Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3215326
Gefeliciteerd, Pauline en Eddie! Wat een geweldig begin van jullie relatie destijds, heerlijk verhaal! ;D

OT: M'n Zweedse boskatje heeft tegen me gepraat! Ik mauwde en purde wat tegen haar, en toen kreeg ik een heel hoog keelmauwtje terug van d'r. Van mijn eigen katten ken ik dat soort mond-dicht-mauwtjes van wanneer ze iets ontzettend spannend vinden, dus dat zal bij 't mupke in de schuur ook wel zijn. Ze durft steeds meer van zichzelf te laten zien, heeft vanmiddag en vanavond echt lang op een paar meter afstand voor m'n neus gezeten en durfde toen ook verder te lopen. Ze is echt prachtig. Lange vacht, schitterd dichtbehaarde staart, lichtgrijs met een paar witte vlekken.

@Astrid: we zijn nog niet zo intiem met elkaar dat ik haar al heb durven fotograferen (heb alleen een camera die 'klik' zegt, en ik wil 't katje niet laten schrikken daardoor), maar als dit zo verder gaat, kan ik waarschijnlijk over een week wel een foto maken.

Qua kleur, vacht en staart is ze zoals deze kat (een Siberische boskat, dus misschien is ze dat?):

Afbeelding


Alleen is mijn Zweedse mupke jonger; ik schat dat ze nog geen jaar oud is, zo'n jong koppie zit erop.
Door Anne in Zweden
#3215391
Pauline schreef:Ze heeft zichzelf wel een cadeautje gegeven door in jouw schuur te gaan wonen!
Dat ze bij mij in de schuur woont nu, heb ik zo gemanipuleerd. :biggrin2: Eten neergezet, dekentje erbij... dat was zo geregeld!

Als beloning krijg ik nu steeds geluksmomentjes van d'r. Vandaag is ze naar me toe gekomen! Ik had eten neergezet, en zij zat op d'r normale veilige plekje, vlak bij een opening in de wand van de schuur waardoorheen ze kan wegvluchten als het moet. Ik weer tegen d'r babbelen, ik ga op m'n hurken zitten, komt ze naar me toe, uitgebreid pratend! Het is een pratertje! Oooww! :smitten: :smitten: :smitten: Ik heb mijn hand nog niet naar d'r uitgestoken, eerst dit gedrag maar eens consolideren, maar je zou haast denken dat ze wel wat ervaring heeft met mensen, zo'n durf als ze ineens heeft. Ben benieuwd waar dit nog toe gaat leiden! :D
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3215393
Mijn geluksmomentje was eigenlijk vrijdag al, maar moest me wegens bedrijfspolicy stil houden tot het in het nieuws is geweest en dat was blijkbaar vandaag.

Na maanden van onzekerheid blijkt dat alle huishoudelijke hulpen en de cliënten worden overgenomen door een andere aanbieder. Als dit niet was gebeurd hadden we vanaf 1 augustus geen baan meer gehad.

Mijn weekend kan niet meer stuk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3215397
Ruby/Billy schreef:Mijn geluksmomentje was eigenlijk vrijdag al, maar moest me wegens bedrijfspolicy stil houden tot het in het nieuws is geweest en dat was blijkbaar vandaag.

Na maanden van onzekerheid blijkt dat alle huishoudelijke hulpen en de cliënten worden overgenomen door een andere aanbieder. Als dit niet was gebeurd hadden we vanaf 1 augustus geen baan meer gehad.

Mijn weekend kan niet meer stuk.
Zo wat zul jij opgelucht zijn zeg! Gefeliciteerd!
Door jasmijn
#3215405
We hebben 3 bomen omgezaagd in mijn tuin of eigenlijk mijn zwager heeft het gedaan ;)

Nu heb ik opeens heel veel zon in mijn tuin, echt super lekker :cool:
Dus na dat mijn zus en zwager weg waren hebben we een frietje gehaald en die in de tuin in de zon zitten opeten :D :biggrin2:
Was al het zwaren werk meer dan waard :cool:
Door smulpaap
#3215429
Ruby/Billy schreef:Mijn geluksmomentje was eigenlijk vrijdag al, maar moest me wegens bedrijfspolicy stil houden tot het in het nieuws is geweest en dat was blijkbaar vandaag.

Na maanden van onzekerheid blijkt dat alle huishoudelijke hulpen en de cliënten worden overgenomen door een andere aanbieder. Als dit niet was gebeurd hadden we vanaf 1 augustus geen baan meer gehad.

Mijn weekend kan niet meer stuk.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Super ! Ik ben heel blij voor je ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3215446
Dinky die ineens neus/neus contact maakte met buurkat :)
Hiervoor moesten altijd alle katten worden verjaagd. Deze bleef dan altijd heel stoïcijns kijken naar dinky die tegen raam opvloog ;D Nu buiten accepteerden ze elkaar ineens ;)
Door Borke
#3215449
Anne in Duitsland schreef:Gefeliciteerd, Pauline en Eddie! Wat een geweldig begin van jullie relatie destijds, heerlijk verhaal! ;D

OT: M'n Zweedse boskatje heeft tegen me gepraat! Ik mauwde en purde wat tegen haar, en toen kreeg ik een heel hoog keelmauwtje terug van d'r. Van mijn eigen katten ken ik dat soort mond-dicht-mauwtjes van wanneer ze iets ontzettend spannend vinden, dus dat zal bij 't mupke in de schuur ook wel zijn. Ze durft steeds meer van zichzelf te laten zien, heeft vanmiddag en vanavond echt lang op een paar meter afstand voor m'n neus gezeten en durfde toen ook verder te lopen. Ze is echt prachtig. Lange vacht, schitterd dichtbehaarde staart, lichtgrijs met een paar witte vlekken.

@Astrid: we zijn nog niet zo intiem met elkaar dat ik haar al heb durven fotograferen (heb alleen een camera die 'klik' zegt, en ik wil 't katje niet laten schrikken daardoor), maar als dit zo verder gaat, kan ik waarschijnlijk over een week wel een foto maken.

Qua kleur, vacht en staart is ze zoals deze kat (een Siberische boskat, dus misschien is ze dat?):

Afbeelding


Alleen is mijn Zweedse mupke jonger; ik schat dat ze nog geen jaar oud is, zo'n jong koppie zit erop.
Eens kijken of ik hier een foto kan plaatsen die je een idee van rasverwantschap kan geven...
Nee het lukt me niet. Als je me je mailadres even geeft in een pb, dan mail ik het je.
Het is een verhabdeling over het rastype van de Maine Coon, maar met foto's van de Coon, Siberische en Noorse boslat die in een oogopslag de verschillen laat zien door de kopvorm.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3215451
Oscar die door jarige oma geknuffeld/gewurgd wordt en dat braafjes over zich heen laat komen. En oma die dan zegt: wat is het ook een lief hondje ;D
Door Anne in Zweden
#3215475
Borke schreef:Eens kijken of ik hier een foto kan plaatsen die je een idee van rasverwantschap kan geven...
Nee het lukt me niet. Als je me je mailadres even geeft in een pb, dan mail ik het je.
Het is een verhabdeling over het rastype van de Maine Coon, maar met foto's van de Coon, Siberische en Noorse boslat die in een oogopslag de verschillen laat zien door de kopvorm.
Dat lijkt me interessant! Ik zal je zo even pb'en!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door