Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3215748
Lizzy schreef:Drie?!? Oh vertel!
Er ligt nog niks in de bus, dus ik weet het zelf ook nog niet precies. Maar er zou iets extra's worden opgestuurd omdat ik zo heel erg ziek ben.
Verrassing dus!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3215866
Slik je extra foliumzuur? Stoppen!! Mocht je de folium willen aanvullen, pak dan folate of solgar, want een te hoog foliumzuur kan schade opleveren. De B12 zou ik adviseren om aan te vullen met hydroCobamine, das die buiten de koelkast bewaard wordt ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215873
Fenixjuh schreef:Slik je extra foliumzuur? Stoppen!! Mocht je de folium willen aanvullen, pak dan folate of solgar, want een te hoog foliumzuur kan schade opleveren. De B12 zou ik adviseren om aan te vullen met hydroCobamine, das die buiten de koelkast bewaard wordt ;)

Ik ga alles gebruiken van 1 arts. Foliumzuur en vitaminen.
Nog geen post vandaag :-\
Door Lizzy
#3215896
Ik vind het qua vitamine B12 echt heel erg ingewikkeld. De een zegt dit, de ander zegt dat. De een zegt dat je bij een ernstig tekort altijd injecties moet krijgen, de ander zegt dat een hoge dosering smelttabletten ook werkt. En nou mag jij dat als gewone consument een beetje uit gaan zoeken.....

Deze website geeft in ieder geval goed aan welke bloedwaardes je moet laten controleren bij je huisarts: http://femkedegrijs.com/vitamine-b12-te ... -voor-hsp/. En als je dat wilt doen: moet je dat natuurlijk doen voordat je de B12 smelttabletten gaat nemen Hope!

Ik zet het hier voor de zekerheid neer:
Let op; laat je eerst prikken op serum B12, Holo-TC, homocysteïne, MMA en foliumzuur voordat je begint met het nemen van supplementen waar B12 of foliumzuur inzit (deze verdoezelen de echte waardes van deze stofjes).
En ook volgens deze website moet je injecties hebben, geen tabletten. Ik begrijp het dan ook weer niet helemaal want ze verwijst regelmatig naar Hans Reijnen en hij is juist de arts die de vitamine B12 smelttabletten heeft helpen ontwikkelen: https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-onderzoek.php. Verder zou het protocol dus zijn bij een ernstig tekort : injecties. Maar hebben mijn moeder en mijn zus (beide een ernstig tekort) bij twee verschillende artsen smelttabletten voorgeschreven gekregen en zou dit volgens hen het nieuwe protocol zijn (ik heb de arts van mijn moeder gebeld en zij vertelde mij dus over dit nieuwe protocol).

Dus tja. Bij mij is zo langzamerhand het lampje wel uit. Ze roepen dat je injecties moet halen maar er staat dus nergens goed uitgelegd waarom....
Door sella
#3215898
Ik heb jaren injecties gehad, die waren heel pijnlijk omdat ik erge zenuwpijn had, en mijn waarde kwam nooit echt lekker omhoog.
Ik zit nu 3 jaar op de smelttabletten en ik heb nu een mooi b12 gehalte in mijn bloed, de pijn in mijn mond is weg, het gevoel op watten met naalden te lopen is weg.
Die tergend diepe vermoeidheid is weg.

Ik ben dus heel blij met de smelttabletten.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215930
sella schreef:Ik heb jaren injecties gehad, die waren heel pijnlijk omdat ik erge zenuwpijn had, en mijn waarde kwam nooit echt lekker omhoog.
Ik zit nu 3 jaar op de smelttabletten en ik heb nu een mooi b12 gehalte in mijn bloed, de pijn in mijn mond is weg, het gevoel op watten met naalden te lopen is weg.
Die tergend diepe vermoeidheid is weg.

Ik ben dus heel blij met de smelttabletten.
Dit is dus voor mij ook echt een reden om aan tabletten te gaan. Mijn zenuwpijn is zo ernstig dat ze bij bloedprikken voorverdoven met lidocaine en dan nog een baby-naald gebruiken. En dat is dan in een arm, mijn benen zijn nog veel erger.
Laatste keer dat ze een infuus moesten prikken ben ik flauwgevallen van de pijn en ben ik van de behandeltafel gevallen doordat mijn lijf begon te stuiteren.

Ik heb de tabletten binnen. Ik ben heel erg benieuwd wat het gaat doen!

Lizzy, bedankt weer voor de info! Ik ben nu onder behandeling van Hans Reijndn :groupwave2:
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3216785
misschien dan maar eens een afspraak maken met de HA :(
had gehoopt dat t warme weer beter fijner was voor mn gewrichten en spieren ... maar valt zwaar tegen ...
zo een moeite met de gewone dagelijkse dingen pffff ....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3216842
lauraV schreef:misschien een domme vraag , maar zijn de symptonen van een b12 tekort overeenkomstig als de van fibromyalgie?
Voor een deel wel, ja.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3218280
Nou, om maar heel eerlijk te zijn gaat het hier niet zo heel erg lekker.

Nu ik van de medicatie af ben is het niet meer heel makkelijk om lekker aan de gang te blijven. En medicatie nemen is, ook door de psychiater, afgeraden. Ondertussen weten ze nu dat ik het belangrijkste afbraakenzym mis en gaat medicatie daardoor stapelen.

Om even heel praktisch te zijn, is er misschien iemand die mij kan helpen met het snijden van het vlees voor Nelson? Manlief heeft een drukke baan en we hebben hier ook de paarden nog staan. Kvv voeren hebben we overwogen maar is voor Nelson gewoon niet ideaal.
Als ik weer een berg geportioneerd spul in de vriezer heb liggen wat ik gewoon elke avond zonder al te veel nadenken eruit kan halen, dan kan mijn mannetje gewoon zijn normale eten krijgen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3218286
Ik woon een eind bij je vandaan dus helaas kan ik je niet helpen.

Mocht er nu niemand zijn, wat ik me niet kan voorstellen! , dan is het misschien handig te weten dat Oervoer kleine verpakkingen heeft. Karkassen zijn bijvoorbeeld per stuk verpakt of met meer maar dan los van elkaar ingevroren.

Sterkte met alles
:bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door