Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3469556
Ties zijn snoepzakjes zijn véel kleiner zegt hij. Maar hij vergeet even dat er in de vriezer ook nog allerlei droogspul voor hem ligt ::) Konijnenoren droog ik bijv. zelf maar die zijn even in de bus blijven zitten want hij kreeg ze niet zo goed weggegeten en dan ging dat hele oor in éen keer zijn slokdarm in. Dat vond ik toch niet zo'n goed idee dus de bus met oren is hoog op de kast terecht gekomen. Ik was ze eigenlijk vergeten, ga het maar weer eens proberen, hij heeft nu een stevig gebit. En die oren waren bij mijn vorige honden ook altijd erg geliefd. Maar minutenwerk, dat wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469587
Katten zijn niet zo'n delers he. :P
Beetje egoistisch en opportunistisch ingesteld. ::)

Hier eten ze dat ook best graag. Maar ik vind niet echt iets geschikts dat je in kleinere hoeveelheden kan kopen. Konijnenoor begin ik niet aan. Er lopen hier ook levende konijnen en je moet het nu ook niet zoeken dat ze linken gaan leggen...
Door hannabelgje
#3469589
pearlsofpassion schreef:Katten zijn niet zo'n delers he. Afbeelding
Beetje egoistisch en opportunistisch ingesteld. ::)

Hier eten ze dat ook best graag. Maar ik vind niet echt iets geschikts dat je in kleinere hoeveelheden kan kopen. Konijnenoor begin ik niet aan. Er lopen hier ook levende konijnen en je moet het nu ook niet zoeken dat ze linken gaan leggen...
Verkopen ze in iedere supermarkt, zelfs bij de lidl. Gedroogde eendfilet of kipfilet. En in de dierenwinkel ook kleine verpakkingen gedroogde snacks. En ze gaan echt de oren van een leven konijn er niet afknagen als ze gedroogde oren eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3469594
De gedroogde kipfilet e.d. uit de supermarkt, mwah, dat spul komt toch allemaal rechtstreeks uit China. Ik leg toch liever zelf kipfilet in de droger. En zelfgedroogde kipfilet ziet er totaal anders uit dan dat spul uit de supermarkt. En van zelfgedroogde reepjes kan je gemakkelijk heel kleine brokjes knippen. En als je niet zelf wil/kan drogen; er zijn ook dieren(web)winkels die snacks van niet-Chinese origine verkopen. Maar goed, dat is mijn idee.

De link met een echt konijnenoor maken ze echt niet als ze een gedroogd oor krijgen. Daar geloof ik absoluut niet in.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3469616
Gisteren hadden we familiedag. Vrijdags moest ik Nina met 39 graden koorts van de opvang halen, maar ze knapte gelukkig genoeg op om te gaan.

Het was heel gezellig en ondanks dat het een bijzonder clubje is, vind ik het toch heel mooi dat we elkaar blijven zien nu de sleutelfiguren ons zijn ontvallen.
En Nina heeft met een achter-achter neefje en nichtje en een achter-achter-achternichtje gespeeld. Dat is vond ik ook heel mooi!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3469617
pike schreef: za 16 mar 2024, 13:04 De gedroogde kipfilet e.d. uit de supermarkt, mwah, dat spul komt toch allemaal rechtstreeks uit China. Ik leg toch liever zelf kipfilet in de droger. En zelfgedroogde kipfilet ziet er totaal anders uit dan dat spul uit de supermarkt. En van zelfgedroogde reepjes kan je gemakkelijk heel kleine brokjes knippen. En als je niet zelf wil/kan drogen; er zijn ook dieren(web)winkels die snacks van niet-Chinese origine verkopen. Maar goed, dat is mijn idee.

De link met een echt konijnenoor maken ze echt niet als ze een gedroogd oor krijgen. Daar geloof ik absoluut niet in.
Ik ben ook niet zo gek op gedroogd spul uit de dierenwinkel. En ik vind dus ook niets dat mij echt aanstaat. Ik wil net geen kleine stukjes maar iets waar ze tijdje mee zoet zijn. Anders geef ik liever gewoon vlees.
Nu, ik heb ook nog niet uitgebreid gezocht. Voorheen hadden ze eerder neiging om te dik te worden. Dus kwamen er niet echt snackjes bij. Maar tegenwoordig ( is dat normaal bij iets ouder worden?) kunnen ze wat meer voer gebruiken, dus is er wat meer ruimte voor extra's.

Waarom denk je dat ze de link tussen konijnenoren niet gaan leggen?
Dat ze ze niet van een echt konijn af gaan knagen, weet ik ook wel. Maar nu komen ze echt goed overeen met de konijnen. Zien hun echt als individuen en niet als potentieel eten. Als er eentje ziek en zwak is komt die binnen om te herstellen en dan wil ik erop kunnen vertrouwen dat er geen kat een kans ziet.
De kuikens die ik kweek pakken ze nl wel als ze de kans zien hoor. Dus daar komen ze niet bij en voor de volwassen kippen hebben ze wel respect. Maar de konijnen komen op de katten afgelopen. Tis iets met die 2 diersoorten, die begrijpen elkaar echt goed. Dus die zouden een heel gemakkelijke prooi worden als een kat het in zijn hoofd krijgt.
Door frodo quin
#3469625
Volgens mij leggen ze de link wel bij iets met vacht of veren aan. Of ze daarom jouw konijnen wat gaan doen is wat anders. Zeker wanneer ze hen kennen en als hun vrienden zien, maar ik zou toch ook liever het zekere voor het onzekere nemen.

Wolf krijgt zelden snacks. Die steelt al genoeg. Tegenwoordig is hij ook wat te dik doordat hij veel stress gehad heeft door de uitgelopen werken en daardoor niet goed durfde rondlopen. Gedroogde long heb ik wel gegeven. Kan je ook met naald en draad aan een hengel bevestigen. Maagjes hebben ze ook gehad, maar zal denk ik te hard zijn voor de jouwe. Gedroogd spiervlees geef ik ook wel eens.
Mijn ervaring is dat katten niet ergens een tijdje op gaan zitten knagen. Of ze eten het op, of ze proberen eens, merken dat ze het niet onmiddellijk op kunnen eten en gaan wat anders doen.
Door hannabelgje
#3469627
De rode kater hier kan heel gelukkig en lang gaan zitten knagen op een stuk vlees of gedroogde snacks. De rest heeft daar duidelijk minder geduld voor. Nou kregen ze bij de fokker ook gedroogde konijnenoren dus is hij het wel van jongs af gewoon.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3469641
Vandaag van mijn moeder toen ze aan het oppassen was een lieve foto gekregen van Linde bij mijn opa op schoot :) Zo mooi om hem er zo van te zien genieten :)
Door smulpaap
#3469724
dinky89 schreef: zo 17 mar 2024, 20:13 Vandaag van mijn moeder toen ze aan het oppassen was een lieve foto gekregen van Linde bij mijn opa op schoot :) Zo mooi om hem er zo van te zien genieten :)
Oh zo'n foto is goud waard . Leuk hè
Door Cathelijn
#3470186
De aanvraag voor een handbike is goedgekeurd! Uniek Sporten gaat het grootste deel van de bike betalen. Ik ben echt ontzettend blij. Het wordt een off road bike zodat ik er mee over de fietspaden door de bossen kan, en met elektrische ondersteuning. Echt top.
Ik moet zelf nog €1000 zien te crowdfunden, maar gezien alle enthousiaste familie, vrienden en collega's moet dat wel lukken :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door