Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3411417
Ronald schreef: ma 12 okt 2020, 16:32 Het valt een beetje tegen. Ik slaap heel slecht (2 tot 3 uur per nacht) en dat vraagt overdag zijn tol. Maar het is voor een goed doel en dit is het geluksmomentje-topic, dus: ik rook nog steeds niet!

Leuk dat je Noors zo snel oppikt!
Misschien is het niks voor je maar in de tijd dat ik heel slecht sliep hielp het mij om dit te luisteren voor het slapen gaan :


En kijk, hier hebben ze ook stopptober. Maar dan met dubbel p :biggrin2:
9BA551B5-3518-4846-A328-126689D1FDFB.jpeg
9BA551B5-3518-4846-A328-126689D1FDFB.jpeg (2.07 MiB) 1775 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3411419
Ik ben vanuit historisch oogpunt heel erg allergisch voor yoga, meditatie en mindfulness. Ik ben er (nog) niet aan toe om dit toe te laten.
Misschien eens een keer in een nadere setting...

Dankjewel in elk geval!
Door Tanna
#3411421
Ronald schreef: ma 12 okt 2020, 20:55 Ik ben vanuit historisch oogpunt heel erg allergisch voor yoga, meditatie en mindfulness. Ik ben er (nog) niet aan toe om dit toe te laten.
Misschien eens een keer in een nadere setting...

Dankjewel in elk geval!
:biggrin2:
Door zurca
#3411422
Stoer Ronald, dat je nog geen sigaret hebt opgestoken! Volhouden... :)

Wat leuk van die collega Siberienne!

Mijn geluksmomentje; Pippa die los loopt, we naderen een kruising in het bos. En ineens denderen er twee ruiters in volle galop voor ons langs op die kruising. En wat doet Pippa?! Die draait zich om en komt bij mij melden dat ze wat zag (precies zoals we dat getraind hebben /nog trainen) :o :cool:
Zo trots op dat kleine meiske!
En gisteren heeft ze voor het eerst mee gelopen naast de fiets. Eerst aangelijnd naar het bos en in het bos los, ze deed het heel netjes!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3411423
Machtig Zurca! En stoer van Pippa dat ze je even kwam vertellen dat er twee paarden langskwamen. Anders had je dat natuurlijk nooit gezien! ;D
Door zurca
#3411424
Ronald schreef: ma 12 okt 2020, 21:09 Machtig Zurca! En stoer van Pippa dat ze je even kwam vertellen dat er twee paarden langskwamen. Anders had je dat natuurlijk nooit gezien! ;D
:biggrin2:

(wij hebben met Pippa getraind bij een hondenschool waar de hond leert om prikkels te komen melden. Dus zij ziet iets en komt bij ons. Daar wordt ze dan voor beloond. Als zij dan bij ons is kunnen wij beslissen of ze naar de prikkel toe mag of dat ze bij ons moet blijven. Pippa kent dus dit principe en brengt het ook van keurig in de praktijk mits niet al te moeilijke situaties. Dat ze die paarden dus kwam melden had ik nooit verwacht.)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3411425
Ronald schreef: ma 12 okt 2020, 20:55 Ik ben vanuit historisch oogpunt heel erg allergisch voor yoga, meditatie en mindfulness. Ik ben er (nog) niet aan toe om dit toe te laten.
Misschien eens een keer in een nadere setting...

Dankjewel in elk geval!
Joh! :biggrin2:

Niet slapen is stom. Komt dat (alleen) door het stoppen met roken?
Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op daarmee :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3411426
zurca schreef: ma 12 okt 2020, 21:16 :biggrin2:

(wij hebben met Pippa getraind bij een hondenschool waar de hond leert om prikkels te komen melden. Dus zij ziet iets en komt bij ons. Daar wordt ze dan voor beloond. Als zij dan bij ons is kunnen wij beslissen of ze naar de prikkel toe mag of dat ze bij ons moet blijven. Pippa kent dus dit principe en brengt het ook van keurig in de praktijk mits niet al te moeilijke situaties. Dat ze die paarden dus kwam melden had ik nooit verwacht.)
Super interessant!
Hoe leer je zoiets aan? Klinkt als iets wat voor Atz ook wel wat zou kunnen zijn :)
Door zurca
#3411428
Draaien tot je een ons weegt :biggrin2:
De hond merkt iets op, zal er naar kijken, dan draai je om. Drie stappen, weer terug draaien naar de prikkel ook drie stappen. Je stopt, als de hond dan naar jou kijkt is het 'commando' goed zo en een snoepje. Als de hond zich dan weer op de prikkel richt en daarna niet naar jou kijkt is het weer draaien drie stappen terug, weer omdraaien naar de prikkel etc. Bij een bewegende prikkel zoals een auto is het belangrijk dat de goed zo en beloning gegeven worden in de richting waar de auto dan is of zelfs was. Het kwartje moet dus gaan vallen en dat als ze iets zien, zij daarna naar jou kijken. In het begin is het dus alleen een kwestie van dat gedrag belonen. Zit dat er een beetje in dan ga je uitbreiden naar een ' vrij' of een 'blijf'.
Dit is het een beetje in zeer beknopte versie.
Er zit bij de hondenschool ook een hele theorie achter nogal gebaseerd op de roedel methode maar daar heb ik niets mee dus dat heb ik eigenlijk niet of amper wat mee gedaan.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3411429
Ah dat klinkt wel als iets wat wij kunnen, dankjewel voor de uitleg!

Dat elke 3 seconden omdraaien doen we sowieso al heel vaak, omdat ie vaak aan de riem trekt als een malle ::) Dus dat principe kent ie vast al heel goed :biggrin2:

Roedelmethode is ook niet echt mijn ding, dus dat je daar niks mee gedaan hebt vind ik prima ;D
Door zurca
#3411430
Dingen als wij eerst door de deur of poort of op een brug stappen en wachten tot wij zeggen dat ze mag eten heb ik bijvoorbeeld wel gedaan. Maar niet omdat ik daarbij dacht dat ze mij daardoor als leider zou gaan zien, ik vond het gewoon mooie oefeningen om haar wat geduld/zelfbeheersing te leren ;D
Door src_esther
#3411431
zurca schreef: ma 12 okt 2020, 21:58 Dingen als wij eerst door de deur of poort of op een brug stappen en wachten tot wij zeggen dat ze mag eten heb ik bijvoorbeeld wel gedaan. Maar niet omdat ik daarbij dacht dat ze mij daardoor als leider zou gaan zien, ik vond het gewoon mooie oefeningen om haar wat geduld/zelfbeheersing te leren ;D
Uit oogpunt van veiligheid vind ik dat ook heel nuttig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3411435
src_esther schreef: di 13 okt 2020, 00:12 Uit oogpunt van veiligheid vind ik dat ook heel nuttig.
Zeker als je met drie honden door je caravandeurtje en trapje af naar buiten moet :-X
Effe wachten jongens, baasje eerst!!! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3411438
Wauw Ronald, je bent nu al meer dan een week zonder peuken bezig!!! :D :D :D
Al een taartje gekocht van je eerste besparing op peuken, of spaar je alles op? Volhouden hoor!! :thumbup:

Knap hoor Siebriënne, alles zo snel oppikken :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door