vos overstak , vlak voor hun
Ik heb het zelf eens met een haas gehad , die bleef even gezellig zitten terwijl ik aan kwam fietsen
En enige weken geleden liepen de reeën hier door een woonwijk
En idd fazanten zie je ook erg veel
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469445
Ik weet niet of jullie het zich nog herinneren maar ik ben een dik jaar geleden op zoek gegaan naar een oplossing voor hevig menstrueel bloedverlies.
Er werd mij hier toen op NovaSure gewezen.
Uit een zoektocht bleek echter dat die procedure in Belgie niet uitgevoerd werd. Ik mailde rond en net toen ik overwoog om te proberen in NL behandeld te worden of toch voor een thermal balloon behandeling te gaan ( vergelijkbaar maar net wat mindere resultaten bij mijn leeftijdsgroep), kreeg ik bericht dat er in Gent een klinische studie zou gebeuren rond NovaSure.
Na een paar maanden wachten kreeg ik de uitleg doorgestuurd en heb ik me opgegeven. In december op consultatie geweest, tests gedaan. En vandaag was de grote dag.

Ik ben net boven op een bed geïnstalleerd en moet nog 2u in observatie blijven. Maar ik zou, als het goed is, mijn baarmoederslijmvlies ( grotendeels) kwijt zijn.

Oef. Eindelijk.
Mijn leven gaat wss helemaal veranderen. Gewoon kunnen doen wat ik wil de hele maand door ipv 2 dagen helemaal niets te kunnen. Geen angst voor doorlekken in bed of op sociale gelegenheden. Niet elk uur naar toilet hoeven hollen of 2x per nacht eruit om te verschonen. Geen bloedarmoede meer. Geen ijzersupplementen waar ik door ze zo jarenlang te nemen nu hevige buikkrampen van krijg. Hopelijk ook weer wat kunnen gaan sporten zonder weg te draaien.
Ik hoop het zo!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469448
Dank je!

In aanloop hiernaartoe moest ik mijn bloedverlies meten en ik kwam op 210-220ml per maand.
Schrok er zelf nog van dat het zoveel was.
Pas op er zijn mensen die nog meer verliezen hoor. Maar toch.

(Om te kaderen, gemiddeld verliezen vrouwen zo'n 40-50ml per maand, vanaf 80 wordt het als overdreven beschouwd. Een bloedzak voor bloedtransfusie bevat 400-450ml).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door